Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61096
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОмелянська, Вікторія Іллівна-
dc.date.accessioned2024-04-17T11:08:08Z-
dc.date.available2024-04-17T11:08:08Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationОмелянська В. І. Концептуальний аналіз психологічного благополуччя. / В. І. Омелянська // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. – 2021. – №1. – С. 22-26uk
dc.identifier.issn2786-5010-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61096-
dc.descriptionDOI https://doi.org/10.32782/psy-visnyk/2021.1.5uk
dc.description.abstractПроаналізовано провідні концептуальні положення наукової полеміки відомих вітчизняних та зарубіжних психо-логів щодо проблеми позитивного функціонування особистості. Виокремлено теоретичний концепт психологічного благополуччя як складової частини психологічного здоров’я. Здійснено теоретико-методологічне обґрунтування актуальності досліджуваної теми. Пріоритет надано вивченню пізнавальної активності з різним рівнем прояву пси-хологічного благополуччя студентів. Таким чином, виокремлено важливий фактор психологічного благополуччя – активність особистості.Проаналізовано підходи до визначення сутності психологічного благополуччя та його структури, розглянуто сучасні моделі факторів психологічного благополуччя, визначено роль психологічного благополуччя особистості в навчальній та професійній діяльності.У статті здійснено спробу теоретичного концептуального аналізу психологічного благополуччя крізь призму структурного підходу та методу якісних структур, що дозволило обґрунтувати структурну модель психологічно-го благополуччя в єдності та взаємозв’язку таких складників, як: психологічне благополуччя як самовизначення, діяльнісна активність особистості, психоемоційний стан та система стосунків.Здійснений збір та аналіз фактичного матеріалу у сучасній вітчизняній та зарубіжній науковій літературі дає змогу стверджувати про зростання публікацій на тему позитивного функціонування особистості загалом та пробле-матику психологічного благополуччя.Теоретико-практичний аналіз зв’язку успішності професійного навчання та рівня психологічного благополуччя дає змогу констатувати, що у разі успішного професійного навчання рівень психологічного благополуччя високий.uk
dc.description.abstractConceptual analysis of psychological well-being. The leading conceptual scientific controversy issues discussed by the well-known domestic and foreign psychologists concerning the problem of positive functioning of individuals have been analyzed. The theoretical concept of psychological well-being as a mental health component is emphasized. Theoretical and methodological topic relevance justification is provided. Priority is given to the study of cognitive activity with different manifestation levels of students’ psychological well-being. Thus, an important factor of psychological well-being – the activity of an individual – has been highlighted.Approaches to determining the psychological well-being essence and structure are analyzed, modern models of factors of psychological well-being are considered, the role of psychological well-being of an individual in educational and professional activity is defined.The article attempts a theoretical conceptual analysis of psychological well-being through the prism of the structural approach and the qualitative structural analysis, which has allowed to substantiate the structural model of psychological well-being in the unity and the relationship of the following components: psychological well-being as self-determination, activity of an individual, psycho-emotional state and the system of relationships.The collection and analysis of factual material in the modern domestic and foreign scientific literature has allowed to assert the growth of publications on the issues of the positive functioning of an individual and psychological well-being.Theoretical and practical analysis of the relationship between the success of vocational training and the level of psychological well-being has illustrated that successful vocational training leads to a high level of psychological well-being.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім “Гельветика”uk
dc.subjectпсихологічне благополуччяuk
dc.subjectпсихологічне здоров’яuk
dc.subjectметод якісних структурuk
dc.subjectсамовизначення особистостіuk
dc.subjectпсихоемоційний станuk
dc.subjectактивність особистостіuk
dc.subjectсистема стосунківuk
dc.subjectsychological well-beinguk
dc.subjectmental healthuk
dc.subjectualitative structural analysisuk
dc.subjectelf-determinationuk
dc.subjectpsycho-emotional stateuk
dc.subjectactivity of an individuauk
dc.subjectsystem of relationshipsuk
dc.titleКонцептуальний аналіз психологічного благополуччяuk
dc.title.alternativeConceptual analysis of psychological well-beinguk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6-Текст статті-206-2-10-20220914 (1).pdf603.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.