Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71406
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПалкуш, Віталія Петрівна-
dc.date.accessioned2025-03-07T14:29:22Z-
dc.date.available2025-03-07T14:29:22Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationПалкуш, В. П. Реалізація ідей альтернативної освіти Ф.У.Паркера в сучасній американській школі / В. П. Палкуш // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія : Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. О. Бартош. – Ужгород: ДВНЗ "УжНУ", 2024. –Вип. 2 (55). – С. 72–76. – рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 75 (7 назв)uk
dc.identifier.issn2524-0609-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71406-
dc.description.abstractМета статті – розкрити особливості використання ідей альтернативної освіти, обґрунтованих Ф.У.Паркером, в сучасній американській школі. Методи дослідження – теоретичні (вивчення наукової літератури, аналіз, систематизація, порівняння, конкретизація, узагал ьнення інформації). Альтернативна освіта суттєво відрізняється від традиційної своїм змістом, формами і методами організації навчального процесу. Вона надає більшої свободи вчителям і учням, максимально враховує індивідуальні особливості і можливості дітей. В статті підкреслюється, що ідеї альтернативної освіти почали зароджуватися в світі дуже давно. Їх можна знайти в працях відомих вчених Стародавньої Греції (Анаксимен, Геракліт, Демокріт та ін..), епохи Відродження (Т.Мор, Ф.Рабле), в період Нового часу (ХУІІ – ХІХ ст.) (Я.Коменський, Д.Локк, Д.Дідро), модерної доби другої половини ХІХ століття (І.Гегель, Г.Спенсер, Р.Штайнер), «постмодернізму» (Р.Ашер, К.Торес, М.Розенау). В працях цих вчених та багатьох інших виражалися ідеї гуманізму, свободи, рівності, справедливості, унікальності кожної особистості і необхідності забезпечення індивідуального підходу до дітей. Особливо розвинена альтернативна освіта в США, де існує дуже багато навчальних програм і шкіл, які суттєво відрізняються від традиційних. Переду мовою розвитку і становлення альтернативної освіти в США стала діяльність таких видатних ученик, як Дж.Дьюї, Ф.Паркер, Дж.Каунтс, У.Кілпатрік, Х.Рагг, К.Уошберн та інші. Особливої уваги в плані розвитку альтернативної освіти заслуговує педагогічна спадщина Ф.У.Паркера(F.W. Parker) – видатного педагога-новатора, який рішуче виступав проти формалізму, бюрократизму традиційної освітньої системи. Виявлено, що сьогодні в США існують школи, які активно впроваджують ідей альтернативної освіти Ф.У.Паркера (зв'язок навчання з життям, розвиток креативного мислення дітей, міждисциплінарність, різновікові класи та ін.)uk
dc.description.abstractThe article` purpose is to reveal the peculiarities of using F.U.Parker` ideas of alternative education in a modern American school. Research methods: theoretical ‒ study of scientific literature, analysis, systematization, comparison, concretization, information generalization. Alternative education differs significantly from traditional education in its content, forms and methods of educational process organizing. It gives greater freedom to teachers and students, takes into account the individual characteristics and capabilities of children as much as possible. The article emphasizes that the ideas of alternative education emerged a long time ago. They can be found in the works of famous scientists of Ancient Greece (Anaximenes, Heraclitus, Democritus, etc.), the Renaissance (T.More, F.Rabelais), in the period of the New Age (XII-XIX centuries) (Y.Komensky, D. Locke, D.Diderot), the modern era of the second half of the 19th century (I.Hegel, H.Spencer, R.Steiner), "postmodernism" (R.Usher, K.Torres, M.Rosenau). The scientists` works expressed the ideas of humanism, freedom, equality, justice, the uniqueness of each individual and the need to ensure an individual approach to children. Alternative education is developed in the USA, whith numerous educational programs and schools that differ significantly from traditional ones. The activities of J.Dewey, F.Parker, J.Counts, W.Kilpatrick, H.Rugg, K.Washburn and others became a prerequisite for the development and establishment of alternative education in the USA. The pedagogical legacy of F.W.Parker deserves special attention, who, having started the fight against formalism in education, set before the school the task of harmonizing the content of educational subjects with their vital importance for students. It was found that today in the USA there are schools that actively implement the ideas of alternative education of F.U.Parker (the connection of learning with life, the development of children's creative thinking, interdisciplinarity, classes of different ages, etc.).uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherУжНУuk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectальтернативна освітаuk
dc.subjectвчительuk
dc.subjectнавчальний процесuk
dc.subjectСШАuk
dc.subjectтрадиційна освітаuk
dc.subjectучніuk
dc.subjectФ.У.Паркерuk
dc.subjectalternative educationuk
dc.subjectteacheruk
dc.subjecteducational processuk
dc.subjectthe USAuk
dc.subjecttraditional educationuk
dc.subjectstudentsuk
dc.subjectF.U.Parkeruk
dc.titleРеалізація ідей альтернативної освіти Ф.У.Паркера в сучасній американській школіuk
dc.title.alternativeImplementation of the ideas of alternative education of F.U.Parker in the modern American schooluk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:2024 / Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Випуск 2(55)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
РЕАЛІЗАЦІЯ ІДЕЙ АЛЬТЕРНАТИВНОЇ ОСВІТИ.pdf305 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.