Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/607
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПетришин, Людмила Йосипівна-
dc.date.accessioned2015-01-29T09:59:23Z-
dc.date.available2015-01-29T09:59:23Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationПетришин, Л. Й. Системний підхід як основа організації процесу формування креативності майбутніх соціальних педагогів у ВНЗ [Текст] / Л. Й. Петришин // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Говерла, 2013. – Вип. 26. – С. 147–150. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 150 (13 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/607-
dc.descriptionSystems approach to understanding the essence of creativity in the educational process will go beyond the generally accepted mechanisms of creative personality in general, besides provide an opportunity to explore not only ties and elements of the system, but also to address the problem in its interaction with the creative environment of higher education. In the article on the basis of theoretical analysis of the problem metodolhichnoho study examined systematic approach as the basis of the formation of future social creativity of teachers in higher education; the problem of formation creativity as a process of creative development of the individual in need of new, relevant, modern innovative pedagogical influences; analyzes different approaches of the theory of systems approach in educational activities; described the formation creativity of future social workers as a pedagogical system which provides the basic steps. Scientific-theoretical analysis of the formation of individual creativity and creative development creative specialist from a systems perspective, testified that in modern teaching science most developed component of this problem is a systematic approach, ordering the contents, methods and forms of formation of creative personality, which in turn provides the ability to search for creative, non-standard solution of educational problems in the profession, so consider this aspect of our work, we believe it is necessary. Keywords: system, system approach, formation, creativity, the process of formation of future social workers.uk
dc.description.abstractУ статті на основі проведеного теоретико-методоло- гічного аналізу проблеми дослідження розглянуто системний підхід як основу організації процесу формування креативнос- ті майбутніх соціальних педагогів у вищому навчальному закладі; проаналізовано різноманітні підходи використання теорії системного підходу в педагогічної діяльності; оха- рактеризовано процес формування креативності майбутніх соціальних педагогів як педагогічну систему яка передбачає основні етапи. Ключові слова: система, системний підхід, формування, креативність, процес формування, майбутні соціальні педа- гоги.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectсистемаuk
dc.subjectсистемний підхідuk
dc.subjectформуванняuk
dc.subjectкреативністьuk
dc.subjectпроцес формуванняuk
dc.subjectмайбутні соціальні педагогиuk
dc.titleСистемний підхід як основа організації процесу формування креативності майбутніх соціальних педагогів у ВНЗuk
dc.title.alternativeSystemic approach as a basis of the organizational process for the establishing of creativity of future social pedagogues in the higher educational establishmentuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 26 - 2013



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.