Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68890
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorТкач, Б. А.-
dc.date.accessioned2024-12-27T07:02:37Z-
dc.date.available2024-12-27T07:02:37Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationТкач, Б. А. Інституціональні засади політичної відповідальності у Європейському Союзі / Б. А. Ткач // Регіональні студії / редкол.: М. М. Палінчак (голов. ред.), Ю. О. Остапець, В. М. Бокоч та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2021. – Вип. 25. – С. 48–52. – Бібліогр.: с. 51–52 (11 назв); рез. укр., англ. URL http://regionalstudies.uzhnu.uz.ua/archive/25/11.pdfuk
dc.identifier.issn2663-6115-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68890-
dc.description.abstractУ статті розглянуто інституціоналізацію політичної відповідальності у Європейському Союзі. Виокремлено основні інституціональні засади політичної відповідальності в ЄС, до яких віднесено: високий рівень організації політичної системи; інституціональний баланс як основу взаємодії політичних інститутів ЄС; наднаціональність та міжурядовість у розподілі владних повноважень між інститутами ЄС. Розглянуто політичну систему ЄС як сукупність інститутів та органів, які формують та втілюють в життя колективні цілі суспільства або груп, що його складають. Виокремлено провідні інститути політичної системи ЄС, до яких належать Європейський Парламент, Європейська Комісія, Європейська Рада, Рада Європейського Союзу, та встановлено, що вони є суб'єктами відносин відповідальності. Розкрито сутність інституціонального балансу як провідного принципу розподілу повноважень між політичними інститутами ЄС та з'ясовано його значення у процесі формування інститутів політичної відповідальності всередині міждержавного об'єднання. Встановлено, що принцип інституціонального балансу, по-перше, сприяє більш чіткому розподілу компетенцій та зон відповідальності між політичними інститутами ЄС, що своєю чергою дозволяє більш точно виокремити форми політичної відповідальності таких інститутів; по-друге, визначає інтегральний характер політичної відповідальності в ЄС, пов'язаний з відсутністю чіткого поділу влади між політичними органами ЄС. Розглянуто міжурядовість та наднаціональність у політичній системі ЄС: міжурядовий підхід до формування та функціонування політичних інститутів представлений діяльністю Ради ЄС та Європейської Ради, до якої входять глави держав та урядів країн ЄС; наднаціональний складник політичної системи ЄС вбачається у діяльності Європейського Парламенту та Європейської Комісії. Встановлено, що міжурядовість та наднаціональність як засади інститутів ЄС створюють диспропорційність у процесі інституціоналізації політичної відповідальності.uk
dc.description.abstractThe article analyzes the institutionalization of political responsibility in the European Union. The main institutional principles of political responsibility in the EU are highlighted, they include: a high level of organization of the political system; institutional balance as a basis for interaction of the EU political institutions; supranational and intergovernmental approaches in the distribution of power between the EU institutions. The EU political system is considered as a set of institutions and bodies that determine and embody the collective goals of society or groups that make it up. It has been stated that the leading institutions of the EU political system, which include the European Parliament, the European Commission, the European Council, and the Council of the European Union, are subjects to political responsibility relations. The essence of the institutional balance as a guiding principle of the division of powers between the political institutions of the EU and the emergence of its values in the process of forming institutions of political responsibility throughout the international community is revealed. It has been established that the principle of institutional balance, firstly, contributes to a clearer division of competencies and areas of responsibility between the EU political institutions, which allows to determine different forms of political responsibility of such institutions; and, secondly, defines the integral nature of political responsibility in the EU, accompanied by the lack of a clear separation of powers between the EU political bodies. Intergovernmentalism and supranationalism as the features of the EU political system are analyzed. The intergovernmental approach to the formation and functioning of political institutions is represented by the activities of the Council of the EU and the European Council, which include the heads of state and government of the EU countries; the national component of the EU political system is seen in the activities of the European Parliament and the European Commission. It has been established that intergovernmentalism and supranationalism as the foundations of EU institutions create disproportion in the process of institutionalization of political responsibility.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesРегіональні студії;-
dc.subjectЄвропейський Союзuk
dc.subjectполітична відповідальністьuk
dc.subjectполітична системаuk
dc.subjectінституціональний балансuk
dc.subjectнаднаціональністьuk
dc.subjectміжурядовістьuk
dc.subjectEuropean Unionuk
dc.subjectpolitical responsibilityuk
dc.subjectpolitical systemuk
dc.subjectinstitutional balanceuk
dc.subjectsupranationalismuk
dc.subjectintergovernmentalismuk
dc.titleІнституціональні засади політичної відповідальності у Європейському Союзіuk
dc.title.alternativeInstitutional principles of political responsibility in European Unionuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Располагается в коллекциях:Регіональні студії №25 2021

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ІСТИТУЦІРНАЛЬНІ ЗАСОБИ ПОЛІТИЧНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.pdf244.95 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.