Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/715
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorChernyay, Milan-
dc.date.accessioned2015-02-02T09:52:18Z-
dc.date.available2015-02-02T09:52:18Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationChernyay, M. Marketing of nonprofit organizations in the edukational system [Текст] / M. Chernyay // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Говерла, 2013. – Вип. 26. – С. 230–232. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 232 (4 назви).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/715-
dc.descriptionEducation is one of the basic human rights as well as general human values. The educational system and upbringing are irreplaceable in the area of the economic development of society in the future whereby they have a strong influence on the educational level of the population and also on the future economic development of society. At present there is a strong emphasis on quality and availability in regards to educational services, which is mentioned in the standard of public educational services. Nonprofit organizations are an important part of a civic and democratic society. It is important for both profit and nonprofit organizations in order to maintain and keep up in todays market. If its activities are focused on the needs and requirements of this marketing a satisfactory level will be attained which means achieving their goals. In order for this marketing to be effective it is important for these organizations to focus on basic marketing tools. Key words: marketing, education, non-profit organizations in Slovakia.uk
dc.description.abstractОсвіта є одним з основних прав людини і загальних люд- ських цінностей. Освіта й виховання незамінимі у сфері май- бутнього економічного розвитку суспільства, вони мають значний вплив на культурний рівень населення та майбутнє економічного прогресу суспільства. Нині приділяється велика увага якості та доступності послуг у галузі освіти, про що йдеться в стандартах громадських освітніх послуг. Непри- буткові організації є невідʼємною частиною громадянського та демократичного суспільства. Для кожної організації, при- буткової чи неприбуткової, важливо, щоб вона знайшла своє місце й утрималася на ринку. Якщо вона спрямує свою діяль- ність на потреби й вимоги ринку, їх задоволенням вона до- сягає своєї мети. Ключові слова: маркетинг, освіта, неприбуткові органі- зації Словаччини.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectмаркетингuk
dc.subjectосвітаuk
dc.subjectорганізації Словаччиниuk
dc.titleMarketing of nonprofit organizations in the educational systemuk
dc.title.alternativeМаркетинг некомерційних організацій в системі освітиuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 26 - 2013

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MARKETING OF NONPROFIT ORGANIZATIONS IN THE EDUCATIONAL SYSTEM.pdf480.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.