Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65957
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorНаконечна, Т. В.-
dc.contributor.authorТимко, А. Ю.-
dc.contributor.authorГапій, М. П.-
dc.date.accessioned2024-10-13T10:16:58Z-
dc.date.available2024-10-13T10:16:58Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationНаконечна, Т. В. Маркетингові інструменти популяризації циркулярної економіки / Т. В. Наконечна, А. Ю. Тимко, М. П. Гапій // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / редкол.: Н. Н. Пойда-Носик (голов. ред.), Я. П. Дроздовський, К. С. Брензович та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2020. – Вип. 32. – С. 58–64. – Бібліогр.: с. 63 (7 назв); рез. укр., англ. URL http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/32_2020ua/12.pdfuk
dc.identifier.issn2413-9971-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65957-
dc.description.abstractУ статті розглянуто суть та зміст концепції «циркулярна економіка» та показано основні цілі і переваги від її застосування. Охарактеризовано основні компоненти циркулярної економіки, такі як ресурсоефективне та чисте виробництво, свідоме споживання, єдиний ринок зеленої продукції та інші. Визначено можливі ймовірні ризики для економічної, екологічної та соціальної сфери функціонування під час швидкого переходу до циркулярної економіки. Запропоновано маркетингові інструменти популяризації та шляхи стимуляції переходу від традиційної економіки до циркулярної моделі, яка спрямована на забезпечення взаємозалежності між економічним зростанням та екологічною стійкістю та є найбільш вдалим способом збереження ресурсів і матеріалів. Наведено приклади світових брендів та країн-виробників, які активно дотримуються принципів циркулярної економіки та вже зараз мають досягнення у цій сфері.uk
dc.description.abstractNowadays humankind comes across the question of survival on the planet Earth. It`s vital activity wears out and pollute planet, intensive anthropogenic effect on environment happens, which leads to irreversible climate change. So that, there is a need to stand off from traditional ways of running the business and use the new one. Circular economy is the brand new conception, which allows to move from linear model of the economy to modern and innovative that based on creating new business ideas and making new market niches. Ukraine has all needed material and human resources, which allows it to get advanced positions within European countries. To achieve it country, business and society need to consolidate efforts and knowledge around popularization of the circular economy, estimate efficiency and benefits from conception of the circular economy usage. It is stated that circular economy is qualitatively new level, which demands huge investment, technological innovations, behavior templates change either on business or society (personality), so that it is a need for the country to accept necessary package of bills and special package of state’s stimulation. Considered the necessity of popularization of the circular economy on state and regional levels, using modern tools of marketing. One of the tools, which helps to popularize circular economy ideas, is social marketing, Internet marketing, is also important affect on the society opinion has one of the elements of marketing communications – public relations (PR), or relations with public. Important role on promotion of circular economy has ecological advertising (non-commercial advertising), which continuously attracts attention of wide audience to ecological problems. Given the examples of successful samples of usage the main ideas circular economy by leading European countries, worldwide known companies and brands. Shown that move to circular economy and it`s realization must be held on three levels: national, regional and local, and means that changes firstly must be done on human level, only after that on business level.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk
dc.relation.ispartofseriesМіжнародні економічні відносини та світове господарство;-
dc.subjectмаркетингові інструментиuk
dc.subjectциркулярна економікаuk
dc.subjectдекаплінгuk
dc.subjectрециклінгuk
dc.subjectсоціальний маркетингuk
dc.subjectінтернет-маркетингuk
dc.subjectmarketing toolsuk
dc.subjectcircular economyuk
dc.subjectdecouplinguk
dc.subjectrecyclinguk
dc.subjectsocial marketinguk
dc.subjectinternet marketinguk
dc.titleМаркетингові інструменти популяризації циркулярної економікиuk
dc.title.alternativeMarketing tools of popularization of circular economyuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 32 - 2020

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
МАРКЕТИНГОВІ ІНСТРУМЕНТИ ПОПУЛЯРИЗАЦІЇ ЦИРКУЛЯРНОЇ ЕКОНОМІКИ.pdf523.5 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.