Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64008
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДараганова, Н. В.-
dc.date.accessioned2024-07-30T07:26:42Z-
dc.date.available2024-07-30T07:26:42Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationДараганова Н. В. Суб’єкт адміністративного правопорушення у сфері охорони праці/ Н. В. Дараганова //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2023. – №2. – С. 270-274. – Бібліогр.: с. 274 (14 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/282184/276358uk
dc.identifier.issn2788-6018-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64008-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано питання щодо суб’єкта адміністративного правопорушення у сфері охорони праці. Установлено, що суб’єктом адміністративного правопорушення у сфері охорони праці може бути: 1) працівник; 2) посадова особа підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності; 3) громадянин - суб’єкт підприємницької діяльності; 4) фізична особа, яка не має статусу підприємця та використовує найману працю. Доведено, що ознаки, які характеризують суб’єкта адміністративного правопорушення у сфері охорони праці поділяються на загальні та спеціальні ознаки. Обґрунтовано, що наділення осіб посадовими повноваженнями здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції є визначальним при визначенні функцій (обов’язків) того чи іншого працівника та визначення терміну «посадова особа». Організаційно-розпорядчими функціями (обов’язками) визначено обов’язки щодо здійснення керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форм власності. Адміністративно-господарськими функціями (обов’язками) є обов’язки з управління або розпорядження державним, комунальним майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації, забезпечення контролю за цими операціями тощо). Проаналізовано ознаки суб’єктів складу правопорушення, установленого частиною 5 стат-ті 41 КУпАП та визначено, що всі ці суб’єкти (і працівники; і посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності; і громадяни - суб’єкти підприємницької діяльності) належать до сторін трудових відносин. Запропоновано змінити суб’єктний склад, визначений у частині 5 статті 41 КУпАП та розширити його. Запропоновано ввести до суб’єктного складу адміністративного правопорушення (проступку), визначеного у частині 5 статті 41 КУпАП, таких осіб, як учні та студенти, що проходять трудове і професійне навчання (виробничу практику).Запропоновано визначити термін «посадова особа», а саме: у статтю 14 КУпАП додати абзац другий такого змісту: «Посадовими особами є особи, до повноважень яких належить виконання організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій».uk
dc.description.abstractThe article analyses the issue of the subject of an administrative offense in the field of labour protection. It was established that the subject of an administrative offense in the field of labour protection can be: 1) an employee; 2) an official of enterprises, institutions, organizations regardless of the forms of ownership; 3) a citizen - a subject of entrepreneurial activity; 4) an individual who does not have the status of an entrepreneur and uses hired labour. It is proved that the signs that characterize the subject of an administrative offense in the field of labour protection are divided into general and special signs.It is substantiated that the granting of official powers to carry out organizational-administrative or administrative-economic functions is decisive in determining the functions (responsibilities) of this or that employee and defining the term «official». Organizational-administrative functions (responsibilities) define the responsibilities for the management of the industry, the labour team, the work site, and the production activities of individual employees at enterprises, institutions, or organizations, regardless of the forms of ownership. Administrative-economic functions (duties) are responsibilities for managing or disposing of state, communal property.The characteristics of the subjects of the offense established by Part 5 of Article 41 of the Code of Ukraine on Administrative Offenses were analysed and it was determined that all these subjects (and employees; and officials of enterprises, institutions, organizations, regardless of the forms of ownership; and citizens - subjects of entrepreneurial activity) belong to the parties of labour relations. It is proposed to change the subject structure defined in Part 5 of Article 41 of the Code of Ukraine on Administrative Offenses and to expand it. It is proposed to include such persons as apprentices and students undergoing labour and professional training (industrial practice) as subjects of the administrative offense (misdemeanour), defined in Part 5 of Article 41 of the Code of Ukraine on Administrative Offenses.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectадміністративне правоuk
dc.subjectсуб’єкт адміністративного правопорушенняuk
dc.subjectохорона праціuk
dc.subjectadministrative lawuk
dc.subjectsubject of an administrative offenseuk
dc.subjectlabour protectionuk
dc.titleСуб’єкт адміністративного правопорушення у сфері охорони праціuk
dc.title.alternativeThe subject of an administrative offense in the field of labour protectionuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 2 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
282184-Текст статті-650390-1-10-20230616.pdf223.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.