Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62449
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorСмирнов, М. І.-
dc.date.accessioned2024-05-24T11:30:11Z-
dc.date.available2024-05-24T11:30:11Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationСмирнов М. І. Притягнення до відповідальності країни-агресора за найтяжчі міжнародні злочини, скоєні в Україні під час повномасштабного військового вторгнення: юрисдикційні аспекти/ М. І. Смирнов//Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2023. – №1. – С. 607-612. – Бібліогр.: с. 612 (7 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/279690/274282uk
dc.identifier.issn2788-6018-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62449-
dc.description.abstractУ статті розглядаються концептуальні питання, пов’язані із побудовою системи міжнародної кримінальної юстиції, ратифікацією Україною Римського статуту Міжнародного кримінального суду і особливостями співробітництва України з Міжнародним кримінальним судом. Проаналізовано основні причини затримки у ратифікації Україною Римського статуту Міжнародного кримінального суду та звертається увага на непослідовну та суперечливу позицію України, яка не використовує передбачені Римським статутом Міжнародного кримінального суду механізми притягнення до кримінальної відповідальності за злочин геноциду, злочини проти людяності, воєнні злочини та злочин агресії. Україна підписала Римський статут Міжнародного кримінального суду та запрошує останній розслідувати злочини, скоєні країною-агресором в Україні, але не виконує взяті на себе зобов’язання, не ратифікує Римський статут Міжнародного кримінального суду та не визнає його юрисдикцію (окрім спеціальної юрисдикції). Наголошується на необхідності гармонізації матеріального та процесуального права України до положень Римського статуту Міжнародного кримінального суду. Досліджено перспективи, негативні та правові наслідки ратифікації Україною Римського статуту Міжнародного кримінального суду у контексті повномасштабного військового вторгнення країни-агресора в Україну, а також євроінтеграцій-них процесів та вимог Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом. Доводиться теза, що нератифікація Україною Римського статуту Міжнародного кримінального суду може вплинути на мож-ливості притягнення до відповідальності країни-агресора, незважаючи на те, що Україна скористалася спеціальною процедурою визнання юрисдикції Міжнародного кримінального суду. Розглянуто основні аспекти діяльності та питання юрисдикції Міжнародного кримінального суду. Звертається увага, що взаємовідносини України з Міжнародним кримінальним судом будуються на принципі комплементарності (доповнюваності) юрисдикцій. Досліджено сутність, значення та переваги співробітництва України з Міжнародним кримінальним судом, а також можливості притягнення до відповідальності країни-агресора за злочин геноциду, злочини проти людяності, воєнні злочини та злочин агресії. За результатами такого дослідження зроблено вис-новок, що визнання юрисдикції МКС (не лише спеціальної юрисдикції через п. 3 ст. 12 Римського статуту) для України є пріоритетною та неодмінною складовою її європейського шляху розвитку та реальною можливістю на міжнародному рівні притягнути до відповідальності топ посадовців країни-агресора за злочини, скоєні в Україні.Ратифікація Римського статуту Міжнародного кримінального суду надає додаткові можливості для національного судочинства, призведе до укріплення верховенства права та завдяки доступу до Міжнародного кримінального суду, дозволить притягнути до відповідальності країну-агресора за скоєні злочини під час повномасштабного військового вторгнення в Україну.uk
dc.description.abstractThe conceptual issues, related to the construction of the system of international criminal justice ratification of the Rome Statute of the International Criminal Court and features of cooperation of Ukraine with the International Criminal Court, are examined in the article.The main reasons for the delay in Ukraine’s ratification of the Rome Statute of the International Criminal Court are analyzed, and attention is drawn to the inconsistent and contradictory position of Ukraine, which does not use the mechanisms of criminal prosecution for the crime of genocide, crimes against humanity, war crimes and the crime of aggression provided for by the Rome Statute of the International Criminal Court. Ukraine has signed the Rome Statute of the International Criminal Court and invites the latter to investigate crimes committed by the aggressor country in Ukraine, but does not fulfill its obligations, does not ratify the Rome Statute of the International Criminal Court and does not recognize its jurisdiction (except for special jurisdiction).The need to harmonize substantive and procedural law of Ukraine to the provisions of the Rome Statute of the International Criminal Court is emphasized. The prospects, negative and legal consequences of Ukraine’s ratification of the Rome Statute of the International Criminal Court in the context of a full-scale military invasion of Ukraine by an aggressor country, as well as European integration processes and the requirements of the Association Agreement between Ukraine and the European Union are studied. The thesis is proved that Ukraine’s non-ratification of the Rome Statute of the International Criminal Court may affect the possibility of bringing the aggressor country to justice, despite the fact that Ukraine used a special procedure of recognizing the jurisdiction of the International Criminal Court.The main aspects of the activity and jurisdiction of the International Criminal Court were considered. Attention is drawn to the fact that Ukraine’s relations with the International Criminal Court are based on the principle of complementarity of jurisdictions. The essence, significance and advantages of Ukraine’s cooperation with the International Criminal Court, as well as the possibility of bringing the aggressor country to justice for the crime of genocide, crimes against humanity, war crimes and the crime of aggression, have been studied. Based on the results of such a study, it was concluded that the recognition of the jurisdiction of the ICC (not only the special jurisdiction due to Clause 3 of Article 12 of the Rome Statute) for Ukraine is a priority and indispensable component of its European path of development and a real opportunity at the international level to prosecute top officials of the aggressor country for crimes committed in Ukraine.The ratification of the Rome Statute of the International Criminal Court provides additional opportunities for the national judiciary, will lead to the strengthening of the rule of law and, thanks to access to the International Criminal Court, will allow the aggressor country to be held accountable for crimes committed during a full-scale military invasion of Ukraine.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectратифікаціяuk
dc.subjectРимський статутuk
dc.subjectюрисдикціяuk
dc.subjectпринцип комплементарностіuk
dc.subjectміжнародний кримінальний процесuk
dc.subjectміжнародна кримінальна юстиціяuk
dc.subjectміжнародне кримінальне правосуддяuk
dc.subjectміжнародне судочинствоuk
dc.subjectміжнародна судова установаuk
dc.subjectМіжнародний кримінальний судuk
dc.subjectкраїна-агресорuk
dc.subjectміжнародні злочиниuk
dc.subjectзлочини міжнародного характеруuk
dc.subjectгеноцидuk
dc.subjectзлочини проти людяностіuk
dc.subjectвоєнні злочиниuk
dc.subjectзлочин агресіїuk
dc.subjectratificationuk
dc.subjectthe Rome statuteuk
dc.subjectjurisdictionuk
dc.subjectprinciple of complementarityuk
dc.subjectinter-national criminal processuk
dc.subjectinternational criminal justiceuk
dc.subjectinternational criminal jurisdictionuk
dc.subjectinter-national justiceuk
dc.subjectinternational judicial institutionuk
dc.subjectInternational Criminal Courtuk
dc.subjectaggressor countryuk
dc.subjectinternational crimesuk
dc.subjectcrimes of an international natureuk
dc.subjectgenocideuk
dc.subjectcrimes against humanityuk
dc.subjectwar crimesuk
dc.subjectcrime of aggressionuk
dc.titleПритягнення до відповідальності країни-агресора за найтяжчі міжнародні злочини, скоєні в Україні під час повномасштабного військового вторгнення: юрисдикційні аспектиuk
dc.title.alternativeProsecution for the most serious international crimes committed in Ukraine during the full-scale military invasion of the aggressor country: jurisdictional aspectsuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Располагается в коллекциях:2023 / Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
279690-Текст статті-644823-1-10-20230519.pdf198.99 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.