Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70855
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorДешко, Л. М.-
dc.date.accessioned2025-02-20T10:55:10Z-
dc.date.available2025-02-20T10:55:10Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationДешко Л. М. Денонсація угоди про гарантії прав громадян держав - учасниць СНД у галузі пенсійного забезпечення та роль принципів справедливості, рівності, правової визначеності, легітимних очікувань в механізмі забезпечення контролю над використанням влади державою та захисту людини від свавільних дій держави/ Л. М. Дешко //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2024. – №6. – С. 118-126 – Бібліогр.: с. 125-126 (18 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/316884/307390uk
dc.identifier.issn2788-6018-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70855-
dc.description.abstractВ науковій статті охарактеризовано роль принципу верховенства права в механізмі забезпечення контролю над використанням влади державою та захисту людини від свавільних дій держави у галузі пенсійного забезпечення. Встановлено, що денонсуючи Угоду про гарантії прав громадян держав – учасниць Співдружності Незалежних Держав в галузі пенсійного забезпечення держава вірно оцінила, що громадянами України, які у період з 13 бе-резня 1992 р. по 23 грудня 2023 р. працювали в державах-учасницях СНД, не буде реалізова-но принцип легітимних очікувань – зарахування набутого закордоном страхового стажу при визначенні права на пенсію за віком. Такі громадяни України не зможуть досягнути прогнозованого результату внаслідок зміни правової основи у такі строки, що не є розумними та обґрунтованими.Забезпечити принцип легітимних очікувань Україна намагалась шляхом внесення змін і доповнень до законодавства України щодо періодів трудової діяльності за межами України, які зараховуються до страхового стажу. Водночас, низка пропозицій, спрямованих на дотримання принципів справедливості, правової визначеності, легітимних очікувань не була прийнята. Наразі норми Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» та не поодинока практика їх застосування територіальними органами Пенсійного Фонду України мають ознаки не сумісності з принципом верхо-венства права, нормами Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.Проаналізовано правові позиції Європей-ського суду з прав людини, Конституційного Суду України. Акцентується увага на не сумісній з нормами Конвенції про захист прав людини і основопо-ложних свобод практиці застосування територіальними органами Пенсійного Фонду України норм п. 1 ст. 24-1та п. 1 ст. 26-1 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». Пропонується в ст. 26-1 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» закріпити норми права, відповідно до яких в разі відсутності необхідного страхового стажу, передбаченого частинами першою–третьою статті 26 цього Закону, для визначення права на призначення пенсії за віком включаються періоди роботи особи з 13 березня 1992 р. по 24 грудня 2023 р. у Вірменії, Казахстані, Киргизстані, Таджикистані, Туркменістані, Узбекистані (за наявності) у календарному обчисленні.uk
dc.description.abstractThe scientific article describes the role of the principle of the rule of law in the mechanism of ensuring control over the use of power by the state and protecting people from arbitrary actions of the state in the field of pension provision. It was established that, denouncing the Agreement on Guarantees of the Rights of Citizens of the Commonwealth of Independent States in the field of pension provision, the state correctly assessed that citizens of Ukraine who worked in the CIS member states between March 13, 1992 and December 23, 2023, did not the principle of legitimate expectations will be implemented - the inclusion of insurance experience acquired abroad when determining the right to an old-age pension. Such citizens of Ukraine will not be able to achieve the predicted result due to the change of the legal basis in such terms, which are not reasonable and justified. Ukraine tried to ensure the principle of legitimate expectations by making changes and additions to the legislation of Ukraine regarding the periods of work outside Ukraine, which are included in the insurance length of service. At the same time, a number of proposals aimed at compliance with the principles of justice, legal certainty, and legitimate expectations were not accepted. Currently, the norms of the Law of Ukraine «On Mandatory State Pension Insurance» and the frequent practice of their application by the territorial bodies of the Pension Fund of Ukraine have signs of incompatibility with the principle of the rule of law and the norms of the Convention on the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms.The legal positions of the European Court of Human Rights and the Constitutional Court of Ukraine are analyzed. Attention is focused on the practice of application by the territorial bodies of the Pension Fund of Ukraine of the norms of p. 1 Art. 24-1 and p. 1 Art. 26-1 of the Law of Ukraine «On mandatory state pension insurance». Offered in Art. 26-1 of the Law of Ukraine «On Mandatory State Pension Insurance» to establish legal norms, according to which, in the absence of the necessary insurance experience provided for in parts one – three of Article 26 of this Law, the periods of work of a person are included for determining the right to the appointment of an old-age pension since March 13, 1992 until December 24, 2023 in Armenia, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Tajikistan, Turkmenistan, Uzbekistan (if available) in calendar calculation.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectпенсія за вікомuk
dc.subjectверховенство праваuk
dc.subjectзахист прав людиниuk
dc.subjectсвавільні дії державиuk
dc.subjectгарантії прав громадян в галузі пенсійного забезпеченняuk
dc.subjectдержаваuk
dc.subjectПенсійний Фонд Україниuk
dc.subjectЄвропейський суд з прав людиниuk
dc.subjectнорма праваuk
dc.subjectякість законуuk
dc.subjectКонституційний Суд Україниuk
dc.subjectміжнародна угодаuk
dc.subjectденонсаціяuk
dc.subjectвтручання у майнове право громадян Україниuk
dc.subjectтрискладовий тестuk
dc.subjectпередбачено закономuk
dc.subjectлегітимна метаuk
dc.subjectпропорційністьuk
dc.subjectold-age pensionuk
dc.subjectrule of lawuk
dc.subjectprotection of human rightsuk
dc.subjectarbitrary actions of the stateuk
dc.subjectguarantees of citizens’ rights in the field of pension provisionuk
dc.subjectstateuk
dc.subjectPension Fund of Ukraineuk
dc.subjectEuropean Court of Human Rightsuk
dc.subjectrule of lawuk
dc.subjectquality of lawuk
dc.subjectConstitutional Court of Ukraineuk
dc.subjectinternational agreementuk
dc.subjectdenunciationuk
dc.subjectinterference with property rights of citizens of Ukraineuk
dc.subjectthree-fold testuk
dc.subjectprovided by lawuk
dc.subjectlegitimate purposeuk
dc.subjectproportionalityuk
dc.titleДенонсація угоди про гарантії прав громадян держав - учасниць СНД у галузі пенсійного забезпечення та роль принципів справедливості, рівності, правової визначеності, легітимних очікувань в механізмі забезпечення контролю над використанням влади державою та захисту людини від свавільних дій державиuk
dc.title.alternativeDenunciation of the agreement on the guarantee of the rights of citizens of CIS member states in the field of pension provision and the role of the principles of justice, equality, legal certainty, legitimate expectations in the mechanism of ensuring control over the use of power by the state and protecting people from arbitrary actions of the stateuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Располагается в коллекциях:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 6 2024

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
316884-Текст статті-734002-1-10-20241205.pdf293.86 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.