Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68394
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorФерков, Оксана Василівна-
dc.date.accessioned2024-12-11T08:02:49Z-
dc.date.available2024-12-11T08:02:49Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationФерков, О. Стан і перспективи вивчення історії місій і колегіумів ТоваристваІсуса (єзуїтів) Верхньої Угорщини XVII – XVIII / О. Ферков // Наукові записки Ужгородського університету / гол. ред. В. І. Фенич. – Ужгород : Говерла, 2016. – Вип. 4. – C. 45–53. – (історично-релігійні студії). – Бібліогр.: с. 50–53 (40 назв), та в підр. – Рез. англ.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68394-
dc.description.abstractДіяльність єзуїтських шкіл була безпосереднім предметом дослідження лише білоруського історика Олександра Савича і то його статті мають загальний характер.uk
dc.description.abstractThe article analyzes the research status of the Jesuits during the XVII–XVIII century the territory of the Upper Hungary which included those and that now make up the Transcarpathian region of Ukraine. Made a brief description of developments of Ukrainian scientists to study the history of the Society of Jesus on Ukrainian territory in the early modern times.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherУжНУ " Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesІсторично-релігійні студії;-
dc.subjectJesuitsuk
dc.subjectSociety of Jesusuk
dc.subjectUpper Hungaryuk
dc.subjectTranscarpathiauk
dc.subjectGyörgy III. Drugeth Humennyanskyyuk
dc.subjectJesuit Collegeuk
dc.titleСтан і перспективи вивчення історії місій і колегіумів ТоваристваІсуса (єзуїтів) Верхньої Угорщини XVII – XVIIIuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:2016 / Наукові записки Ужгородського університету. Серія: історично-релігійні студії. Випуск 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стан і перспективи...pdf342.41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.