Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61322
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorТовт, Валерій Адальбертович-
dc.contributor.authorСусла, Вікторія Ярославівна-
dc.date.accessioned2024-04-23T07:01:49Z-
dc.date.available2024-04-23T07:01:49Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationТовт В., Сусла В. Ігрові технології едьютейнменту і гейміфікації у спортивному тренуванні на початкових етапах підготовки юних спортсменів // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педаго-гіка. Соціальна робота». – 2024. – Випуск 1 (54). – С. 220-224.uk
dc.identifier.issn2524-0609-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61322-
dc.description.abstractСучасний розвиток спорту характеризується інтенсивним впровадженням нових засобів, методів і форм організації тренувального процесу. Застосування інноваційних технологій в спортивній підготовці дає можливість значно підвищити її ефективність. Це має особливе значення на початкових етапах занять спортом, коли успішний початок спортивної підготовки створює хорошу перспективу для розвитку фізичного, технічного, тактичного і мотиваційного потенціалів спортсмена. Метою дослідження є обґрунтування класифікації ігрових технологій едьютейнменту і гейміфікації та доцільності їх використання у спортивному тренуванні на початко-вих етапах підготовки юних спортсменів. В досліджені використані методи аналізу та узагальнення наукової ін-формації, експертної оцінки, педагогічного спостереження, кластерного аналізу, порівняльного експерименту; анонімного анкетування. Дослідженнями встановлено достовірне покращення показників загальної фізичної під-готовленості після використання ігрових технологій едьютейнменту і гейміфікації у спортивному тренуванні на початкових етапах підготовки юних спортсменів. Виявлено значну зацікавленість спортсменів новими ігровими технологіями.uk
dc.description.abstractThe modern development of sports is characterized by the intensive introduction of new methods and forms of organization of the training process. The use of innovative technologies in sports training makes it possible to significantly increase its effectiveness. It is known that the success of partner work between a coach and an athlete fully depends on the ability to find, effectively use, and implement innovative training methods, allowing to achieve better results in a much shorter time. This is important at the initial stages of sports training, when a successful start creates a good perspective for the development of the athlete's physical, technical, tactical, and motivational potential. The purpose of the study is to justify the classification of game technologies of edutainment and gamification and the expediency of their use in sports training at the initial stages of training young athletes. The methods employed in the research are analysis and generalization of scientific information, expert assessment, pedagogical observation, cluster analysis, com-parative experiment; anonymous survey. The results of the expert evaluation confirmed that the application of game technologies significantly intensifies the process of training athletes, especially at the initial stages. This technology cre-ates the preliminary prerequisites for the formation of desired sportsmanship. It promotes faster physical development, and motivates athletes to improve their form. It was stated that the coaches do not have sufficient knowledge, or experi-ence in the use of edutainment game technologies and gamification in sports activities. A survey of coaches was con-ducted, where they determined the leading tasks of games, that can hypothetically be used to divide (classify) game technologies in sports training. The cluster analysis of game technologies helped to create a classification of edutainment and gamification technologies that is convenient for stakeholders and to substantiate appropriate programs for their use. The researchers have established a reliable improvement in indicators of general physical fitness after the application of edutainment game technologies and gamification in sports training at the initial stages of training young athletes. A sig-nificant interest of athletes in innovative game technologies was revealed.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім “Гельветика”uk
dc.subjectспортивна підготовкаuk
dc.subjectігрові технологіїuk
dc.subjectедьютейнментuk
dc.subjectгейміфікаціяuk
dc.subjectsports traininguk
dc.subjectgame technologiesuk
dc.subjectedutainmentuk
dc.subjectgamificationuk
dc.titleІгрові технології едьютейнменту і гейміфікації у спортивному тренуванні на початкових етапах підготовки юних спортсменівuk
dc.title.alternativeGame technologies of edutainment and gamification in sports training at the initial stages of training young athletesuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри фізичного виховання

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ІГРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ.pdf416.63 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.