Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62455
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМеленчук, О. В.-
dc.date.accessioned2024-05-25T05:37:39Z-
dc.date.available2024-05-25T05:37:39Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationМеленчук, О. В. З історії заснування та діяльності «Товариства вчителів вищих шкіл імені Григорія Сковороди у Чернівцях» на початку ХХ ст. / О. В. Меленчук // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Т. 2, вип. 25. – С. 158–162. – Бібліогр.: с. 162 (9 назв); рез. англ., укр. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/25/part_2/29.pdfuk
dc.identifier.issn2663-4899-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62455-
dc.description.abstractДіяльність українських товариств наприкінці ХІХ – на початку ХХ століття в умовах національно-культурного відродження активізувало учительський рух, що, крім того, підсилювався завдяки педагогічним друкованим органам, на сторінках яких висвітлювалися найрізноманітніші проблемні питання педагогічно-дидактичного характеру, пов’язані зі створенням підручників, матеріального забезпечення вчителів тощо. Йдеться про часописи «Промінь», «Каменярі», які детально інформували не лише про справи шкільні, а й окреслювали загальне суспільно-політичне становище українців на Буковині. Стаття розкриває історію становлення та розвитку буковинського шкільництва через організацію та діяльність науково-педагогічних товариств, які відстоювали інтереси українських педагогів. Головну увагу присвячено роботі «Товариства вчителів вищих шкіл імені Григорія Сковороди у Чернівцях», заснованого у зв’язку з нагальними потребами українського національного спрямування шкільної освіти на початку ХХ століття. Акцентовано на причинах заснування товариства, на діяльності його учасників та підкреслено основні напрямки роботи загалом. З’ясовано коло питань, що обговорювалися на засіданнях Товариства імені Сковороди та проблематику виголошених доповідей. Зокрема розглянуто основні положення реферату М. Кордуби, присвяченого проблемі українських підручників для середніх шкіл в Австрії. У ньому автор акцентував на нестачі українських підручників для вивчення класичної філології, пропонував видавати твори латинських і грецьких авторів українською мовою, враховуючи національні інтереси учнів. Також детально проаналізовано публікації В. Кміцикевича, що розкривають важливі відомості з історії заснування «Товариства вчителів вищих шкіл імені Григорія Сковороди у Чернівцях» , яке утверджувало національні ідеї в освітньому середовищі Буковини.uk
dc.description.abstractThe activities of Ukrainian societies at the end of the 19th and the beginning of the 20th centuries in the conditions of national and cultural revival activated the teachers' movement. It was strengthened by the pedagogical press organs that covered a wide variety of controversial issues of a pedagogical and didactic nature related to the creation of textbooks, such as teacher resources, etc. Specifically, it refers to the magazines "Promin" and "Kamenyari," which thoroughly informed not only about schoolwork but also outlined the general social and political situation of Ukrainians in Bukovyna. The article reveals the history of the formation and development of schooling in Bukovyna through the organization and activity of scientific and pedagogical societies that advocated the interests of Ukrainian educators. The article mainly focuses on the work of the «Skovoroda Society of Higher School Teachers in Chernivtsi», founded in connection with the urgent needs of the Ukrainian national direction of school education at the beginning of the 20th century. Emphasis is placed on the causes for the establishment of the Society, the activities of its members, and central areas of work. A number of questions, previously discussed at the meetings of the Skovoroda Society and the issues of the delivered reports have been clarified. In particular, the key provisions of M. Korduba's essay, devoted to the problem of Ukrainian textbooks for secondary schools in Austria, were considered. The publications of V. Kmitsikevych, which reveal significant insights from the history of the founding of Skovoroda Society of Higher School Teachers in Chernivtsi, сonfiring national ideas in the educational environment of Bukovyna, were also analyzed in detail.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesЗакарпатські філологічні студії;-
dc.subjectтовариствоuk
dc.subjectСковородаuk
dc.subjectнаціональнийuk
dc.subjectпідручникuk
dc.subjectшкільнийuk
dc.subjectосвітаuk
dc.subjectмоваuk
dc.subjectзасіданняuk
dc.subjectрефератuk
dc.subjectsocietyuk
dc.subjectSkovorodauk
dc.subjectnationaluk
dc.subjecttextbookuk
dc.subjectschooluk
dc.subjecteducationuk
dc.subjectlanguageuk
dc.subjectmeetinguk
dc.subjectabstractuk
dc.titleЗ історії заснування та діяльності «Товариства вчителів вищих шкіл імені Григорія Сковороди у Чернівцях» на початку ХХ ст.uk
dc.title.alternativeFrom the history of the establishment and activity of the “Skovoroda Society of Higher School Teachers in Chernivtsi” at the beginning of the 20th centuryuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Розташовується у зібраннях:2022 / Закарпатські філологічні студії. Випуск 25 (Том 2)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
З ІСТОРІЇ ЗАСНУВАННЯ ТА ДІЯЛЬНОСТІ «ТОВАРИСТВА ВЧИТЕЛІВ ВИЩИХ.pdf384.41 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.