Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65384
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСеменов, К. Л.-
dc.date.accessioned2024-09-22T19:24:10Z-
dc.date.available2024-09-22T19:24:10Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationСеменов, К. Л. Формування маркетинг-логістичного забезпечення розвитку бізнесу підприємств у виробничо–торговельних ланцюгах на основі ядра бізнесу / К. Л. Семенов // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / редкол.: Н. Н. Пойда-Носик (голов. ред.), Я. П. Дроздовський, К. С. Брензович та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2019. – Ч. 2, вип. 28. – С. 91–97. – Бібліогр.: с. 96 (8 назв); рез. укр., англ. URL http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/28_2_2019ua/19.pdfuk
dc.identifier.issn2413-9971-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65384-
dc.description.abstractУ дослідженні здійснено обґрунтування доцільності застосування для формування маркетинг-логістичного забезпечення підприємств у виробничо-торговельних ланцюгах концепції ядра бізнесу. Проведено процедуру ідентифікації ядра бізнесу підприємств шляхом уточнення сутності та встановлення метрик його розпізнавання відповідно до спрямування маркетинг-логістичного забезпечення підприємств у виробничо-торговельних ланцюгах на розвиток бізнесу на основі його ядра. Встановлено взаємозв’язок у забезпеченні метрик ідентифікації ядра бізнесу ядрами маркетингу (елементами маркетинг-міксу) та логістики (елементами логістичного міксу) та окреслено набір функціональних маркетингових та логістичних стратегій, що формують маркетинг-логістичне забезпечення підприємств у виробничо-торговельних ланцюгах на основі ядра бізнесу.uk
dc.description.abstractThe scientific study substantiates the feasibility of the application for the formation of marketing-logistical support of enterprises in the production and trading chains of the concept of the core business. Based on the method of generalization, the essence of the concepts "business core", "marketing core", "logistics core" are clarified. The procedure of identifying the core of business of enterprises by specifying the essence and setting the metrics of its recognition in accordance with the direction of marketing-logistical support of enterprises in production and trade chains for business development based on its core. The relationship in providing metrics for identifying business cores with marketing kernels (marketing mix elements) and logistics (logistic mix elements) has been established and a set of functional marketing and logistics strategies shaping marketing and logistics support of enterprises in production and trading chains has been outlined. With the help of a systematic approach, the key directions of the development of marketing and logistics support in production and trade chains are determined in accordance with the development of the core of the business. The decomposition method is used to identify the core of a business enterprise by specifying its essence and setting its recognition metrics in accordance with the direction of the marketing and logistics of enterprises in production and trade chains to develop a business based on the core. Marketing-logistical support of enterprises in production and trading chains based on the core of the business contributes to the effective functioning of enterprises. Its formation creates conditions for sustainable development of enterprises due to the focus of such provision on raising the basis of business enterprise - the core of business. The process of formation of marketing-logistical support of enterprises has a certain degree of novelty. It envisages the adaptation of the core business concept in accordance with the focus of marketinglogistical support of enterprises in production and trade chains on the development of a core business.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk
dc.relation.ispartofseriesМіжнародні економічні відносини та світове господарство;-
dc.subjectмаркетинг-логістичне забезпеченняuk
dc.subjectпідприємстваuk
dc.subjectвиробничо-торговельні ланцюгиuk
dc.subjectядро бізнесуuk
dc.subjectядро маркетингуuk
dc.subjectядро логістикиuk
dc.subjectmarketing-logistics supportuk
dc.subjectenterprisesuk
dc.subjectproduction and trade chainsuk
dc.subjectcore businessuk
dc.subjectcore marketinguk
dc.subjectcore logisticsuk
dc.titleФормування маркетинг-логістичного забезпечення розвитку бізнесу підприємств у виробничо–торговельних ланцюгах на основі ядра бізнесуuk
dc.title.alternativeFormation of marketing-logistical support for business development of enterprises in production and trade chains based on the core of businessuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:2019 / Науковий вісник УжНУ. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 28. Частина 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГ-ЛОГІСТИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ.pdf413.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.