Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64224
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorФіліппова, А. Ю.-
dc.date.accessioned2024-08-08T09:25:59Z-
dc.date.available2024-08-08T09:25:59Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationФіліппова А. Ю. Визнання іноземців та осіб без громадянства безвісно відсутніми чи оголошення їх померлими під час воєнного стану/ А. Ю. Філіппова //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2023. – №3. – С. 79-82 – Бібліогр.: с. 82 (11 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/284546/278697uk
dc.identifier.issn2788-6018-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64224-
dc.description.abstractУ статті висвітлено питання визнання іноземців та осіб без громадянства безвісно відсутніми чи оголошення їх померлими, як одну з ключових проблем, що постає перед Україною і міжнародною спільнотою у зв’язку з повномасштабним вторгненням Російської Федерації на територію України. Так, із 24 лютого 2022 року, внаслідок збройної агресії в країні зникли без вісти понад 15 тисяч осіб, серед яких є іноземці й особи без громадянства. Виходячи з аналізу чинних нормативно-правових актів національного законодавства визначено підстави та правові наслідки визнання фізичної особи безвісно відсутньою чи оголошення її померлою. Встановлено, що у розглянутому питанні ключове значення має останній з відомих особистих законів особи. Наведені підходи для визначення особистого закону фізичної особи. Акцентовано увагу на понятті особи, що зникла безвісти за особливих обставин, якими і є воєнні дії та тимчасова окупацією частини території України. Детально окреслено процедуру визнання фізичної особи безвісно відсутньою чи оголошення її померлою. Розглянуто міжнародні договори, зокрема двосторонні угоди України, у яких регламентовано досліджуване питання, зокрема, Резолюцію Парламентської асамблеї Ради Європи від 25 червня 2015 р., яка присвячена зниклим особам під час збройного конфлікту в Україні. Проаналізовано досвід зарубіжних країн у регулюванні досліджуваного питання, а саме процедури та способи пошуку зниклих осіб, які можуть стати позитивним досвідом для запровадження в нашій державі. Україна вже рухається в бік покращення цієї системи шляхом запровадження Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин. З’ясовано, вітчизняне законодавство забезпечує основу для визнання іноземців зниклими безвісти, але процес може бути покращений через співпрацю з іноземними урядами та організаціями.uk
dc.description.abstractThe article highlights the issue of recognizing foreigners and stateless persons as missing or declaring them dead as one of the key problems facing Ukraine and the international community in connection with the full-scale invasion of the Russian Federation on the territory of Ukraine. Thus, since February 24, 2022, more than 15,000 people, including foreigners and stateless persons, have disappeared as a result of armed aggression in the country.Based on the analysis of current normative legal acts of the national legislation, the grounds and legal consequences of recognizing a natural person as missing or declaring him dead have been determined. It was established that the last of the known personal laws of a person is of key importance in the issue under consideration. Approaches for determining the personal law of an individual are given. Attention is focused on the concept of a person who went missing under special circumstances, such as military operations and the temporary occupation of part of the territory of Ukraine. The procedure for recognizing a natural person as missing or declaring him dead is outlined in detail. International treaties, in particular bilateral agreements of Ukraine, are considered, which regulate the issue under study, in particular, the Resolution of the Parliamentary Assembly of the Council of Europe of June 25, 2015, which is dedicated to missing persons during the armed conflict in Ukraine. The experience of foreign countries in regulating the researched issue, namely the procedures and methods of searching for missing persons, which can become a positive experience for implementation in our country, is analyzed. Ukraine is already moving towards improving this system by introducing the Unified Register of Persons Disappeared Under Special Circumstances. It found that domestic legislation provides the basis for declaring foreigners missing, but the process could be improved through cooperation with foreign governments and organizations.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectіноземецьuk
dc.subjectособа без громадянстваuk
dc.subjectособистий закон фізичної особиuk
dc.subjectбезвісно відсутня особаuk
dc.subjectособаuk
dc.subjectзникла безвісти за особливих обставинuk
dc.subjectоголошення особи померлоюuk
dc.subjectколізійна прив’язкаuk
dc.subjectforeigneruk
dc.subjectpersonal law of a natural personuk
dc.subjectmissing personuk
dc.subjectperson missing under special circumstancesuk
dc.subjectdeclaring a person deaduk
dc.subjectcollision bindinguk
dc.titleВизнання іноземців та осіб без громадянства безвісно відсутніми чи оголошення їх померлими під час воєнного стануuk
dc.title.alternativeRecognition of foreigners and stateless persons as missing or declaring them dead during the state of martialuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:2023 / Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
284546-Текст статті-656137-1-10-20230713.pdf238.8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.