Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/66383
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorЗарбалізаде, Е.-
dc.date.accessioned2024-10-28T10:13:20Z-
dc.date.available2024-10-28T10:13:20Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationЗарбалізаде, Е. Зміни змісту споживчої цінності поїздок приміським транспортом у сучасних умовах / Е. Зарбалізаде // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / редкол.: М. М. Король (голов. ред.), М. М. Палінчак, Я. П. Дроздовський та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2021. – Вип. 35. – С. 28–32. – Бібліогр.: с. 31–32 (14 назв); рез. укр., англ. URL http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/35_2021ua/7.pdfuk
dc.identifier.issn2413-9971-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/66383-
dc.description.abstractПриміські пасажирські перевезення у сучасних умовах відіграють важливу роль у транспортній системі мегаполісу. Приміська забудова, нова транспортна інфраструктура і технології чинять значний вплив на зміст споживчої цінності приміських поїздок. Вибір способу переміщення в просторі залежить від споживчої цінності, яка виникає внаслідок взаємодії перевізника і пасажира. Суспільно вагомим завданням є збільшення частки поїздок до міста, в яких використовується громадський транспорт на заміну приватного автомобіля. Сприйняття людиною елементів цінності поїздок позначається на її споживчій і транспортній поведінці. Тож дослідження сприйняття людиною споживчої цінності приміських поїздок має починатися з усвідомлення її змісту та тих чинників, що спричинили зміну важливості її елементів.uk
dc.description.abstractSuburban passenger traffic plays an important role in the megalopolis’ ‘s transport system. Suburban development, new transport infrastructure, and technologies have a significant impact on the content of consumer value of suburban travel. The choice of method of movement in space depends on the consumer value, which arises due to the interaction of carrier and passenger. It is a socially important task to increase the share of trips to the city that use public transport to replace a private vehicle. A person’s perception of the elements of the value of travel affects his or her consumer and transport behavior. Therefore, the study of a person’s perception of the consumer value of travel should begin with an awareness of its content and, especially, the factors that led to a change in the importance of its elements. The article aims to examine the change in essence and content, size, and dynamics of commuter transport and travel’s consumer value. According to the results of the research conducted in this article, the concepts of consumer value and satisfaction of suburban passengers presented in the scientific literature are quite contradictory. Also, there is no consistency in the interpretation of the concepts, the importance of determining the factors is quite diverse. The practical value of the research results lies in the author’s description of the consumer value of suburban passenger transport, which is perceived as a unique result of the customer’s interaction with the suburban carrier during the provision of transport services; this is to reduce the signs that the passenger is both increased and the differences between them as well as human well-being under the influence of personal experience, knowledge, psychological characteristics and situational factors of procurement and service provision. The place of the perceived consumer value of suburban passenger transportations in consumer and transport behavior of the person is also defined. The possibility of further research in this direction may be to establish the consumer value content of suburban travel by private car and public transport.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk
dc.relation.ispartofseriesМіжнародні економічні відносини та світове господарство;-
dc.subjectприміські пасажирські перевезенняuk
dc.subjectзадоволення потреб пасажираuk
dc.subjectспоживча цінністьuk
dc.subjectтранспортна поведінка людиниuk
dc.subjectчинникиuk
dc.subjectsuburban passenger trafficuk
dc.subjectmeeting the needs of the passengeruk
dc.subjectconsumer valueuk
dc.subjecthuman transport behavioruk
dc.subjectfactorsuk
dc.titleЗміни змісту споживчої цінності поїздок приміським транспортом у сучасних умовахuk
dc.title.alternativeChanges in the content of consumer value suburban travel in modern conditionsuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 35 - 2021

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ЗМІНИ ЗМІСТУ СПОЖИВЧОЇ ЦІННОСТІ ПОЇЗДОК.pdf329.37 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.