Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62249
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMelnyk, N. M.-
dc.date.accessioned2024-05-21T08:38:51Z-
dc.date.available2024-05-21T08:38:51Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationMelnyk, N. M. Theoretical aspect of the influence of digital competence on the development of the professional competence of an English language teacher of non-lingual specialties in high schools / N. M. Melnyk // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Т. 1, вип. 25. – С. 136–140. – Бібліогр.: с. 140 (7 назв); рез. англ., укр. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/25/part_1/25.pdfuk
dc.identifier.issn2663-4899-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62249-
dc.description.abstractThe relevance of the English teachers’ of higher educational establishments digital competence formation is caused by the education reform in Ukraine and the active use of distance and mixed learning due to unprecedented security measures. It is common knowledge that nowadays modern higher educational establishments should not only provide the educational process but also become a platform for creating innovations, implementing projects, creating scientific and educational online platforms, personalized educational trajectories. After all, the distance form of education which is facilitated by the use of digital technologies is becoming widespread. For specialists of a broad profile it is obvious that knowledge of information technologies greatly affects the formation of professional competence. In the era of transformations in education, the English language teachers of non-language faculties should possess skills that will shape their competitiveness and demand. Since the educational process is very often carried out online, and sometimes in a mixed format, having digital competence is not even a nice bonus, but a need of today. Digital technologies make it possible to intensify the process of obtaining an education, to diversify it, introducing an innovative approach. Without the creation of multimedia and interactive content, learning English quickly becomes boring, the quality of learning and motivation decreases, and so does success. From today's point of view, competent, responsible, competitive specialists who possess critical thinking, are proactive, creative, socially active and professionally mobile, competently and consciously use the means of information and communication technologies in their professional activities are in demand on the labor market.uk
dc.description.abstractАктуальність формування цифрової компетентності викладачів англійської мови немовних спеціальностей закладів вищої освіти викликана реформуванням освіти в Україні та активним використанням дистанційного і змішаного навчання через безпрецедентні заходи безпеки. Загальновідомо, що нині сучасні заклади вищої освіти не лише повинні забезпечувати освітній процес, а й стати майданчиком для створення інновацій, реалізації проєктів, створення науково-освітніх on-line платформ, персоніфікованих освітніх траєкторій. Адже широкого поширення набуває дистанційна форма навчання, якій сприяє застосування цифрових технологій. Для фахівців широкого профілю очевидним є той факт, що знання інформаційних технологій великою мірою впливає на формування професійної компетентності. В епоху трансформацій в освіті викладачі англійської мови немовних факультетів мають володіти навичками, які будуть формувати їхню конкурентоспроможність та затребуваність. Оскільки освітній процес дуже часто здійснюється в режимі онлайн, а іноді і в змішаному форматі, володіння цифровою компетентністю вже навіть не приємний бонус, а потреба сьогодення. Цифрові технології дають можливість інтенсифікувати процес здобування освіти, урізноманітнити його, впроваджуючи інноваційний підхід. Без створення мультимедійного та інтерактивного контенту, вивчення англійської мови швидко стає нудним, якість навчання та мотивації знижується, успішність теж. З позицій сьогодення затребуваними на ринку праці є компетентні, відповідальні, конкурентоздатні фахівці, котрі володіють критичним мисленням, є ініціативними, креативними, соціально активними і професійно мобільними, грамотно і свідомо використовують засоби інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesЗакарпатські філологічні студії;-
dc.subjectprofessional competenceuk
dc.subjectdigital technologiesuk
dc.subjectdigitalization of higher educational establishmentsuk
dc.subjectdigital competenceuk
dc.subjectnon-linguistic specialtiesuk
dc.subjectпрофесійна компетентністьuk
dc.subjectцифрові технологіїuk
dc.subjectцифровізація закладів вищої освітиuk
dc.subjectцифрова компетентністьuk
dc.subjectнемовні спеціальностіuk
dc.titleTheoretical aspect of the influence of digital competence on the development of the professional competence of an English language teacher of non-lingual specialties in high schoolsuk
dc.title.alternativeТеоретичний аспект впливу цифрової компетентності на розвиток професійної компетентності викладача англійської мови немовних спеціальностей у ЗВОuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 25 Том 1 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
THEORETICAL ASPECT OF THE INFLUENCE OF DIGITAL COMPETENCE.pdf439.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.