Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63434
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorТовт, Валерій Адальбертович-
dc.contributor.authorСусла, Вікторія Ярославівна-
dc.date.accessioned2024-07-09T06:21:56Z-
dc.date.available2024-07-09T06:21:56Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationТовт В. А. Ігрові технології едьютейнменту і гейміфікації у спортивному тренуванні на початкових етапах підготовки юних спортсменів/ В. А. Товт, В. Я. Сусла // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2024. – Вип. 1 (54). – С. 220-224. – Бібліогр.: с. 223 (5 назв). – URL http://visnyk-ped.uzhnu.edu.ua/article/view/303921uk
dc.identifier.issn2524-0609-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63434-
dc.description.abstractСучасний розвиток спорту характеризується інтенсивним впровадженням нових засобів, методів і форм організації тренувального процесу. Застосування інноваційних технологій в спортивній підготовці дає можливість значно підвищити її ефективність. Це має особливе значення на початкових етапах занять спортом, коли успішний початок спортивної підготовки створює хорошу перспективу для розвитку фізичного, технічного, тактичного і мотиваційного потенціалів спортсмена. Метою дослідження є обґрунтування класифікації ігрових технологій едьютейнменту і гейміфікації та доцільності їх використання у спортивному тренуванні на початкових етапах підготовки юних спортсменів. В досліджені використані методи аналізу та узагальнення наукової інформації, експертної оцінки, педагогічного спостереження, кластерного аналізу, порівняльного експерименту; анонімного анкетування. Дослідженнями встановлено достовірне покращення показників загальної фізичної підготовленості після використання ігрових технологій едьютейнменту і гейміфікації у спортивному тренуванні на початкових етапах підготовки юних спортсменів. Виявлено значну зацікавленість спортсменів новими ігровими технологіями.uk
dc.description.abstractThe modern development of sports is characterized by the intensive introduction of new methods and forms of organization of the training process. The use of innovative technologies in sports training makes it possible to significantly increase its effectiveness. It is known that the success of partner work between a coach and an athlete fully depends on the ability to find, effectively use, and implement innovative training methods, allowing to achieve better results in a much shorter time. This is important at the initial stages of sports training, when a successful start creates a good perspective for the development of the athlete's physical, technical, tactical, and motivational potential. The purpose of the study is to justify the classification of game technologies of edutainment and gamification and the expediency of their use in sports training at the initial stages of training young athletes. The methods employed in the research are analysis and generalization of scientific information, expert assessment, pedagogical observation, cluster analysis, comparative experiment; anonymous survey. The results of the expert evaluation confirmed that the application of game technologies significantly intensifies the process of training athletes, especially at the initial stages. This technology creates the preliminary prerequisites for the formation of desired sportsmanship. It promotes faster physical development, and motivates athletes to improve their form. It was stated that the coaches do not have sufficient knowledge, or experience in the use of edutainment game technologies and gamification in sports activities. A survey of coaches was conducted, where they determined the leading tasks of games, that can hypothetically be used to divide (classify) game technologies in sports training. The cluster analysis of game technologies helped to create a classification of edutainment and gamification technologies that is convenient for stakeholders and to substantiate appropriate programs for their use. The researchers have established a reliable improvement in indicators of general physical fitness after the application of edutainment game technologies and gamification in sports training at the initial stages of training young athletes. A significant interest of athletes in innovative game technologies was revealed.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherУжНУ " Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectспортивна підготовкаuk
dc.subjectігрові технологіїuk
dc.subjectедьютейнментuk
dc.subjectгейміфікаціяuk
dc.subjectsports traininguk
dc.subjectgame technologiesuk
dc.subjectedutainmentuk
dc.subjectgamificationuk
dc.titleІгрові технології едьютейнменту і гейміфікації у спортивному тренуванні на початкових етапах підготовки юних спортсменівuk
dc.title.alternativeGame technologies of edutainment and gamification in sports training at the initial stages of training young athletesuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (54) - 2024

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
303921-Текст статті-702045-1-10-20240512.pdf1.05 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.