Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/66866
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВовк, В. М.-
dc.date.accessioned2024-11-11T08:11:58Z-
dc.date.available2024-11-11T08:11:58Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationВовк В. М. Право на безпеку як фундаментальне право людини/ В. М. Вовк /Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2024. – №1. – С. 27-30 – Бібліогр.: с. 30 (9 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/299650/292179uk
dc.identifier.issn2788-6018-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/66866-
dc.description.abstractСтаття присвячена розгляду права на безпеку як фундаментального права людини. Проблеми, пов’язані з правом на безпеку, носять комплексний характер, що зумовлене специфікою поточного розвитку суспільства. Показано, що в сучасних умовах право на безпеку існує де-факто за замовчуванням, але де-юре не має статусу фундаментального та універсального права людини. Разом з цим, право на безпеку є правовим визнанням наявності безпечних умов існування для кожної людини і контекстом реалізації як окремих, так і усього комплексу прав людини. В статті доводиться, що право на безпеку є інтегральним поняттям, що підтверджується значною кількістю прав похідних від нього. Доведено, що сучасні уявлення про безпеку детерміновані явищами секуляризації та антропологічних тенденцій. Сьогодні змістовне наповнення поняття «безпека» акцентує увагу на окремому індивіді, а не на державі. На відміну від попередніх епох відповідальність за створення і функціонування законів і правил безпечного життя покладається на людину. Значна увага приділена сучасному розумінню права на безпеку, яке має власне культурологічне підґрунтя у вигляді зміни нормативної моделі суспільства: нинішнє суспільство – це суспільство динамічних змін, ризиків і конфліктів, в якому основним суспільним ідеалом є безпека, а не рівність як це прослідковувалося в попередні епохи. Також зазначається, що різні історико-культурні системи мають власне уявлення про безпеку та специфічні засоби її забезпечення. Право на безпеку, в онтологічному сенсі, близьке з правом на свободу, оскільки існує у двох формах – позитивній (як система заходів щодо протидії небезпекам і загрозам та забезпечення стабільності) і негативній (як стан захище-ності індивіда від ризиків і загроз). Підкреслено, що право на безпеку є базовим (фоновим) для реалізації усіх інших прав людини.uk
dc.description.abstractThe article is dedicated to the consideration of the right to security as a fundamental human right. The problems related to the right to security are complex and are determined by the specifics of the current development of society. It is shown that in modern conditions the right to security exists de facto by default, but de jure does not have the status of a fundamental and universal human right. At the same time, the right to security is a legal recognition of the existence of safe conditions of existence for every person and the context for the realization of both individual and the entire complex of human rights. The article proves that the right to security is an integral concept, which is confirmed by a significant number of rights derived from it. It is proven that modern ideas about security are determined by secularization and anthropological trends. Today, the content of the concept of “security” emphasizes the individual, not the state. Unlike previous eras, the responsibility for creating and functioning laws and rules for a safe life rest with a person.Considerable attention is paid to the modern understanding of the right to security, which has its cultural basis in the form of a change in the normative model of society: the current society is a society of dynamic changes, risks, and conflicts, in which the main social ideal is security, and not equality as it was followed in previous eras. It is also noted that different historical and cultural systems have their ideas about security and specific means of ensuring it.The right to security, in an ontological sense, is close to the right to freedom, as it exists in two forms - positive (as a system of measures to counter dangers and threats and ensure stability) and negative (as a state of individual protection from risks and threats). It is emphasized that the right to security is basic (background) for the realization of all other human rights.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectправоuk
dc.subjectбезпекаuk
dc.subjectправа людиниuk
dc.subjectпокоління прав людиниuk
dc.subjectправо на безпекуuk
dc.subjectбезпека індивідаuk
dc.subjectбезпечне середовищеuk
dc.subjectризикuk
dc.subjectмирuk
dc.subjectзагрозиuk
dc.subjectнебезпекиuk
dc.subjectrightuk
dc.subjectsecurityuk
dc.subjecthuman rightsuk
dc.subjectgeneration of human rightsuk
dc.subjectright to securityuk
dc.subjectindividual securityuk
dc.subjectsafe environmentuk
dc.subjectriskuk
dc.subjectpeaceuk
dc.subjectthreatsuk
dc.subjectdangersuk
dc.titleПраво на безпеку як фундаментальне право людиниuk
dc.title.alternativeSecurity as a fundamental human rightuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Розташовується у зібраннях:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 1 2024

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
299650-Текст статті-691646-1-10-20240311.pdf229.82 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.