Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65274
Название: Неоміфологічні образи в повісті-казці Юрія Винничука «Місце для дракона»
Другие названия: Neomyphological images in Yuri Vynnychuk’s story-tale “A Place for the Dragon”
Авторы: Медведчук, О. П.
Ключевые слова: неоміфологізм, міфологія, міфологема, дракон, трансформація, авторський неоміф, neomythologism, mythology, mythologism, dragon, transformation, author’s neomyth
Дата публикации: 2024
Издательство: Видавничий дім «Гельветика»
Библиографическое описание: Медведчук, О. П. Неоміфологічні образи в повісті-казці Юрія Винничука «Місце для дракона» / О. П. Медведчук // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Т. 2, вип. 34. – С. 145–150. – Бібліогр.: с. 150 (8 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/34/part_2/26.pdf
Серия/номер: Закарпатські філологічні студії;
Краткий осмотр (реферат): У статті розглянуто неоміфологічну тематику та образність історично-фентезійної повісті-казки «Місце для дракона» Ю. Винничука. Визначено, що автор поєднує казковість, міфічність та глибоко філософський дидактичний підтекст, трансформує відомі міфологеми і витворює сучасний міф про дракона. Доведено, що використані автором образи Полудниці та баби Дрімоти із української міфології надають повісті-казці виразно національного колориту. Наголошено, що основною міфологемою твору є суперечливий за своєю семантичністю образ дракона. Письменник у казці використовує символічну модель образу дракона, що укорінена в нашу національну міфологічну традицію, транслюючи первісні уявлення українців про дракона як могутню добру істоту, наділену чистим розумом, яка була оберегом, пов’язаним з водною та вогняною стихією. Автор відкидає нав’язані впливом християнської релігії таврування цього міфологічного персонажа, творчо переосмислює, пропускає крізь призму особистісного світобачення, тому образ дракона набуває нових індивідуально-авторських інтерпретацій. З’ясовано, що Юрій Винничук наділяє свого дракона наївністю, добротою та щирою любов’ю до світу. Проте люди виявляються морально не готовими сприйняти добро в такому образі, тому чарівна істота приречена на загибель. Автор увиразнює прірву між людськими чеснотами і духовними характеристиками дракона, використовуючи антитетичні образи-символи метелика, що має семантику чистоти душі, наївності, й мухи, яка символізує паразитизм, беззмістовність і зло. Визначено, що значну роль у казці відіграє міфологема води, яка тісно пов’язана із драконом, й так само як він може мати і життєдайну, і руйнівну силу. У творі представлені різні її іпостасі – озеро, річка, сльоза, дощ, гроза. Відповідно до контексту змінюється семантичне наповнення міфологеми води: захист, очищення, покарання. Використовує письменник також міфологему вогню, яка втілена в образах спеки, палючого сонця, багаття.
The article considers the neomythological themes and imagery of the historical-fantasy story-tale «A Place for a Dragon» by Y. Vynnychuk. It is determined that the author combines fairy tales, mythicism and deeply philosophical didactic subtext, transforms well-known mythologisms and creates a modern myth of a dragon. It is proved that the images of Poludnytsia and Baba Drimota from Ukrainian mythology used by the author give the story -tale a distinctly national color. It is emphasized that the main mythology of the work is the semantically contradictive image of the dragon. In the fairy tale the writer uses a symbolic model of the image of the dragon, rooted in our national mythological tradition, spreading the original ideas of Ukrainians about the dragon as a powerful good creature with a pure mind, that was a guardian and a talisman associated with the water element. The author rejects the branding of this mythological character imposed by the influence of the Christian religion, creatively rethinks, passes through the prism of personal view, so the image of the dragon acquires new authorial interpretations. It is emphasized that Yuri Vynnychuk endows his dragon with naivety, kindness and sincere love for the world. However, people are not morally ready to accept good in this way, so the magical creature is condemned to die. The author emphasizes the gap between human virtues and the spiritual characteristics of the dragon, using antithetical images-symbols of the butterfly, which means purity of soul, naivety, and the fly, which symbolizes parasitism, meaninglessness and evil. It has been determined that the mythology of water, which is closely connected with the dragon, plays a significant role in the tale, and can have both life-giving and destructive power. The work presents its various images – lake, river, tear, rain, storm. The semantic content of the mythology of water changes according to the context: protection, purification, punishment. The writer also uses the mythology of fire, which is embodied in the images of heat, sun, fire.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65274
ISSN: 2663-4899
Располагается в коллекциях:2024 / Закарпатські філологічні студії. Випуск 34 (Том 2)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
НЕОМІФОЛОГІЧНІ ОБРАЗИ В ПОВІСТІ-КАЗЦІ ЮРІЯ ВИННИЧУКА.pdf340.51 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.