Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74218
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКучманич, І. М.-
dc.contributor.authorОпанасенко, Л. А.-
dc.date.accessioned2025-06-03T11:00:32Z-
dc.date.available2025-06-03T11:00:32Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationКучманич, І. М. «Психологічна платформа модерації» як дієва технологія групового консультування / І. М. Кучманич, Л. А. Опанасенко // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія: Психологія / редкол.: У. Б. Михайлишин (голов. ред.), В. М. Корольчук, М. С. Корольчук та ін. – Ужгород: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 1. – С. 94–98. – Бібліогр.: с. 98 (9 назв); рез. укр., англ. URL http://psy-visnyk.uzhnu.uz.ua/index.php/psy/article/view/94/189uk
dc.identifier.issn2786-5029-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74218-
dc.description.abstractСтаття присвячена презентації технологізації групового консультувння у практиці шкільного психолога. Представлена авторська розробка «Психологічна платформа модерації» дозволяє психологу організовувати констурктивну взаємодію школяра з сімейною та освітньою системою для спільного вирішення актуальних проблем, повязаних з їхнім функціонуванням. Технологія модерації побудована на засадах системного підходу, містить чіткі етапи взаємодії з учасниками консультативного процессу, базується на техніці постановки циркулярних запитань. В її основі науково-обргунтована теза: будь-яка проблема (симптоматична поведінка дитини) не є виключно характеристикою особистості, а виникає саме у процесі взаємодії між людьми. У зв’язку з цим, до психологічної роботи варто залучати не тільки саму дитину, а й оточення, комунікація з яким продукує «проблемну поведінку» учня. Мета технології – сприяти розв’язанню проблем, які пов’язані з неконструктивною поведінкою дитини в системах сім’ї та школи, шляхом трансформації взаємин із «суб’єкт – об’єктних» у «суб’єкт – суб’єктні». Технологія спрямована на вирішення проблемних ситуацій дітей шкільного віку, передбачає від 1 до 3 групових зустрічей, кожна з яких складається з 4 етапів і має своє функціональне навантаження: перша зустріч – діагностика проблеми; друга зустріч – факторний аналіз проблеми; третя зустріч – первинна апробація альтернативних шляхів розв’язання проблеми. Чітко технологізована робота психолога дозволяє не тільки здійснити ефективний вплив на якусь конкретну ситуацію, а загалом спроможна підвищити відповідальність кожного учасника процесу модерації.uk
dc.description.abstractThe article is devoted to the presentation of the technology of group consulting in the practice of school psychologists. The presented author's development "Psychological platform of moderation" allows to organize constructive interaction of the student with family and educational system for the joint decision of actual problems connected with their functioning. Moderation technology is based on a systematic approach, contains clear stages of interaction with participants in the consultation process, is based on the technique of asking circular questions. It is based on a scientifically sound thesis: any problem (symptomatic behavior of a child) is not exclusively a characteristic of the individual, but arises in the process of interaction between people. Therefore, it is necessary to involve in psychological work with the student not only the child, but also the environment that produces "problematic behavior" of the student. The purpose of technology is to help solve problems related to the unconstructive behavior of the child in family and school systems, by transforming the relationship from "subject-object" to "subject-subject". The technology is aimed at solving problem situations of school-age children, provides from 1 to 3 group meetings, each of which consists of 4 stages and has its own functional load: 1 meeting – diagnosis of the problem; 2nd meeting – factor analysis of the problem; 3rd meeting – initial testing of alternative solutions. Clearly technological work of a psychologist allows not only to make an effective impact on a particular situation, but in general can increase the responsibility of each participant in the moderation process.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk
dc.relation.ispartofseriesПсихологія;-
dc.subjectмодераціяuk
dc.subjectмедіаціяuk
dc.subjectфасилітаціяuk
dc.subjectтехнологіяuk
dc.subjectсистемний підхідuk
dc.subjectсимптоматична поведінкаuk
dc.subjectmoderationuk
dc.subjectmediationuk
dc.subjectfacilitationuk
dc.subjecttechnologyuk
dc.subjectsystem approachuk
dc.subjectsymptomatic behavioruk
dc.title«Психологічна платформа модерації» як дієва технологія групового консультуванняuk
dc.title.alternative«Psychological platform of moderation» as an effective technology of group consultinguk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Розташовується у зібраннях:2022 / Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ПСИХОЛОГІЧНА ПЛАТФОРМА МОДЕРАЦІЇ.pdf410.15 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.