Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63931
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМайборода, Н. Г.-
dc.contributor.authorСамойленко, В. В.-
dc.date.accessioned2024-07-26T16:49:11Z-
dc.date.available2024-07-26T16:49:11Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationМайборода, Н. Г. Особливості формування мовної особистості фахівця на етапі навчання в закладі вищої освіти / Н. Г. Майборода, В. В. Самойленко // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Вип. 30. – С. 48–52. – Бібліогр.: с. 51–52 (12 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/30/8.pdfuk
dc.identifier.issn2663-4899-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63931-
dc.description.abstractУ статті узагальнено зміст поняття «мовна особистість»; описано деякі особливості формування мовної особистості фахівця на етапі навчання у закладі вищої освіти, зокрема на заняттях з української мови за професійним спрямуванням. Серед програмних результатів вивчення цієї навчальної дисципліни – формування особистості, яка вільно володітиме національною мовою та буде спроможна використовувати її в усіх галузях виробництва, в освітньому процесі та під час написання відповідної документації. Відзначено, що мовна особистість характеризується глибокими знаннями мови, розвиненим логічним мисленням та національно свідомим ставленням до мови. Показниками сформованості мовної особистості дослідника є розвинені мовна стійкість, мовне чуття, мовний смак, що сприяють створенню власних текстів різних жанрів наукового стилю. У статті зазначено, що формування мовної особистості відбувається під впливом екстралінгвістичних чинників – національно-культурних, психологічних, соціальних чинників. Основною метою мовної освіти майбутніх спеціалістів-нефілологів є формування комунікативної компетенції, високого рівня мовної культури професійного спрямування. Для реалізації цієї мети студенти ознайомлюються з термінологічними та фразеологічними особливостями мови обраного фаху, складають та оформляють професійні тексти і документи, редагують і перекладають тексти професійного спрямування. Для продуктивного функціонування мовної особистості фахівця особливе значення має лексична компетентність, тобто рівень оволодіння лексичними засобами української мови відповідно до ситуації мовлення, дотримання лексичних норм української мови, глибоке розуміння семантики слів, усвідомлене збагачення словникового складу. Тому головною ознакою мови професійного спрямування є наявність термінології, притаманної тій чи іншій професії. Формуванню лексичної фахової компетенції сприяє робота з словниками. У статті названо словники, які можуть стати в нагоді здобувачам вищої освіти зі спеціальності «Географія». Аналіз мовної особистості фахівця допоможе в перспективі сформувати методики розвитку мовної особистості студента засобами української мови.uk
dc.description.abstractThe article summarizes the concept of «linguistic personality»; describes some features of the formation of the linguistic personality of a specialist at the studying stage in a higher education institution – in particular – in Ukrainian language with professional orientation classes. Among the fundamental results of studying this academic discipline is the formation of a personality which will be fluent in the national language and will be able to use it in all spheres of production, in the educational processes, and when writing the corresponding documentation. It is noted that the linguistic personality is characterized by deep knowledge of the language, well-developed logical thinking, and a nationally conscious attitude to the language. Indicators of the completeness of the linguistic personality formation of the researcher are developed language stability, language sense, language taste, which contribute to the creation of one’s own texts of various genres of scientific style. It is noted that the formation of linguistic personality occurs under the influence of extralinguistic factors – national-cultural, psychological, and social factors. The main goal of linguistic education of future non-philology specialists is the formation of communicative competence, a high level of language culture of a professional orientation through familiarization with the terminological and phraseological features of the language of the chosen profession, drafting and designing of professional texts and documents, editing and translating of professional texts. For the productive functioning of the linguistic personality of a specialist, lexical competence is of particular importance, that is, the mastery of lexical means of Ukrainian language in accordance with the speech situation, compliance with the lexical norms of the Ukrainian language, a deep understanding of words semantics, conscious enrichment of the vocabulary. Therefore, the main feature of the language of a professional orientation is the presence of terminology specific to a particular profession. Working with dictionaries contributes to the formation of lexical professional competence. The article present dictionaries that can be useful for higher education students in the «Geography» specialty. The analysis of the linguistic personality of a specialist will help in the future to form the methods of development of student’s linguistic personality by means of Ukrainian language.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesЗакарпатські філологічні студії;-
dc.subjectмовна особистістьuk
dc.subjectчинники формування мовної особистостіuk
dc.subjectкомунікативна компетенціяuk
dc.subjectлексична компетенціяuk
dc.subjectтермінологіяuk
dc.subjectlinguistic personalityuk
dc.subjectfactors of linguistic personality formationuk
dc.subjectcommunicative competenceuk
dc.subjectlexical competenceuk
dc.subjectterminologyuk
dc.titleОсобливості формування мовної особистості фахівця на етапі навчання в закладі вищої освітиuk
dc.title.alternativeFeatures of the formation of the language personality of a specialist at the stage of study in an institution of higher educationuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 30 2023



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.