Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63947
Title: Формування мотивації вивчення англійської мови у студентів немовних спеціальностей
Other Titles: Formation of motivation for studying English in students with non-lingual majorities
Authors: Міненко, О. В.
Крічкер, О. Ю.
Єремеєва, Н. Ф.
Keywords: мотивація, формування мотивації, студент, англійська мова, іноземна мова, навчання, motivation, formation of motivation, student, the English language, foreign language, study
Issue Date: 2023
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Міненко, О. В. Формування мотивації вивчення англійської мови у студентів немовних спеціальностей / О. В. Міненко, О. Ю. Крічкер, Н. Ф. Єремеєва // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Вип. 30. – С. 102–105. – Бібліогр.: с. 105 (8 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/30/18.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: Статтю присвячено проблемі підвищення мотивації як умови підготовки лінгвокомпетентного спеціаліста сьогодення. З’ясовано фактори та умови формування мотивації до вивчення мови. Показано можливість створення мотивації як бажання виконувати певне завдання. У статті проаналізовано феномен мотивації щодо іноземних мов як об’єкт педагогічного дослідження на прикладі студентів немовних спеціальностей. Представлені різні визначення мотивації, структура та взаємозв’язок з процесом навчання. Досліджено можливі мотиви щодо іноземної мови. Розглянуто питання формування професійних мотивів студентів, а також особливості мотиваційного забезпечення навчальної діяльності студента. Основна увага приділяється ролі іноземної мови, її мотиваційного забезпечення та дидактичних умов реалізації даного об’єкта педагогічного вибору на матеріалі навчання іноземної мови. Обґрунтовано ідею про те, що мотивацію як найважливішу пружину процесу оволодіння іноземною мовою, забезпечує його результативність, а оскільки мотивацію називають стороною суб’єктивного світу учня, вона визначається його власними спонуканнями і уявленнями, усвідомлюваними їм потребами. Автор доходить висновку, що вчитель може лише опосередковано вплинути неї, створюючи причини і формуючи підстави, в основі яких в учнів з’являється особиста зацікавленість у роботі. Акцентовано увагу на тому, що вчитель повинен уявляти весь арсенал мотиваційних засобів, всі типи і підтипи мотивації та його резерви. Було виявлено загальну структуру мотивації та простежено домінуючий основний мотив, що визначає навчальну діяльність та формування відносин до неї. Це пізнавальний мотив, тому що в його основі закладено постійне прагнення пізнання; а також має зв’язок з змістовною та організаційною стороною самої навчальної діяльності. Проаналізовано, що з метою збереження інтересу до навчальної дисципліни, викладач іноземних мов повинен розвивати у студентів внутрішні мотиви. Тому, перед учителем виникає ціла низка завдань, основні з яких полягають у використанні міжособистісних відносин та створенні емоційного благополуччя, що у свою чергу забезпечить підвищення ефективності навчання іншомовному спілкуванню. У статті узагальнено науковий матеріал про систему навчання іноземних мов як іншомовній культурі та підкреслені важливі засоби підтримки мотивації до пізнавальної, розвиваючої та виховної діяльності, що зрештою викликає у студента комунікативну мотивацію, що вивчає іноземні мови.
The article examines the problem of increasing motivation as a condition for training a linguistically competent specialist of today. Definitions of motivation are proposed. The factors and conditions for the formation of motivation to learn a language are determined. The possibility of creating motivation as a desire to perform a specific task is shown. The article analyzes the phenomenon of motivation regarding foreign languages as an object of pedagogical research on the example of students of non-linguistic departments. Various definitions of motivation, structure and relationship with the learning process are presented. Possible motives regarding the foreign language have been studied. The question of the formation of students’ professional motives, as well as the specifics of motivational support of the student’s educational activities, is considered. The main attention is paid to the role of a foreign language, its motivational support and didactic conditions for the implementation of this object of pedagogical choice on the material of foreign language learning. It is based on the idea that motivation, as the most important spring in the process of mastering a foreign language, ensures its effectiveness, and since motivation is called a side of the student’s subjective world, it is determined by his own motivations and ideas, his perceived needs. The author comes to the conclusion that the teacher can only indirectly influence it, creating reasons and forming grounds, on the basis of which students develop a personal interest in work. Attention is focused on the fact that the teacher must imagine the entire arsenal of motivational tools, all types and subtypes of motivation and its reserves. The general structure of motivation was revealed and the dominant main motive that determines the educational activity and the formation of relations to it was traced. This is a cognitive motive, because it is based on a constant desire for knowledge; and also has a connection with the substantive and organizational side of the educational activity itself. It was analyzed that in order to maintain interest in the academic discipline, the teacher of foreign languages should develop students’ internal motives. Therefore, the teacher faces a whole series of tasks, the main ones of which are the use of interpersonal relationships and the creation of emotional well-being, which in turn will ensure an increase in the effectiveness of teaching foreign language communication. The article summarizes the scientific material on the system of learning foreign languages as a foreign language culture and highlights the important means of supporting motivation for cognitive, developmental and educational activities, which ultimately causes the student to be communicatively motivated to learn foreign languages.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63947
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 30 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ.pdf397.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.