Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61369
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorФенич, Володимир Іванович-
dc.date.accessioned2024-04-24T11:50:51Z-
dc.date.available2024-04-24T11:50:51Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationФенич В. Канонічно-правовий статус та церковно-інституційний розвиток греко-католиків Ужгородської унійної традиції в США з 1884-го до 1924-го року. / Володимир Фенич // Наукові записки Богословсько-історичного науково-дослідного центру імені архімандрита Василія (Проніна). – 2022. – № 9. – С. 110-161.uk
dc.identifier.issn2617-1317-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61369-
dc.description.abstractУ даній статті автор намагається довести, що іммігранти греко-католики ужгородської унійної традиції, що походили в основному з Мукачівської та Пряшівської єпархій, намагалися організувати своє релігійне та церковне життя в США незалежно від греко-католиків берестейської унійної традиції, що походили з Галицької митрополії. За період від 1884 до 1924 р. греко-католики ужгородської унійної традиції чисельно переважали греко-католиків берестейської унійної традиції в США. Їхнє інституційно-церковне становище напряму залежало від юрисдикції та повноважень місцевої римо-католицької єрархії, а відтак від канонічно-правових норм папських документів та Конґреґації поширення віри (від 1917 р. – Конґреґації у справах Східної церкви). Втручання угорського та австрійського урядів, рівно як і галицького митрополита Андрея Шептицького та примаса Католицької церкви Угорщини, естергомського архієпископа Яноша Шімора в організацію церковного життя своїх учорашніх підданих греко-католиків, що осіли як колоністи в США, мали тимчасовий та ситуативний успіх. Насправді канонічно-правове становище греко-католиків у США регулювалося, крім римських офіційних документів, повноваженнями трьох інтистуцій: 1) апостольськи візитаторами у 1892–1913 рр., владу яких поступово обіймали о. Никифор Ханат (1892–1896), о. Андрій Годобай (1896–1907) і титулярний єпископ Давлії Сотер Ортинський, ЧСВВ (1907–1913); 2) урядом ординарного єпископа Сотера Ортинського, ЧСВВ у 1913–1916 рр.; і 3) владою єпархіальних адміністраторів о. Петра Понятишина та о. Гавриїла Мартяка у 1916–1924 рр. Після розпаду Австро-Угорської монархії та створення нових держав і встановлення нових кордонів у Європі Римський престол почав активно обговорювати питання про заснування двох самостійних апостольських екзархатів для угорських греко-католиків ужгородської унійної традиції та галицьких греко-католиків берестейської унійної традиції в США. Такі екзархати виникнуть у 1924 р.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherБогословсько-історичний науково-дослідний центр імені архімандрита Василія (Проніна)uk
dc.subjectіммігрантиuk
dc.subjectСШАuk
dc.subjectМукачівська єпархіяuk
dc.subjectмукачівські єпископиuk
dc.subjectгреко-католикиuk
dc.subjectкарпатські русиниuk
dc.subjectугорський урядuk
dc.subjectканонічно-правовий статусuk
dc.subjectвірніuk
dc.subjectсвященникиuk
dc.subjectапостольський візитаторuk
dc.subjectординарний єпископuk
dc.subjectєпархіальний адміністраторuk
dc.titleКанонічно-правовий статус та церковно-інституційний розвиток греко-католиків Ужгородської унійної традиції в США з 1884-го до 1924-го рокуuk
dc.title.alternativeCanonical-legal status and church-institutional development of the greek catholics of the Uzhhorod union tradition in the USA from 1884 to 1924uk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри модерної історії України та зарубіжних країн

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
КАНОНІЧНО-ПРАВОВИЙ СТАТУС.pdf4.18 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.