Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61247
Title: Використання дистанційного навчання у формуванні іншомовної компетентності у студентів під час дії воєнного стану в Україні
Other Titles: The use of distance learning in the development of students' foreign language competence during martial law in Ukraine
Authors: Штефанюк, Наталя
Васьків, Сільва
Keywords: дистанційне навчання, мовні компетенції, навчання студентів, інформаційні технології
Issue Date: 2023
Publisher: Видавничий дім“Гельветика”
Citation: Штефанюк Н., Васьків С. Використання дистанційного навчання у формуванні іншомовної компетентності у студентів під час дії воєнного стану в Україні. Сучасні дослідження з іноземної філології. Збірник наукових праць. Випуск 2 (24). Видавничий дім “Гельветика”, 2023. С.421-429.
Series/Report no.: Сучасні дослідження з іноземної філології;Випуск 2 (24) (2023)
Abstract: Україна перебуває на шляху перебудови своєї освітньої системи, що вимагає нових підходів до реорганізації процесу навчання. Підготовка висококваліфікованих спеціалістів ускладнилась, оскільки через початок воєнних дій, з України пришвидшився відтік студентів. Саме тому важливо створити відповідні умови, щоб якісно підготувати майбутніх спеціалістів до їх професійної діяльності за допомогою дистанційного навчання (ДН). Метою вивчення можливості формування іншомовної комунікативної компетентності (ІКК) у студентів за допомогою ДН. Враховуючи умови для навчання у нашій країні, найефективнішим способом розвитку ІКК є гібридне ДН, яке поєднує в собі синхронний і асинхронний режими. Завдяки такому підходу студенти можуть опрацьовувати частину навчальної програми в режимі реального часу з викладачем за допомогою різноманітних онлайн-платформ, а решту матеріалу – у форматі, що доступний для самостійного вивчення. При формуванні ІКК, під час навчання у ВНЗ, важливо поєднувати навички іноземної мови зі змістом професійної діяльності студентів, що сприятиме досягненню ключової мети навчання – формуванню їх власної професійної компетентності. Одним із найважливіших завдань для будь-якого викладача є створення сприятливої атмосфери на заняттях, встановлення довірчих відносин зі студентами та їх психологічна підтримка. Важливим викликом постає психологічний аспект при використанні ДН для формування ІКК, оскільки викладачу важче доносити матеріал за темою заняття до студентів не маючи повного візуального контакту та особистого спілкування з ними, як це відбувається у звичайній аудиторії при очному занятті. Саме тому, для формування ІКК у студенті під час ДН викладач має створити мотиваційний простір для кращого засвоєння матеріалу студентами. Висновки. ДН позитивно впливає на процес формування ІКК у студентів за умови створення ефективного комунікативного середовища з викладачем під час ДН, що дозволяє стимулювати мотивацію у студентів та забезпечує безперебійне управління навчанням
Ukraine is on the way to rebuilding its educational system, which requires new approaches to reorganizing the learning process. The training of highly qualified specialists has become more complicated as the outflow of students from Ukraine has accelerated due to the outbreak of hostilities. That is why it is important to create appropriate conditions to qualitatively prepare future specialists for their professional activities through distance learning (DL). The aim was to study the possibility of forming students' foreign language communicative competence (FLCC) with the help of DL. Given the conditions for studying in our country, the most effective way to develop FLCC is hybrid DL, which combines synchronous and asynchronous modes. Thanks to this approach, students can work through part of the curriculum in real time with a teacher using various online platforms, and the rest of the material is available in a format that is accessible for self-study. When developing FLCC while studying at a university, it is important to combine foreign language skills with the content of students' professional activities, which will help achieve the key goal of learning – the formation of their own professional competence. One of the most important tasks for any teacher is to create a favorable atmosphere in the classroom, establish trusting relationships with students and provide them with psychological support. An important challenge is the psychological aspect when using DL to form FLCC, as it is more difficult for a teacher to convey the material on the topic of the class to students without having full visual contact and personal communication with them, as it happens in a regular classroom during a face-to-face class. That is why, in order to form the student's FLCC during the DL, the teacher should create a motivational space for better learning of the material by students. Conclusions. DL has a positive effect on the process of forming students' FLCC, provided that an effective communication environment with the teacher during DL is created, which allows to stimulate students' motivation and ensures uninterrupted learning management
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61247
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
347-Текст статті-1064-1-10-20231221 (2).pdf1.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.