Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70433
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКолодій, Маріанна Михайлівна-
dc.date.accessioned2025-02-11T08:51:32Z-
dc.date.available2025-02-11T08:51:32Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationГендерно орієнтований підхід у бюджетному процесі : практ. посіб. / Т. Іваніна, О. Кисельова, М. Колодій, О. Остапчук, О. Цюпа. Київ : Віваріо, 2020. – 88 с.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70433-
dc.descriptionСвідченням визнання державою важливості гендерних питань було прийняття у 2005 році Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків». Політичні зобов’язання України щодо гендерної рівності закріплені в законах, національних стратегіях, програмах і планах, а також у документах, узгоджених із міжнародними актами в царині прав жінок та гендерної рівності, такими як Конвенція про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок, Пекінська платформа дій, Цілі сталого розвитку. Ключовою позицією у визначенні сутності гендерної рівності є розуміння того, що рівний правовий статус не завжди зумовлює рівність фактичну, тобто забезпечення рівності у правах жінок та чоловіків не надає автоматично рівність можливостей їх реалізації в усіх сферах життєдіяльності суспільства. Тому для досягнення гендерної рівності потрібні не лише законодавча основа, а й розуміння складних, часто прихованих форм вияву гендерної нерівності, визнання її наслідків, а також прийняття відповідних управлінських рішень. В Україні гендерний підхід поступово впроваджується у діяльність органів державної влади різних рівнів та органів місцевого самоврядування, що передбачає прийняття рішень на основі потреб та інтересів людей – жінок та чоловіків – для забезпечення сталого людського розвитку. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 9 жовтня 2020 р. № 930 «Деякі питання забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» створено можливість для утворення органами влади підрозділів з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, та призначення радників з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, запобігання та протидії насильству за ознакою статі. Застосування гендерно орієнтованого підходу в бюджетному процесі дозволяє врахувати гендерні аспекти у процесі планування, виконання та звітування про виконання бюджетних програм та, відповідно, допомагає усунути гендерні розриви, гендерну дискримінацію та негативні тенденції під час надання публічних послуг.uk
dc.description.abstractПропонований практичний посібник розроблений на допомогу головним розпорядникам бюджетних коштів та іншим учасникам бюджетного процесу для врахування гендерних аспектів у процесі планування, реалізації та звітування про виконання програм, які фінансуються з державного та місцевих бюджетів. Метою посібника є створення цілісного бачення застосування гендерно орієнтованого підходу в бюджетному процесі, розкриття особливостей та практичних аспектів методики проведення гендерного аналізу бюджетних програм.uk
dc.description.sponsorshipПосібник підготовлено проєктом «Гендерне бюджетування в Україні» за участі Міністерства фінансів Україниuk
dc.language.isoukuk
dc.publisherКиїв: Віваріоuk
dc.subjectГендер, бюджетний процес, гендерне бюджетування, гендерно-орієнтований підхідuk
dc.titleГендерно орієнтований підхід у бюджетному процесіuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeМетодичні рекомендаціїuk
Розташовується у зібраннях:Навчально-методичні видання кафедри політології і державного управління



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.