Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69101
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorОпанасюк, В. В.-
dc.date.accessioned2025-01-07T15:31:01Z-
dc.date.available2025-01-07T15:31:01Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationОпанасюк, В. В. Подолання кризи демократії шляхом громадянської освіти в університеті / В. В. Опанасюк // Регіональні студії / редкол.: М. М. Палінчак (голов. ред.), І. М. Вегеш, Є. І. Гайданка та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Вип. 29. – С. 72–77. – Бібліогр.: с. 77 (13 назв); рез. укр., англ. URL http://regionalstudies.uzhnu.uz.ua/archive/29/11.pdfuk
dc.identifier.issn2663-6115-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/69101-
dc.description.abstractКризові явища демократичного розвитку у світі посилюються протягом останніх років. У контексті війни Російської Федерації з Україною світова демократія опинилася перед серйозними загрозами. Країни старої демократії переживають порушення внутрішніх зав’язків і потребують консолідації. Зміцнення демократичних структур і підтримки потребують також країни, які обрали демократичний шлях розвитку. Останні дослідження демократії, які провели Рада Європи та Міжнародна організація Freedom House виявляють серйозні загрози цінностям демократії перед лицем авторитарних політичних режимів, що здатні використовувати ефективні методи впливу. Протистояння між авторитаризмом і демократією змусили країни Заходу поглянути на ситуацію з позиції достатності/недостатності зусиль із застосування дієвих методів збереження та просування демократичних цінностей і демократичного способу життя. Мета даного дослідження полягає у виявленні особливостей і оптимізації шляхів забезпечення громадянської освіти в університеті для широкого залучення громадян із середовища інтелектуалів до суспільного та політичного життя. У дослідницький процес введено останні дослідження стану демократії у світі та досвід громадянської освіти в Сумському державному університеті. Інтегрований курс «Демократія: цінності, принципи, механізми» є обов’язковим компонентом усіх освітніх програм у СумДУ. Опираючись на аналіз міжнародних правових документів і особливості громадянської освіти в СумДУ, обґрунтовано доцільність просування демократичної освіти у вищій школі. У результаті дослідження обґрунтовано такі висновки, перше, вияви кризи демократії можуть зачіпати різні аспекти громадсько-політичного життя, перетинатися в своїх ефектах та впливах. Основою демократії є демократичні цінності, процедури та ставлення. Однак для виходу демократії із кризи необхідні не пасивна оцінка, а дієві заходи із громадянської участі. Друге, університет у системі формальної освіти має переваги в запровадженні та поширенні громадянської освіти, оскільки підтримує культуру демократизму та автономії, є осередком критичного мислення та цивілізованої дискусії. Третє, запропоновано оптимізувати громадянську освіту в університеті шляхом посилення дидактичного (мислительного) компонента для розуміння процесів і механізмів громадянської участі, зокрема, розширити в структурі курсу з демократії обсяг знань про функції держави.uk
dc.description.abstractThe crisis phenomena of democratic development in the world have intensified in recent years. In the context of the war between the Russian Federation with Ukraine, world democracy faced serious threats. The countries of the old-long democracy are experiencing the violation of internal ties and need consolidation. Strengthening democratic structures and support are also needed by countries that have chosen a democratic way of development. Recent studies of democracy conducted by the Council of Europe and the International Organization Freedom House reveal serious threats to the values of democracy in the face of authoritarian political regimes capable of using effective methods of influence. The confrontation between authoritarianism and democracy forced the Western countries to look at the situation from the perspective of sufficient/insufficient efforts to apply effective methods of preserving and promoting democratic values and democratic lifestyles. The purpose of this research is to identify the peculiarities and optimize the ways of providing civic education at the university for the widespread involvement of citizens from the environment of intellectuals in public and political life. The research process introduces the latest research on the state of democracy in the world and the experience of civic education at Sumy State University. The integrated course «Democracy: Values, Principles, Mechanisms» is a mandatory component of all educational programs at SumSU. Based on the analysis of international legal documents and features of civic education at SumSU the feasibility of promoting democratic education in higher education is substantiated. As a result of the research, such conclusions are substantiated, first, manifestations of the crisis of democracy can affect various aspects of social and political life, and intersect in their effects and influences. The basis of democracy is democratic values, procedures, and attitudes. However, to get democracy out of the crisis, it is necessary not a passive assessment, but effective measures for civic participation. Second, the university in the formal education system has the advantages in the introduction and dissemination of civic education because it supports the culture of democracy and autonomy, and is the center of critical thinking and civilized discussion. Third, it is proposed to optimize civic education at the university by strengthening the didactic (thinking) component for understanding the processes and mechanisms of civic participation, in particular, to expand in the structure of the course on democracy the amount of knowledge about the functions of the state.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesРегіональні студії;-
dc.subjectдемократіяuk
dc.subjectкриза демократіїuk
dc.subjectфункції державиuk
dc.subjectосвіта для демократичного громадянстваuk
dc.subjectгромадянська освітаuk
dc.subjectгромадянська активністьuk
dc.subjectгромадянська участьuk
dc.subjectdemocracyuk
dc.subjectcrisis of democracyuk
dc.subjectfunctions of the stateuk
dc.subjecteducation for democratic citizenshipuk
dc.subjectcivic educationuk
dc.subjectcivic activityuk
dc.subjectcivic participationuk
dc.titleПодолання кризи демократії шляхом громадянської освіти в університетіuk
dc.title.alternativeOvercoming the crisis of democracy by civic education in universityuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Располагается в коллекциях:Регіональні студії №29 2022

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ПОДОЛАННЯ КРИЗИ ДЕМОКРАТІЇ ШЛЯХОМ ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТИ.pdf355.29 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.