Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60941
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorMykhailiuk, M. I.-
dc.contributor.authorKolot, L. A.-
dc.contributor.authorDubinina, O. V.-
dc.date.accessioned2024-04-13T00:40:16Z-
dc.date.available2024-04-13T00:40:16Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationMykhailiuk, M. I. Lexical item ‘BANKRUPT’ in the conceptual students worldview / M. I. Mykhailiuk, L. A. Kolot, O. V. Dubinina // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2021. – Т. 2, вип. 17. – С. 129–133. – Бібліогр.: с. 133 (14 назв); рез. англ., укр. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/17/part_2/26.pdfuk
dc.identifier.issn2663-4899-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60941-
dc.description.abstractThis article presents a theoretical approach to the concept interpretation ‘worldview’ including cognitive and evaluative components. The purpose of the article is to identify features of the conceptual worldview of students on the comparison basis of lexical and associative meanings. The lexical item ‘BANCRUPT’ was selected according to criteria: contextual conditionality, frequency, information, presence in dictionaries and encyclopedias of different fields, relevance due to the conditions of today. About 1000 people at the age of 16–40 years have been involved into the associative experiment. Obtained results (1366 reactions) have been processed using statistical methods. The application of modeling allowed structuring the associative field defining core and periphery. Component analysis identifies comparable structural elements in the lexical meaning and associative field. The article dwells upon the psycholinguistic aspect of the economic lexical item ‘BANKRUPT’ in the conceptual worldview of students. The conceptual picture, an individualized view of the world, is presented in our minds. To identify peculiarities in the construction of conceptual worldview there have been used information about the structure of lexical and associative meanings. All reactions representing essential features form core and periphery – the associative meaning. Comparison of lexical and associative meanings has been made according to algorithm: defining main components in the lexeme structure using structural-semantic principle; calculation of core reactions because the lexicon core of the native speaker reflects the actual worldview; establishment total number of core reactions that are connected with vocabulary; determination the level of lexical and associative meanings’ approximation. The economic lexical item ‘BANKRUPT’ is on the edge of incomplete coincidence. This allows arguing that changes in reality reflected in core reactions of the associative field only with time will be reflected in the lexical meaning.uk
dc.description.abstractУ статті представлений теоретичний підхід до інтерпретації поняття «картина світу», що включає когнітив- ний і оцінний компоненти. Метою статті є визначення особливостей концептуальної картини світу студентів на основі порівняння лексичного й асоціативного значень. Лексична одиниця економічної сфери «БАНКРУТ» була відібрана відповідно до таких критеріїв, як: контекстуальна зумовленість, частота, інформативність, присутність у словниках та енциклопедіях різних сфер, актуальність. Близько 1 000 осіб у віці 16–40 років взяли участь в асоціативному експерименті. Отримані результати (1 366 реакцій) оброблені статистичними методами. Застосування методу моделювання дозволило структурувати асоціативне поле, визначаючи ядро і периферію. Компонентний аналіз дозволив зіставити структурні елементи лексичного значення й асоціативного поля. У статті розглядається психолінгвістичний аспект лексичної одиниці економічної сфери «БАНКРУТ» у концептуальній картині світу студентів. Концептуальна картина, як індивідуальний погляд на світ, представлена у нашій свідомості. Для визначення особливостей концептуальної картини світу була використана інформація про структуру лексичного й асоціативного значень. Усі реакції утворюють ядро і периферію – асоціативне значення. Порівняння лексичного й асоціативного значень відбувалося за алгоритмом: визначення основних компонентів у структурі лексеми з використанням структурно-семантичного принципу; підрахунок ядерних реакцій, тому що ядро відображає реальний світогляд мовця; підрахунок загальної кількості ядерних реакцій, що співвідносяться з лексичним значенням; визначення рівня взаємовідношення лексичного й асоціативного значень. Лексична одиниця «БАНКРУТ» знаходиться на межі часткового збігу лексичного й асоціативного значень, що дозволяє стверджувати про те, що зміни в реальності, відбиті в ядерних реакціях асоціативного поля, тільки з часом будуть зафіксовані у лексичному значенні.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesЗакарпатські філологічні студії;-
dc.subjectconceptuk
dc.subjectconceptual worldviewuk
dc.subjectassociative experimentuk
dc.subjectassociative meaninguk
dc.subjectlexical meaninguk
dc.subjectконцептuk
dc.subjectконцептуальна картина світуuk
dc.subjectасоціативний експериментuk
dc.subjectасоціативне значенняuk
dc.subjectлексичне значенняuk
dc.titleLexical item ‘BANKRUPT’ in the conceptual students worldviewuk
dc.title.alternativeЛексична одиниця «БАНКРУТ» у концептуальній картині світу студентівuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Розташовується у зібраннях:Закарпатські філологічні студії Випуск 17 Том 2 2021

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
LEXICAL ITEM BANKRUPT.pdf398.23 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.