Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/73538
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorСус, М. С.-
dc.date.accessioned2025-05-07T10:58:57Z-
dc.date.available2025-05-07T10:58:57Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationСус М. С. Нормативно-правове забезпечення дотримання прав суб’єктів господарювання під час перевірок Антимонопольного комітету України в контексті антимонопольної реформи в Україні / М. С. Сус // Науковий вісник Ужгородського національного університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2024. – Т. 1. Вип. 81. – С. 151-159. - Бібліогр.: 158-159 с. (17 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/300559/292825uk
dc.identifier.issn2307-3322-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/73538-
dc.description.abstractCтаття присвячена дослідженню та загальній характеристиці нормативно-правового забезпечення дотримання прав суб’єктів господарювання під час проведення перевірок органів Антимонопольного комітету України (АМКУ), з огляду на положення Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства про захист економічної конкуренції та діяльності Антимонопольного комітету України» від 09.08.2023 No 3295-IX (Закон No 3295-IX), який започаткував антимонопольну реформу в Україні. В статті аналізуються основні зміни, запроваджені Законом No 3295-IX, в частині перевірок суб’єктів господарювання та проведення окремих процесуальних дій (вилучення доказів, накладення арешту на майно тощо) з боку органів АМКУ, та надається загальна оцінка цих змін з точки зору забезпечення дотримання прав суб’єктів господарювання під час реалізації органами АМКУ своїх слідчих повноважень. За результатами аналізу положень вказаного вище закону, робиться висновок, що він cуттєво змінив правила проведення перевірок суб’єктів господарювання та вчинення окремих процесуальних дій з боку органів АМКУ і в цілому змінив їх в кращу сторону в аспекті забезпечення дотримання прав суб’єктів господарювання. Найбільш значущим позитивним зрушенням стало те, що проведення перевірок, отримання доступу до приміщень, інших володінь, інших місць зберігання інформації, що перебувають у володінні та/або користуванні суб’єктів господарювання, та/або вчинення окремих процесуальних дій у вигляді проведення огляду, опломбовування (опечатування), накладення арешту на майно, вилучення майна з боку органів АМКУ з набуттям Закону No 3295-IX чинності (з 01.01.2024) мають бути попередньо дозволені господарським судом, а органи АМКУ мають кожного разу наводити достатнє обґрунтування необхідності проведення перевірок та здійснення вказаних вище процесуальній дій, аби останні могли бути дозволені судом. Необхідність отримання попереднього дозволу господарського суду на проведення перевірок суб’єктів господарювання та процесуальних дій таких як вилучення, накладення арешту на майно тощо в теорії має запобігати необґрунтованому втручанню органів АМКУ в операційну діяльність суб’єктів господарювання та більшою мірою сприяти забезпеченню дотримання їхніх прав ніж коли господарські суди продовжували б здійснювати лише ex post контроль за законністю перевірок органів АМКУ та їхніх процесуальних дій. Чи цей задум знайде практичне втілення та якою мірою покаже час, який по мірі використання органами АМКУ інструментарію, наданого їм Законом No 3295-IX, продемонструє і недосконалості та проблемні моменти нового правового регулювання проведення перевірок та окремих процесуальних дій з боку органів АМКУ в аспекті забезпечення дотримання прав суб’єктів господарювання.uk
dc.description.abstractThe article is devoted to analysis and general description of legal framework for ensuring observance of rights of undertakings during inspections of the bodies of the Antimonopoly Committee of Ukraine (the “AMCU”), considering provisions of the Law of Ukraine “On Amendments to Certain Legislative Acts of Ukraine on Improving Legislation on the Protection of Economic Competition and Activities of the Antimonopoly Committee of Ukraine” No. 3295-IX dated 9 August 2023 (the “Law No. 3295-IX”), which initiated the antimonopoly reform in Ukraine. The article analyses the main changes introduced by the Law No. 3295-IX in terms of conduct of inspections of undertakings and certain procedural actions (seizure, arrest of property, etc.) by the AMCU’s bodies, and provides a general assessment of these changes from perspective of ensuring observance of rights of undertakings during exercise of investigative powers by the AMCU’s bodies. Following analysis of the above law, it is concluded that it significantly altered the rules for conducting inspections of undertakings and related procedural actions by the AMCU’s bodies and, in general, changed them for the better in terms of ensuring observance of rights of undertakings. The most significant positive development is that after entry of the Law No. 3295-IX into force (1 January 2024) inspections, access to premises, other possessions, other places of information storage owned and/or used by undertakings, and/or performance of certain procedural actions in the form of examination, sealing, seizure of property, and arrest of property by the AMCU’s bodies should be subject to prior authorisation by the commercial court. The AMCU’s bodies, in turn, are required to provide sufficient justification of the need for inspections and the above-mentioned procedural actions, so that the latter could be authorised by the court. The need to obtain prior authorisation from the commercial court to conduct inspections of undertakings and procedural actions such as seizing, imposing arrest on property, etc. in theory should prevent unjustified interference of the AMCU’s bodies in operational activities of undertakings and contribute to ensuring observance of their rights to a greater extent compared to situation when commercial courts would continue to carry out only ex post control over legality of inspections of the AMCU’s bodies and their procedural actions. Time will show whether the above idea will find its practical implementation and to what extent. As the AMCU’s bodies utilize the investigative toolkit provided to them by the Law No. 3295-IX, time will also reveal imperfections and problematic aspects of the new legal regulation of inspections and procedural actions by the AMCU’s bodies in part of ensuring observance of rights of undertakings.uk
dc.language.isoukuk
dc.relation.ispartofseriesПраво;-
dc.subjectконституціяuk
dc.subjectправа людиниuk
dc.subjectконституційні праваuk
dc.subjectдотримання правuk
dc.subjectантимонопольне законодавствоuk
dc.subjectАнтимонопольний комітет Україниuk
dc.subjectсуб’єкт господарюванняuk
dc.subjectперевіркаuk
dc.subjectпроцесуальна діяuk
dc.subjectантимонопольна реформаuk
dc.subjectconstitutionuk
dc.subjecthuman rightsuk
dc.subjectconstitutional rightsuk
dc.subjectobservance of rightsuk
dc.subjectantimonopoly legislationuk
dc.subjectAntimonopoly Committee of Ukraineuk
dc.subjectundertakinguk
dc.subjectinspectionuk
dc.subjectprocedural actionuk
dc.subjectantimonopoly reformuk
dc.titleНормативно-правове забезпечення дотримання прав суб’єктів господарювання під час перевірок Антимонопольного комітету України в контексті антимонопольної реформи в Україніuk
dc.title.alternativeLegal Framework for ensuring observance of rights of undertakings during inspections of The Antimonopoly Committee of Ukraine in the context of antimonopoly reform in Ukraineuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Располагается в коллекциях:Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. Випуск 81 Том 1. - 2024

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
300559-Текст статті-693510-1-10-20240324.pdf380.86 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.