Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67606
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorШпак, Н. О.-
dc.contributor.authorГрабович, І. В.-
dc.date.accessioned2024-11-22T09:39:10Z-
dc.date.available2024-11-22T09:39:10Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationШпак, Н. О. Підходи до оцінювання ефективності використання інструментів маркетингу підприємств / Н. О. Шпак, І. В. Грабович // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / редкол.: М. М. Король (голов. ред.), М. М. Палінчак, Я. П. Дроздовський та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Вип. 45. – С. 84–90. – Бібліогр.: с. 88–89 (24 назв); рез. укр., англ. URL http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/45_2022ua/17.pdfuk
dc.identifier.issn2413-9971-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67606-
dc.description.abstractВажливим завданням є процес оцінювання ефективності маркетингової діяльності підприємств. У статті авторами виокремлено три науково-методичні підходи до оцінювання ефективності використання інструментів маркетингу підприємств – фінансово-економічний, ринковий та комбінований. Базисом виокремлення підходів послужила теорія концепцій маркетингу, яка ґрунтується на пріоритетному врахуванні у господарській діяльності підприємств орієнтації або на виробництво та власну продуктову політику, або на врахуванні потреб ринкового середовища. Ґрунтуючись на концепції розгляду маркетингової діяльності підприємства як комплексу взаємопов’язаних елементів маркетинг-міксу, запропоновано для оцінювання ефективності використання інструментів маркетингу використовувати комплекс показників, який дозволить всесторонньо оцінити ефективність організування усіх напрямів маркетингової діяльності підприємства (товарної та цінової політики, політики розподілу товару та просування) з позицій «виробника-споживача».uk
dc.description.abstractA wide variety of tools presents marketers with a difficult choice and formation of an optimal and effective set of marketing tools. An important task is the process of evaluating the effectiveness of the use of marketing tools at all stages of operational activity – from product development, pricing, customer search and sales and after-sales service to bringing the product to the market and supporting its sale with various marketing communication tools. Through a critical analysis of scientific sources and their own experience, the authors singled out three scientific and methodological approaches to evaluating the effectiveness of the use of enterprise marketing tools – financial-economic, market and combined. The financial and economic approach involves the formation and calculation of a set of financial and economic indicators of the company’s activity, which characterize the effectiveness of the use of marketing tools from the company’s point of view (the company’s internal environment). The market approach involves the formation and calculation of market indicators and indicators of consumer satisfaction, which characterize the effectiveness of the use of marketing tools from the point of view of the perception and reaction of the market and consumers (the external environment of the enterprise). Combined approach involves comprehensive consideration of the internal and external environment of the enterprise’s functioning by determining the integral indicator. The basis for distinguishing approaches was the theory of marketing concepts, which is based on the priority consideration in the production and economic activities of enterprises of orientation or on production and own product policy, or on consideration of the needs of the market environment. Based on the concept of considering the marketing activity of the enterprise as a complex of interrelated elements of the marketing mix, it is proposed to evaluate the effectiveness of the use of marketing tools to use a set of indicators that allows to comprehensively assess the effectiveness of organizing all areas of the marketing activity of the enterprise (marketing product and price policy, product distribution policy and promotion) from the position of “producer-consumer”.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk
dc.relation.ispartofseriesМіжнародні економічні відносини та світове господарство;-
dc.subjectінструменти маркетингуuk
dc.subjectефективністьuk
dc.subjectкомплекс маркетингуuk
dc.subjectрентабельність маркетингових інвестиційuk
dc.subjectзадоволеність споживачівuk
dc.subjectmarketing toolsuk
dc.subjecteffectivenessuk
dc.subjectmarketing mixuk
dc.subjectmarketing investments profitabilityuk
dc.subjectconsumer satisfactionuk
dc.titleПідходи до оцінювання ефективності використання інструментів маркетингу підприємствuk
dc.title.alternativeApproaches to the evaluation of the effectiveness of the use of enterprises’ marketing toolsuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 45 - 2022

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ПІДХОДИ ДО ОЦІНЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ.pdf354.85 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.