Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65950
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗара, А. Є.-
dc.date.accessioned2024-10-13T08:28:36Z-
dc.date.available2024-10-13T08:28:36Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationЗара, А. Є. Розвиток автомобілебудівної індустрії в умовах пандемії: основні чинники та перспективи / А. Є. Зара // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / редкол.: Н. Н. Пойда-Носик (голов. ред.), Я. П. Дроздовський, К. С. Брензович та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2020. – Вип. 32. – С. 12–19. – Бібліогр.: с. 17–18 (16 назв); рез. укр., англ. URL http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/32_2020ua/5.pdfuk
dc.identifier.issn2413-9971-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65950-
dc.description.abstractУ статті розглянуто основні тенденції розвитку світової автомобілебудівної галузі та на прикладі трьох основних ринків для такого сектору, а саме Європейського регіону, США та Китаю, продемонстровано характерні аспекти динаміки автомобільного виробництва під час пандемії коронавірусної пневмонії COVID-19. Хронологічно проаналізовано показники автомобільних продажів за географічною ознакою в рамках епідемічного поширення та відповідних регуляторних заходів. Продемонстровано ключові напрями зміни факторів пропозиції та попиту внаслідок нових умов господарської діяльності, а також окреслено ймовірні перспективи розвитку автомобільної індустрії як прикладу багатонаціональної галузі в умовах протидії погіршенню епідеміологічної ситуації та відповідної трансформації споживчих настроїв.uk
dc.description.abstractThe article studies the main development trends of the global automotive industry and demonstrates the characteristic aspects of the dynamics of automotive production during the COVID-19 coronavirus pneumonia pandemic as a unique and unprecedented phenomenon of world economic development. The geographical distribution of sales in the global automotive market is demonstrated in retrospect and, using the example of key regions for such sector – the European Region, the USA and China – the trend of the automotive industry recovery after the global financial crisis of 2008–2009 is shown as a basis for countering the new economic shock due to the 2020 coronavirus pandemic. Thus, the geography-specific indicators of automobile sales are chronologically analyzed within the framework of the epidemic spread and the corresponding regulatory measures of the first two quarters of 2020. Aspects of response to pandemic restrictions, specific for the main markets, are given and point comparisons are shown in the context of the pace of recovery in car sales and regional characteristics, which were reflected in the dynamics of the revival of the car market in the first half of 2020 as an intermediate result of the adverse economic conjuncture associated with the pandemic. The key directions of changes in supply and demand factors due to the new conditions of economic activity are demonstrated, namely, the direct lockdown regime, in which activity in the automotive transport market was stopped, as well as the further formation of new approaches to doing business. Thus, the article clarifies aspects of a possible transformation of business processes, including additional measures for the direct operation of auto-manufacturing plants on the one hand, as well as a decrease in household income, which is combined with a change in transport habits, on the other hand. Thus, the possible prospects for the development of the automotive industry as an example of a multinational sector in the context of countering the deterioration of the epidemiological situation and the corresponding transformation of consumer sentiment are outlined.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk
dc.relation.ispartofseriesМіжнародні економічні відносини та світове господарство;-
dc.subjectавтомобільна промисловістьuk
dc.subjectавтомобілебудівні концерниuk
dc.subjectбагатонаціональні підприємстваuk
dc.subjectБНКuk
dc.subjectбагатонаціональна галузьuk
dc.subjectкризаuk
dc.subjectшокuk
dc.subjectпандеміяuk
dc.subjectCOVID-19uk
dc.subjectautomotive industryuk
dc.subjectautomotive concernsuk
dc.subjectmultinational enterprisesuk
dc.subjectMNEuk
dc.subjectmultinational industryuk
dc.subjectcrisisuk
dc.subjectshockuk
dc.subjectpandemicuk
dc.subjectCOVID-19uk
dc.titleРозвиток автомобілебудівної індустрії в умовах пандемії: основні чинники та перспективиuk
dc.title.alternativeAutomotive industry development in the conditions of the pandemic: key factors and prospectsuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 32 - 2020



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.