Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63080
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБулина, Антоніна-
dc.date.accessioned2024-06-24T15:39:28Z-
dc.date.available2024-06-24T15:39:28Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationБулина А. Щоденник як спосіб оприявнення квір-досвіду / А. Булина // Сучасні дослідження з іноземної філології : збірник наукових праць. – Одеса: Видавничий дім «Гельветика», 2024. – №1(25). – С. 235-245. URL http://philol-zbirnyk.uzhnu.uz.ua/index.php/philol/article/view/371/555uk
dc.identifier.issn2617-3921-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63080-
dc.description.abstractСучасні британські романи «Що ж вона собі думала?: Нотатки про скандал» (2003 р.) Зої Геллер та «Інший клас» (2016 р.) Джоанн Гарріс є маловідомими для українського читача. Зокрема, недосліджені особливості щоденникової оповіді. У статті увагу зосереджено на вивченні щоденникової оповіді та здійснено спробу її протрактувати.Однією з наративних стратегій, до якої вдаються письменниці З.Геллер та Дж.Г арріс є щоденникова оповідь. Як свідчить аналіз романів, вона може виявитися джерелом як правдивої, так і брехливої інформації. У щоденникових записах інкапсулюється досвід протагоністки Барбари Коветт та протагоніста Дейвіда Спайклі, чиї сексуальна та ґендерна ідентичність сприймається іншими персонажами як щось «дивне» («queer»). Читач також простежує, що, певною мірою, цей досвід може виявитися дивним і для них самих. Квірність, позначаючи позицію, що перебуває поза чи на межі відносно соціального порядку, проступає не лише через лесбійські та гомосексуальні практики, але й інший досвід самовираження, який не відпо-відає встановленим соціальним нормам. Батшебі Гарт, приміром, здаєть-ся, що шлюб та діти стали перешкодою на шляху її кар’єрного зростання, які можна охарактеризувати факторами своєрідної віктимізації. Щоден-ник робить голоси жіночих та чоловічих образів почутими. Жінкам при-таманно ведення щоденників через небажання озвучувати свої справжні почування з огляду на рамки, зведені суспільством. Знайомство з ненадій-ною оповідачкою Барбарою Коветт відбувається з допомогою її щоденни-кових нотаток. Особливою рисою цього нотатника була зосередженість на складанні хронології життя її «подруги» Батшеби Гарт. У досліджуваних текстах ідентифікується властивість героїв спостерігати за іншими, зокрема, щоденник теж постає місцем, де фіксується така вуаєристська схильність.uk
dc.description.abstractContemporary British novels What Was She Thinking?: Notes on a Scandal (2003) by Zoe Heller and Different Class (2016) by Joanne Harris are barely known to the Ukrainian reader and have not been researched thoroughly 236yet, in particular, diary notes. In the article, attention is focused studying the diary notes and an attempt is made to interpret it. One of the narrative strategies used by writers Z.Heller and J. Harris is the inclusion of diary notes in the above-mentioned novels. As the analysis of the novels shows, a diary can be a source of both truthful and false information. The diary entries encapsulate the experience of protagonists Barbara Covett and David Spikely, whose sexual and gender identities are viewed by other characters as something «strange» («queer»). Readers also observe that, to a certain extent, this experience may appear strange to them. Queerness, denoting a position that is beyond or on the edge of the social order, manifests itself not only through lesbian and heterosexual practices, but also other ways of self-expression that do not conform to established social norms. Bathsheba Hart is exemplified as a person who believes that marriage and children have become an obstacle to her career growth, they can be characterized as factors of victimization. The diary makes the voices of female and male characters heard. to keep diaries due to the inability to express their true feelings in view of the framework established by society. Women are inclined to keep diaries due to the unwillingness to express their true feelings in view of the judgmental framework established by society. Acquaintance with the unreliable narrator Barbara Covett occurs through her diary entries. A special feature of her diary is its focus on making a chronology of her «friend» Bathsheba Hart’s life. In the studied texts, some heroes tend to watch others, in particular, the diary also appears to be a place where the fact of voyeuristic interest is recorded.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk
dc.subjectанглійська літератураuk
dc.subjectсередовищеuk
dc.subjectосвітаuk
dc.subjectщоденникuk
dc.subjectквірuk
dc.subjectмаргіналізаціяuk
dc.subjectгендерuk
dc.subjectEnglish literatureuk
dc.subjectenvironmentuk
dc.subjecteducationuk
dc.subjectdiaryuk
dc.subjectqueeruk
dc.subjectmarginalizationuk
dc.subjectgenderuk
dc.titleЩоденник як спосіб оприявнення квір-досвідуuk
dc.title.alternativeDiary as a way of unveiling queer experienceuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Розташовується у зібраннях:Сучасні дослідження з іноземної філології. Випуск 1(25) 2024

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Щоденник як спосіб.pdf334.35 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.