Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/66916
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБабін, І. І.-
dc.date.accessioned2024-11-11T13:07:20Z-
dc.date.available2024-11-11T13:07:20Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationБабін І. І. Особливості правового регулювання системи податків органів місцевого самоврядування в Республіці Польща/ І. І. Бабін //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2024. – №1. – С. 94-99 – Бібліогр.: с. 98-99 (20 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/299738/292264uk
dc.identifier.issn2788-6018-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/66916-
dc.description.abstractСтаття присвячена аналізові особливостей правового регулювання системи податків органів місцевого самоврядування в Республіці Польща. Показано, що сучасна система місцевих податків почала формуватися в 90-х роках минулого століття, разом з відновленням інституту місцевого самоврядування. Незважаючи на конституційне закріплення права всіх органів місцевого самоврядування визначати розмір місцевих податків, звичайне законодавство наділяє податковими повноваженнями виключно найнижчу ланку в трирівневій системі – гміну. Фінансування функцій та повноважень органів місцевого самоврядування воєводств та повітів відбувається шляхом відрахувань від загальнодержавних податків та зборів. Автор акцентує увагу на існуванні в польській доктрині податкового права розмежування між термінами “місцеві податки” та “податки органів місцевого самоврядування”. Місцеві податки - це податки, які в силу закону є постійним, невизначеним і виключним джерелом доходів місцевих бюджетів. В той час як, податки органів місцевого самоврядування - платежі, щодо яких органи місцевого самоврядування володіють податковими повноваженнями. У світлі прийнятих критеріїв, наприклад податок на спадщину та дарування є місцевим податком, але не може називатись податком органів місцевого самоврядування. Кошти від цього податку повністю зараховуються до бюджету територіальної громади, але органи місцевого самоврядування не володіють податковими повноваженнями щодо нього. Перелік місцевих податків міститься в Законі “Про місцеві податки і збори”. Однак насправді цей перелік є неповним та не включає ряд місцевих податків, які регулюються іншими законодавчими актами. Загалом, перелік місцевих податків є досить об’ємним, в якому тільки податок на нерухоме майно, податок на транспортні засоби, лісовий податок та сільськогосподарський податок належать до податків органів місцевого самоврядування. Вони відповідають формальному та матеріальному критеріям, які характеризують “власні доходи” одиниць місцевого самоврядування, тоді як інші тільки формальному.uk
dc.description.abstractThe article is devoted to the analysis of the peculiarities of the legal regulation of the tax system of local self-government bodies in the Republic of Poland.It is shown that the modern system of local taxes began to form in the 90s of the last century, together with the restoration of the institution of local self-government. Despite the constitutional enshrinement of the right of all local self-government bodies to determine the amount of local taxes, ordinary legislation grants tax powers exclusively to the lowest link in the three-level system - the commune. Financing of the functions and powers of local self-government bodies of voivodships and poviats takes place through deductions from national taxes and fees. The author focuses on the existence of a distinction between the terms “local taxes” and “taxes of local self-government bodies” in the Polish doctrine of tax law. Local taxes are taxes that, by virtue of the law, are a permanent, indefinite and exclusive source of income for local budgets. Meanwhile, taxes of local self-government bodies are payments in respect of which local self-government bodies have tax powers. In light of the accepted criteria, for example, inheritance and gift tax is a local tax, but cannot be called a tax of local governments. Funds from this tax are fully credited to the budget of the territorial community, but local self-government bodies do not have tax authority over it. The list of local taxes is contained in the Law “On Local Taxes and Fees”. However, in reality, this list is incomplete and does not include a number of local taxes that are regulated by other legislative acts. In general, the list of local taxes is quite voluminous, in which only real estate tax, vehicle tax, forest tax and agricultural tax belong to the taxes of local self-government bodies. They meet the formal and material criteria that characterize the “own income” of local self-government units, while others only meet the formal criteria.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectмісцеве самоврядуванняuk
dc.subjectподатокuk
dc.subjectдоходи місцевих бюджетівuk
dc.subjectподаткові повноваженняuk
dc.subjectРеспубліка Польщаuk
dc.subjectlocal self-governmentuk
dc.subjecttaxuk
dc.subjectrevenues of local budgetsuk
dc.subjecttax powersuk
dc.subjectthe Republic of Polanduk
dc.titleОсобливості правового регулювання системи податків органів місцевого самоврядування в Республіці Польщаuk
dc.title.alternativePeculiarities of legal regulation of the tax system of local self-government bodies in the Republic of Polanduk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Розташовується у зібраннях:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 1 2024

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
299738-Текст статті-691903-1-10-20240313.pdf259 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.