Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67062
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorДем’янченко, А. С.-
dc.date.accessioned2024-11-13T12:26:21Z-
dc.date.available2024-11-13T12:26:21Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationДем’янченко А. С. Компаративний аналіз моделей особливих правових режимів/ А. С. Дем’янченко//Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2024. – №1. – С. 115-120 – Бібліогр.: с. 119-120 (12 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/299752/292268uk
dc.identifier.issn2788-6018-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67062-
dc.description.abstractАвтором поглиблено знання про моделі особливих правових режимів та їх історико-філософську основу. Висвітлено генезу та характеристику моделей особливих правових режимів: класичної, «стану облоги» та «воєнного права», які покладено в основі національних правових систем сучасних держав. Ідентифіковано спільні та відмінні риси «стану облоги»романо-германської правової сім’ї та «воєнного права» англо-саксонської правової сім’ї. Встановлено, що моделі всіх особливих правових режимів спрямовані на захист публічного інтересу і правомірного обмеження прав та свобод людини в надзвичайних обставинах. Вказано, що дотримання законності та правових процедур є важливою характеристикою «стану облоги», що передбачає конкретне конституційне регулювання екстраординарних повноважень органів влади, тоді як «воєнне право» включається в загальний правовий порядок із посиленим контролем судової гілки влади. Доведено, що спільною об’єднуючою рисою зазначених режимів є те, що всі вони визнають фідуціарні зобов’язання держави захищати такі цінності як конституційний лад, суверенітет, територіальну цілісність, життя та здоров’я населення, безпеку навколишнього природного середовища. Для обох моделей характерна увага до необхідності обґрунтування та про-порційності обмежень прав людини. Знайшла подальшої розробки позиція про те, що фідуціарна основа взаємин людини і держави при введенні в дію особливих правових режимів прямо визначається спектром юридичних гарантій, які держава зобов’язується запровадити та дотримуватися як на міжнародному, так і національному рівні. Поряд з цим доведено, що жодна із запропонованих моделей не пропонує ефективних та універсальних заходів для до-тримання прав людини за настання екстраор-динарних ситуацій. Встановлено, що ключова різниця моделей «стану облоги» та «воєнного права» полягає у різних підходах до закріплення та реалізації юридичних гарантій прав людини при веденні екстраординарних правопорядків.uk
dc.description.abstractThe author deepens the knowledge about the models of special legal regimes and their historical and philosophical basis. The author highlights the genesis and characteristics of the models of special legal regimes: classical, «state of siege» and «marital law», which are the basis of national legal systems of modern states. The author identifies the common and distinctive features of the «state of siege» of the Romano-Germanic legal family and the « marital law» of the Anglo-Saxon legal family. The author establishes that the models of all special legal regimes are aimed at protecting the public interest and legitimate restriction of human rights and freedoms in emergency circumstances. The author points out that respect for the rule of law and legal procedures is an important characteristic of the «state of siege» which provides for specific constitutional regulation of extraordinary powers of the authorities, while «marital law» is included in the general legal order with enhanced control of the judicial branch. It is proved that a common unifying feature of these regimes is that they all recognize the fiduciary obligations of the State to protect such values as the constitutional order, sovereignty, territorial integrity, life and health of the population, and environmental safety. Both models are characterized by attention to the need to justify and proportionality of human rights restrictions. The author further develops the position that the fiduciary basis of relations between a person and the State when enacting special legal regimes is directly determined by the range of legal guarantees which the State undertakes to introduce and observe both at the international and national levels. At the same time, it is proved that none of the proposed models offers effective and universal measures to ensure human rights in the event of an emergency. The author establishes that the key difference between the «state of siege» and «marital law» models lies in different approaches to the consolidation and implementation of legal guarantees of human rights in the course of speciallegal order.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectособливий правовий режимuk
dc.subjectекстраординарні правопорядкиuk
dc.subjectнадзвичайні обставиниuk
dc.subjectправа і свободи людиниuk
dc.subjectдержаваuk
dc.subjectобмеженняuk
dc.subjectримська класична модельuk
dc.subject«state de siege»uk
dc.subject«marital law»uk
dc.subjectspecial legal regimeuk
dc.subjectextraordinary law and orderuk
dc.subjectemergency circumstancesuk
dc.subjecthuman rights and freedomsuk
dc.subjectstateuk
dc.subjectrestrictionsuk
dc.subjectRoman classical modeluk
dc.subject«state de siege»uk
dc.subject«marital law»uk
dc.titleКомпаративний аналіз моделей особливих правових режимівuk
dc.title.alternativeComparative analysis of models of special legal regimesuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Располагается в коллекциях:2024 / Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
299752-Текст статті-691915-1-10-20240313.pdf308.18 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.