Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63477
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКатиш, Т. В.-
dc.contributor.authorМиронюк, Л. В.-
dc.date.accessioned2024-07-10T07:30:43Z-
dc.date.available2024-07-10T07:30:43Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationКатиш, Т. В. Роль навчального тексту в процесі викладання дисципліни «Українська мова як іноземна» / Т. В. Катиш, Л. В. Миронюк // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Т. 1, вип. 28. – С. 51–55. – Бібліогр.: с. 55 (7 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/28/part_1/9.pdfuk
dc.identifier.issn2663-4899-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63477-
dc.description.abstractУ запропонованій статті здійснено стислий огляд теоретичних питань навчального тексту, що перебувають у площині лінгводидактичних студій. Досліджено роль навчального тексту в практиці викладання дисципліни «Українська мова як іноземна». Текст є одиницею репрезентування мовного матеріалу, оскільки вивчення мови на основі текстів є найбільш поширеною формою. Доведено, що тематичний текст, залучений у навчальний процес на початковому етапі (підготовчий курс) є насамперед засобом набуття іноземним студентом навичок, затребуваних у різних ситуаціях щоденного спілкування. Він має забезпечувати розвиток умінь та навичок в усіх видах мовленнєвої діяльності: говоріння (монолог, діалог, полілог), читання (розвиток мовлення), аудіювання (аудіотекст), письмо (переписування, конспектування тощо). Відтак підготовка студента до сприйняття, розуміння й аналізу різних типів словесних структур – один із аспектів викладання дисципліни «Українська мова як іноземна». Розкрито роль навчальних текстів у формі діалогу. У процесі вивчення мови навчальний текст завдяки його функціям: комунікативній, інформаційній, когнітивній, прагматичній та епістемічній – має стати підґрунтям для практичного оволодіння будь-яким видом мовленнєвої діяльності. Розуміння змісту чужомовного тексту та уміння на його основі створювати новий – показник набуття студентом високого рівня комунікативних компетенцій. Описано роль навчальних краєзнавчих текстів, які сприяють міжкультурному діалогу і водночас задовольняють комунікативні потреби, зокрема спонукають до обговорення та вираження емоцій не жестами, а вербальними засобами. Доведено необхідність використання в процесі навчання української мови різних культурологічних текстів. Надано методичні рекомендації щодо вивчення навчальних текстів іноземними студентами. Акцентовано увагу на принципі поступового ускладнення навчального матеріалу. Рекомендовано на кожному практичному занятті поетапно формувати та вдосконалювати конкретні мовленнєві уміння. Обґрунтовано, що навчальний текст є одним із найважливіших засобів забезпечення вирішення певного методичного завдання. Запропоновано апробовані на практичних заняттях з української мови як іноземної в Національному університеті «Запорізька політехніка» зразки сконструйованих тематичних та краєзнавчих текстів різного рівня складності та завдання до них. Дібрані зразки навчальних текстів повинні забезпечувати реалізацію освітньої функції на початковому етапі вивчення української мови як іноземної.uk
dc.description.abstractThe article provides a brief overview of theoretical issues of the educational text in the field of linguodidactic studies. The role of the educational text in the practice of teaching the discipline "Ukrainian as a Foreign Language" is examined. The text is a unit of representation of language material, since text-based language learning is the most common form. It is proved that a thematic text involved in the learning process at the initial stage (preparatory course) is primarily a means of acquiring skills which are in demand in various situations of daily communication. It should provide for the development of skills in all types of speech activities: speaking (monologue, dialogue, polylogue), reading (speech development), listening (audio text), writing (rewriting, annotation, etc.). Therefore, preparing students to perceive, comprehend and analyse different types of word structures is one of the aspects of teaching the discipline "Ukrainian as a Foreign Language". The role of educational texts in the form of dialogue is described. In the process of learning a language, an educational text, due to its functions: communicative, informational, cognitive, pragmatic and epistemic, should become the basis for practical mastery of any type of speech activity. Understanding the content of a foreign language text and the ability to create a new one on its basis is an indicator of a student's acquisition of a high level of communicative competence. The role of educational local lore texts that promote intercultural dialogue and at the same time satisfy communication needs, in particular, encourage discussion and expression of emotions through verbal means rather than gestures, is outlined. The necessity of using various cultural texts in the process of teaching the Ukrainian language is proved. Methodological recommendations for the study of educational texts by foreign students are provided. Attention is focused on the principle of gradual complication of the educational material. It is recommended to form and improve specific speech skills in stages at each practical lesson. It is substantiated that the educational text is one of the most important means of ensuring the solution of a certain methodological task. The samples of constructed thematic and local lore texts of different levels of complexity and tasks for them, tested in practical classes in Ukrainian as a foreign language at the National University "Zaporizhzhia Polytechnic", are offered. The selected samples of educational texts should enable the implementation of the educational function at the initial stage of learning Ukrainian as a foreign language.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesЗакарпатські філологічні студії;-
dc.subjectтекстuk
dc.subjectнавчальний текстuk
dc.subjectтематичний текстuk
dc.subjectкраєзнавчий текстuk
dc.subjectукраїнська мова як іноземнаuk
dc.subjecttextuk
dc.subjecteducational textuk
dc.subjectthematic textuk
dc.subjectlocal lore textuk
dc.subjectUkrainian as a foreign languageuk
dc.titleРоль навчального тексту в процесі викладання дисципліни «Українська мова як іноземна»uk
dc.title.alternativeThe role of the educational text in teaching the discipline “Ukrainian as a foreign language”uk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 28 Том 1 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
РОЛЬ НАВЧАЛЬНОГО ТЕКСТУ В ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ.pdf386.87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.