Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/72855
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДузь, Л. І.-
dc.date.accessioned2025-04-14T12:45:13Z-
dc.date.available2025-04-14T12:45:13Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationДузь, Л. І. Дослідження специфіки професійного мислення як передумова лінгводидактичної взаємодії у немовному (музичному) ЗВО / Л. І. Дузь // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Вип. 38. – С. 45–50. – Бібліогр.: с. 50 (12 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/38/9.pdfuk
dc.identifier.issn2663-4880-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/72855-
dc.description.abstractСтаття присвячена дослідженню методологічних засад розвитку професійного мислення у процесі лінгводидактичної взаємодії зі здобувачами у мистецьких ЗВО. Висловлено переконання, що підготовка здобувача до професійної діяльності у галузі мистецтва реалізується не лише у процесі фахового, але й усього гуманітарного навчання, тому формування професійного мислення має передбачатися, зокрема, курсом «Українська мова як іноземна за професійним спрямуванням». Наголошено на залежності ефективного мовного навчання у ЗВО від специфіки фахових мисленнєвих процесів. Передумовою лінгводидактичної практики у вишах мистецьких галузей висунуто врахування особливостей понятійного та образного мислення. Акцентовано на методологічному значенні теорії невербального мислення для мовного професійно спрямованого навчання майбутніх митців. Обґрунтовано значення тези про цілісність мисленнєвої системи. В образних мисленнєвих процесах виділено їхню здатність використовувати символи й активно оперувати образами. Привернуто увагу до непослідовних мисленнєвих процесів, які є частиною тривалої позасвідомої мозкової діяльності та пов'язані з розвитком індивідуального образного мислення. Акцентовано лінгводидактичні можливості спонтанних мисленнєвих процесів, притаманних мистецькій творчості, та роль у них знаків символічного смислу. Викладено результати власного навчально-методичного досвіду в інтегруванні лінгвопрагматичного, культурологічного та семіотичного аспектів лінгводидактичного процесу з урахуванням специфіки невербального фахового мислення. Проаналізовано знаки айдентики «Світ Сковороди» як елементи-стимули асоціативного мистецького мислення. Продемонстровано спроможності семіологічних інструментів, призначених для комбінуваня мисленнєвих та комунікативних знаків, у мовному навчанні іноземців-здобувачів музичних спеціальностей.uk
dc.description.abstractThe article is devoted to the study of the methodological foundations of the development of professional thinking in the process of linguistic didactic interaction with music students. Based on the analysis of psychological and pedagogical sources, it is stated that developed professional thinking belongs to the main structural formations of professionalism. The conviction is expressed that the preparation of the applicant for professional activity in the field of art is realized not only in the process of professional, but also in the entire humanitarian education, emphasis is placed on the dependence of effective language teaching in higher education institutions on the specifics of professional thought processes. Taking into account the peculiarities of conceptual and figurative thinking is put forward as a prerequisite for linguistic didactic practice in universities of artistic fields. The methodological significance of the theory of non-verbal thinking for linguistic professionally oriented teaching is underlined. In figurative thought processes, their ability to generalize, abstract, form preverbal concepts, as well as the use of symbols and active operation of images is emphasized. The importance of the integrity of the thinking system and the presence of symbolism elements and logic in non-verbal thinking is substantiated. The linguistic didactic possibilities of spontaneous thought processes, inherent in artistic creativity, and the role of signs of symbolic meaning in them are argued. The results of own educational and methodological experience in the integration of linguopragmatic, cultural and semiotic aspects of the language didactic process, taking into account the specifics of non-verbal professional thinking, are outlined. The identity signs of the project "Svit Skovorody" («Skovoroda's World») were analyzed as stimulus elements for associative artistic thinking. The capabilities of semiological tools intended for combining thinking and communicative signs in language training for foreigners have been demonstrated.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesЗакарпатські філологічні студії;-
dc.subjectобразне мисленняuk
dc.subjectневербальне мисленняuk
dc.subjectспонтанні мисленнєві процесиuk
dc.subjectзнаки айдентикиuk
dc.subjectfigurative thinkinguk
dc.subjectnon-verbal thinkinguk
dc.subjectspontaneous thought processesuk
dc.subjectsigns of identityuk
dc.titleДослідження специфіки професійного мислення як передумова лінгводидактичної взаємодії у немовному (музичному) ЗВОuk
dc.title.alternativeA study of the specificity of professional thinking as a prerequisite of language-didactic interaction in a non-linguistic (music) high schooluk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Розташовується у зібраннях:2024 / Закарпатські філологічні студії. Випуск 38

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ДОСЛІДЖЕННЯ СПЕЦИФІКИ ПРОФЕСІЙНОГО МИСЛЕННЯ.pdf380.06 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.