Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/72860
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorСередницька, А. Я.-
dc.date.accessioned2025-04-14T14:10:38Z-
dc.date.available2025-04-14T14:10:38Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationСередницька, А. Я. Порівняльний аналіз тематичних груп «вища освіта» на матеріалі іменників української та англійської мов / А. Я. Середницька // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Вип. 38. – С. 73–77. – Бібліогр.: с. 77 (19 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/38/14.pdfuk
dc.identifier.issn2663-4880-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/72860-
dc.description.abstractМовні картини світу суттєво відрізняються, оскільки існують значні відмінності в житті й світорозумінні народів. У мовах може не збігатися словниковий склад, семна будова значень слів, структура лексико-семантичних варіантів у значенні слова, склад лексико-семантичних полів, лексико-семантичних і тематичних груп. Метою нашого дослідження є порівняльний аналіз будови тематичних груп слів, пов’язаних з поняттям вищої освіти, в українській та англійській мовах. Хоча тематичній групі української мови «вища освіта» присвячено чимало досліджень, однак ця частина лексики вимагає додаткового вивчення, оскільки є дуже плинною і зазнає постійних змін через реформування вищої освіти й наближення її до міжнародних стандартів. Загалом структура тематичних груп іменників, що стосуються вищої освіти, в українській та англійській мовах збігається, оскільки вони висвітлюють одну сферу суспільного життя. Зокрема, у тематичних групах двох мов можна виділити такі лексико-семантичні групи, як «Заклади освіти та їхні частини», «Приміщення, у яких відбувається навчання та проживання студентів», «Учасники освітнього процесу» (підгрупи «суб’єкти освіти»; «об’єкти, або здобувачі освіти»); «Види освіти», «Освітній процес» (підгрупи «навчальні дисципліни»; «етапи навчального процесу»; «типи занять»; «типи навчальних завдань та наукових робіт»; «види контрольних робіт та етапи оцінювання знань»; «способи оцінювання результатів навчання»; «матеріали та засоби навчання»; «об’єднання студентів»; «стандарти освіти», «освітні програми»; «документи про освіту»). Відмінності в лексичному складі тематичних груп в англійській та українській мовах передусім зумовлено тим, що процес освіти в різних суспільствах організовано неоднаково. Зміни, що відбулися в лексичному складі тематичної групи вищої освіти української мови останнім часом, свідчать про тенденцію наближення структури української освіти до світових стандартів. Однак низка освітніх реалій у суспільствах на цей час не збігається, що вимагає вдумливого підходу до перекладу й ретельного добору українських чи англійських відповідників із врахуванням особливостей семантичної будови лексичних одиниць.uk
dc.description.abstractThe language pictures of the world vary significantly due to the considerable differences in the lives and worldviews of different nations. In various languages, discrepancies may arise in vocabulary, the composition of semes within a word's meaning, the structure of lexical-semantic variants in the meaning of words, as well as in the composition of lexical-semantic fields, lexical-semantic groups, and thematic word groups. The objective of our research is to conduct a comparative analysis of the structure of thematic word groups associated with the concept of higher education in English and Ukrainian languages. Numerous studies have been dedicated to the thematic groups of «higher education» in these languages. However, this segment of vocabulary requires further research due to its dynamic nature and the ongoing changes it undergoes as a result of continuous reforms in higher education and its alignment with international standards. The overall content and structure of thematic groups of nouns related to higher education in both Ukrainian and English languages exhibit similarities, as they illuminate a common domain of social life. Specifically, within the thematic groups of both languages, one can identify such lexical-semantic groups as «Educational institutions and their components»; «Locations for learning and student accommodation»; «Participants of the educational process» (subgroups «education subjects (teachers)», «education objects or recipients»); «Types of education», «Educational process» (subgroups «academic disciplines», «stages of the educational process», «types of classes», «types of educational tasks and research works», «forms of assessment and stages of knowledge evaluation», «methods of evaluating learning outcomes», «teaching materials and means», «student organizations», «education standards», «educational programs», «documents related to education»). The discrepancies in the lexical composition of these thematic groups between English and Ukrainian primarily arise due to the fact that the educational process is organized differently in various societies. Recent changes in the lexical composition of the thematic group concerning higher education in the Ukrainian language indicate a trend towards aligning the structure of Ukrainian education with global standards. However, a range of educational realia within Ukrainian and English speaking societies do not currently coincide, necessitating a thoughtful approach to translation and a meticulous selection of Ukrainian or English equivalents, taking into account the specificities of the semantic structure of lexical units.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesЗакарпатські філологічні студії;-
dc.subjectмовна картина світуuk
dc.subjectтематична групаuk
dc.subjectлексико-семантична групаuk
dc.subjectвища освітаuk
dc.subjectлексикаuk
dc.subjectlanguage pictures of the worlduk
dc.subjectthematic word groupuk
dc.subjectlexical-semantic groupuk
dc.subjecthigher educationuk
dc.subjectlexiconuk
dc.titleПорівняльний аналіз тематичних груп «вища освіта» на матеріалі іменників української та англійської мовuk
dc.title.alternativeComparative analysis of thematic groups “higher education” on the material of nouns in Ukrainian and Englishuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Располагается в коллекциях:Закарпатські філологічні студії Вип. 38. 2024

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ТЕМАТИЧНИХ ГРУП «ВИЩА ОСВІТА».pdf375.92 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.