Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68483
Назва: Клієнт-орієнтовний підхід в системі бібліотечно-інформаційного обслуговування віддалених користувачів
Автори: Туровська, Леся Олегівна
Ключові слова: клієнт-орієнтований підхід, дистанційне бібліотечно-інформаційне обслуговування, електронні інформаційні ресурси, інформаційні потреби віддалених користувачів, client-oriented approach, remote library and information service, electronic information resources, information needs of remote users
Дата публікації: 2024
Бібліографічний опис: Туровська Л. Клієнт-орієнтовний підхід в системі бібліотечно-інформаційного обслуговування віддалених користувачів. Інформаційна політика пам’яті – виживання, збереження та розвиток українських бібліотек у період сьогодення : матеріали V Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. (Ужгород, 16 жовт. 2024 р.) / редкол. : М. М. Медведь (відп. ред.) та ін. ; ДВНЗ «Ужгор. нац. ун-т», Наук. б-ка. Ужгород, 2024. С. 213–223.
Короткий огляд (реферат): Стаття концентрує увагу на необхідності впровадження нових комунікаційних рішень в бібліотечну діяльність, зокрема принципів інтелектуалізації у взаємодії з віддаленими користувачами. Зупиняється на одному з важливих соціальних аспектів у системі дистанційного бібліотечно-інформаційного обслуговування – клієнт-орієнтованому підході як сучасній філософії взаємовідносин між бібліотекою та її читачем. Користуючись досвідом Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського, розкриває основні засади орієнтації на користувача, систематичного вивчення читацьких пріоритетів, запитів, уподобань і потреб, зокрема завдяки бібліотечній соціології та статистиці, які, доповнюючи одна одну, відтворюють панораму сучасного стану бібліотечної справи. Підкреслюється, що використання клієнт-орієнтованого підходу в бібліотечному середовищі передбачає систематичне вивчення складу, професійного рівня користувачів та їх соціально-демографічних характеристик, сприяє оперативному збору читацьких пропозицій та комплексному аналізу читацьких запитів на різні види бібліотечно-інформаційних послуг. Стаття резюмує, що, виконуючи головне завдання – надання дистанційних бібліотечних послуг з метою задоволення інформаційних, науково-дослідних, освітніх, культурних та інших читацьких потреб, – бібліотека перетворюється на ефективну ланку між користувачем і потужним масивом електронної інформації; стає на захист віртуального інформаційного простору, дає відсіч інформаційному шуму, суперечливій інформації та дезінформації. Зауважується, що процеси, пов’язані з віртуальною бібліотечною діяльністю, мають розвиватися, не вступаючи в суперечності й протиріччя з традиційними формами і методами обслуговування, вони призначені доповнювати та покращувати їх. Наголошується, що стійка кореляція між віддаленим користувачем і книгозбірнею сприяє перетворенню останньої на зручну, затребувану, доступну, привабливу та комфортну інституцію, відкриту для широкого читацького загалу.
The article focuses attention on the need to implement new communication solutions in library activities, in particular the principles of intellectualization in interaction with remote users. It dwells on one of the important social aspects in the remote library and information service system – the client-oriented approach as a modern philosophy of the relationship between the library and the user. Using the experience of the National Library of Ukraine named after V. I. Vernadskyi, it reveals the basic principles of user orientation, systematic study of reader priorities, requests, preferences and needs, in particular in the way of library sociology and statistics, which, complementing each other, install a real panorama of the modern state of library affairs. The article emphasizes that the widespread use of a client-oriented approach in the library environment causes a systematic study of the composition and professional level of users, as well as their socio-demographic characteristics, contributes to the prompt collection of reader proposals and comprehensive analysis of reader requests for various types of library and information services with the aim of radical updating their assortment. The article summarizes that, performing the main task of providing remote library services to meet informational, research, educational, cultural and other reader needs, the library turns into an effective link between the user and a powerful array of electronic information, and becomes a protector of the virtual information space, counters information noise, conflicting information and misinformation. The article also points out that the processes related to virtual activities should develop without entering into contradictions and contradictions with traditional forms and methods of service, but complement and improve them. The article emphasizes that the stable correlation between the remote user and the library contributes to the transformation of the latter into a convenient, sought-after, accessible, attractive and comfortable institution open to a wide readership.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68483
Розташовується у зібраннях:V Всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція "Інформаційна політика пам’яті – виживання, збереження та розвиток українських бібліотек у період сьогодення"

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Туровська.pdf303.25 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.