Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62825
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМарчишина, А. А.-
dc.contributor.authorХоптяр, А. О.-
dc.date.accessioned2024-06-09T08:10:47Z-
dc.date.available2024-06-09T08:10:47Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationМарчишина, А. А. Образ ділової жінки в тексті сучасного американського роману / А. А. Марчишина, А. О. Хоптяр // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Т. 2, вип. 26. – С. 81–86. – Бібліогр.: с. 85–86 (15 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/26/part_2/14.pdfuk
dc.identifier.issn2663-4899-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62825-
dc.description.abstractСтаття висвітлює вербальну сигніфікацію образу ділової жінки в сучасному американському романі. Прослідковано історико-соціальні витоки фемінної бізнесової активності, змістове наповнення суспільно-психологічного феномену ділової жінки і його теперішнє тлумачення. З’ясовано етимологічні та парадигмальні основи ключових термінопозначень, їхні стилістичні й семантичні особливості, узуальний статус. Матеріалом дослідження слугували тексти двох американських романів початку ХХІ ст., в образній системі яких переважну більшість складають фемінні персонажі. Світ ділової активності представлено крізь призму участі жінок у ньому; при цьому жінки одночасно спричинюють розгортання сюжету й ведуть оповідь. Лінгвальні маркери відтворюють бізнесвумен у кількох ракурсах: онтологія і специфіка «фемінного» бізнесу і його відмінність від «маскулінного»; службова ієрархія, кар’єрне зростання, функціонування офісу й управління виробничим процесом; зовнішність та її залученість у досягнення професійного успіху; особистісні якості, їхнє формування і трансформація; встановлення і кореляція балансу між особистим життям і фаховою зайнятістю; стосунки з клієнтами й підлеглими, конкурентами й партнерами; статусні атрибути, теоретичні знання, практичні вміння, навички і звички, побутові умови. Стаття констатує гендероване забарвлення світу бізнесу, яке, однак, поступово нівелюється зростанням фемінного чинника у ньому, набуттям паритетного становища та егалітарності серед керівних посад між бізнесвумен із безнесменами. Послаблення андроцентризму у діловій царині спровокувало його віддзеркалення у текстах художньої літератури. Аналізовані тексти сигналізують про зміщення фокусу в зображенні персонажів зі статево зумовленими чи традиційно приписуваними рисами до їхнього соціокультурного вияву, тобто, до гендерної експлікації. Зазначені акценти потрактовані авторами зі стриманою іронією та добірним використанням різнорівневих мовних одиниць.uk
dc.description.abstractThe paper considers verbal signification of a businesswoman in the texts of contemporary American novels. Feminine business activity is stated to derive from historical and social roots. The phenomenon of a businesswoman comprises its conceptual meaning whose interpretation is constantly updated. There are terms used to identify the analysed object which differ morphologically, semantically, and stylistically. The paper studies the texts of two American novels of the early 21st century where women characters prevail in the system of images. Business activity is viewed from the female perspective; here, women both develop the plot and narrate the story. Lingual markers identify a businesswoman from some aspects: ontology and specifics of “feminine” business and its difference from the “masculine” one; business hierarchy, career and promotion, office functioning and management; appearance and its importance in professional success; personal traits, their coining and transformation; relations with partners and competitors, clients and subordinates; status attributes, professional knowledge, skills and habits, housekeeping. The paper states gender colouring of the business world which is gradually effaced by the increase of female involvement, acquiring of gender equality of status in business stratification and egalitarianism in distributing of top management positions between businessmen and businesswomen. Weakening of androcentric bias in business resulted in its mirroring in fiction. The novels under analysis signal shifting of the focus in representing characters from describing their born sex peculiarities to socially and culturally acquired (gender) or traditionally attributed qualities. These are revealed in the authors’ individual styles, with discreet irony and appropriate lingual units.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesЗакарпатські філологічні студії;-
dc.subjectбізнесuk
dc.subjectгендерuk
dc.subjectділова жінкаuk
dc.subjectлінгвальнийuk
dc.subjectмаскуліннийuk
dc.subjectтекстuk
dc.subjectфеміннийuk
dc.subjectbusinessuk
dc.subjectgenderuk
dc.subjectbusinesswomanuk
dc.subjectlingualuk
dc.subjectmasculineuk
dc.subjecttextuk
dc.subjectfeminineuk
dc.titleОбраз ділової жінки в тексті сучасного американського романуuk
dc.title.alternativeThe character of a businesswoman in a contemporary American noveluk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Розташовується у зібраннях:Закарпатські філологічні студії Випуск 26 Том 2 2022



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.