Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/73159
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorVoichuk, A. Yu.-
dc.date.accessioned2025-04-24T19:31:31Z-
dc.date.available2025-04-24T19:31:31Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationVoichuk, A. Yu. The emergence of the system of checks and balances in the united states / A. Yu. Voichuk // Регіональні студії: науковий збірник / редкол.: М. М. Палінчак (голов. ред.), І. М. Вегеш, Є. І. Гайданка та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Вип. 39. – С. 41–44. – Бібліогр.: с. 44 (8 назв); рез. англ., укр. URL http://regionalstudies.uzhnu.uz.ua/archive/39/8.pdfuk
dc.identifier.issn2663-6115-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/73159-
dc.description.abstractThe relevance of the study of the emergence of the system of checks and balances lies not only in its historical significance, but also in the impact of this system on the democracy of the state power. Studying the process of creating this system allows us to better understand the foundations of democracy and the role of institutions in maintaining the stability and legitimacy of state power. This article analyzes the historical, political, and philosophical background of the system of checks and balances and its introduction into America`s political practice. According to the U.S. Constitution, which was adopted in 1787, the three branches of government were not only separated but also controlled each other. It is most fully manifested in the strict separation of powers inherent in a presidential republic. A presidential republic is characterized by the fact that the president elected in general elections is legally and actually the head of state and the head of the executive branch. With a strict separation of state power, the system of checks and balances as an integrated set of powers of different branches of state power, which allows them to balance and limit each other, is of particular importance. The parliament influences the executive and judiciary through the laws it adopts. The president influences the laws passed by the parliament through his veto power. Parliament can override the president's veto of a law by a qualified majority vote. The judicial constitutional control body, in turn, can declare laws and acts of the president unconstitutional, which will make them invalid. The president does not have the right to dissolve the parliament, but the latter cannot dismiss the government or an individual minister. Parliament can remove the president from office by impeachment, but only by a qualified majority and in case of violation of the constitution and laws.uk
dc.description.abstractАктуальність дослідження виникнення системи стримувань і противаг полягає не лише в її історичному значенні, а й у впливі цієї системи на демократизм державної влади. Вивчення процесу створення цієї системи дозволяє глибше зрозуміти основи функціонування демократії та її роль у підтримці стабільності та легітимності державної влади. У цій статті проаналізовано історичні, політичні та філософські передумови виникнення системи стримувань і противаг, її запровадження в політичну практику США. Згідно з Конституцією США, яка була прийнята 1787 року, три гілки влади не лише були розділені, а й контролюють одна одну. Найповніше вона виявляється в умовах жорсткого поділу влади, притаманного президентській республіці. Президентська республіка характеризується тим, що обраний на загальних виборах президент юридично і фактично є главою держави і главою виконавчої влади. За жорсткого поділу державної влади особливого значення набуває система стримувань і противаг як інтегрована сукупність повноважень органів різних гілок державної влади, що дає їм змогу урівноважувати й обмежувати одна одну. Парламент впливає на виконавчу і судову владу через прийняті ним закони. Президент впливає на прийняття парламентом законів через право застосовувати щодо них вето. Парламент може подолати вето президента на закон кваліфікованою більшістю голосів. Орган судового конституційного контролю, своєю чергою, може визнати неконституційними закони та акти президента, через що вони втратять чинність. Президент не має права розпуску парламенту, але й останній не може відправити уряд чи окремого міністра у відставку. Парламент може усунути президента з поста в порядку імпічменту, але тільки кваліфікованою більшістю і в разі порушення ним конституції і законів.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesРегіональні студії;-
dc.subjectsystem of checks and balancesuk
dc.subjectUSAuk
dc.subjectpresidential republicuk
dc.subjectpresidentuk
dc.subjectexecutive branchuk
dc.subjectlegislative branchuk
dc.subjectjudiciaryuk
dc.subjectсистема стримувань і противагuk
dc.subjectСШАuk
dc.subjectпрезидентська республікаuk
dc.subjectпрезидентuk
dc.subjectвиконавча владаuk
dc.subjectзаконодавча владаuk
dc.subjectсудова владаuk
dc.titleThe emergence of the system of checks and balances in the united statesuk
dc.title.alternativeВиникнення системи стримувань і противаг у СШАuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Розташовується у зібраннях:2024 / Регіональні студії № 39

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
THE EMERGENCE OF THE SYSTEM OF CHECKS AND BALANCES.pdf337.28 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.