Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/73082
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorФенич, Володимир-
dc.date.accessioned2025-04-22T13:10:32Z-
dc.date.available2025-04-22T13:10:32Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationФенич, В. Образ Карпатської України та Августина Волошина на сторінках сучасних шкільних підручників з історії і загальних наративів з історії України та Європи / Володимир Фенич // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Історія / редкол.: Ю. В. Данилець (головний редактор) та ін. – Ужгород : Говерла, 2024. – Вип. 2 (51). – С. 88–111. – Бібліогр.: с. 104–111. – рез. укр., англ. URL http://visnyk-ist.uzhnu.edu.ua/article/view/319647/312372uk
dc.identifier.issn2523-4498-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/73082-
dc.description.abstractКарпатська Україна та о. Августин Волошин є найбільш глорифікованою темою з загальної історії сучасного Закарпаття в українській історичній дидактиці (шкільних підручниках) та академічній історичній україністиці (синтезних наративах вчених-істориків). В даному дослідженні акцентовано на тому, яким чином тема «Карпатська Україна та о. А. Волошин», як цілісний образ, висвітлена на сторінках загальних наративів з історії України та Європи. З вересня 1919 до березня 1939 р. «земля з багатьма іменами» еволюціонувала в складі найдемократичнішої держави міжвоєнної Європи – Чехословаччини – від Директорії й губернії Підкарпатська Русь (1919 – 1928) та Підкарпаторуська земля (1928 – 1938) до автономної провінції Підкарпатської Русі (1938 – 1939) та незалежної держави Карпатської України (15–18 березня 1939 р.). Основний зміст дослідження становить аналіз образу / теми Карпатської України й постаті о. А. Волошина на сторінках сучасних шкільних підручників з історії України та Всесвітньої історії авторства О. Гісема та О. Мартинюка за 10-й клас, а також у загальних наративах з історії України і Європи авторства таких академічних істориків як Дж. Ротшильд, О. Субтельний, П. Вандич, А. Каппелер, С. Віднянський, П.-Р. Маґочій, Н. Дейвіс, Е. Вілсон, С. Єкельчик, С. Плохій, Я. Грицак. Дискусійним у цій темі продовжує залишатися питання методологічного консенсусу: як поєднати образ Карпатської України та постаті А. Волошина, що випливає безпосередньо з офіційних документальних першоджерел з глорифікованим, націоналістичним образом, що сформувався під тиском різних комеморативних практик держави та громадянського суспільства в Україні після 1991 р. і існує у вітчизняній історичній науці як ідеологічний штамп та історіографічний стереотип.uk
dc.description.abstractCarpatho-Ukraine and Fr. Avgustyn Voloshyn is the most glorified topic from the general history of modern Transcarpathia in ukrainian historical didactics (school textbooks) and academic historical ukrainian studies (synthesis narratives of historians). In this study attention is focused on how the theme "Carpathian Ukraine and Fr. A.Voloshyn", as a complete image, revealed on the pages of general narratives from the history of Ukraine and Europe. From September 1919 to March 1939 the "land with many names" evolved as part of the most democratic state of interwar Europe Czechoslovakia – Subcarpathian Rus’ from the directory and the governorate (1919 – 1928) and Subcarpathoruthenian Land (1928–1938), to the autonomous province of Subcarpathian Rus’ (1938 – 1939) and the independent state of Carpathian Ukraine (March 15–18, 1939). The main place of investigation is the analysis of the image / themes of Carpathian Ukraine and the article Fr. A. Voloshina on the pages of current school textbooks on the history of Ukraine and World History by O. Gisem and O. Martinyuk for the 10th grade, as well as on foreign narratives on history Ukraine and Europe by such academic historians as J. Rothschild, O. Subtelny, P. Vandich, A. Kappeler, S. Vidnyansky, P.-R. Magochiy, N. Davis, E. Wilson, S. Ekelchik, S. Plokhy, Y. Hrytsak. Discussion on this topic continues to be deprived of food for methodological consensus: how to combine the image of Carpathian Ukraine and the post of A. Voloshin, which comes directly from the official documentary stories with glorifications, in a nationalistic way, which was formed under the pressure of various comemorative practices of the power and the commonwealth in Ukraine after 1991. It is an ideological stamp and a historiographical stereotype in the ancient science of history.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВид-во УжНУ «Говерла»uk
dc.relation.ispartofseriesІсторія;-
dc.subjectПідкарпатська Русьuk
dc.subjectотець Августин Волошинuk
dc.subjectКарпатська Українаuk
dc.subjectшкільні підручники з історіїuk
dc.subjectісторичні наративиuk
dc.subjectЗакарпаттяuk
dc.subjectУкраїнаuk
dc.subjectЦентральна Європаuk
dc.subjectSubcarpathian Rus’uk
dc.subjectFather Avgustyn Voloshynuk
dc.subjectCarpatho-Ukraineuk
dc.subjectschoolbooks from historyuk
dc.subjecthistorical narrativesuk
dc.subjectTranscarpathiauk
dc.subjectUkraineuk
dc.subjectCentral Europeuk
dc.titleОбраз Карпатської України та Августина Волошина на сторінках сучасних шкільних підручників з історії і загальних наративів з історії України та Європиuk
dc.title.alternativeThe image of Carpathian Ukraine and Avgustyn Voloshyn on the pages of modern school history textbooks and general narratives from the history of Ukraine and Europeuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Серія Історія Випуск 2 (51) 2024

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ОБРАЗ КАРПАТСЬКОЇ УКРАЇНИ ТА АВГУСТИНА ВОЛОШИНА.pdf644.95 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.