Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74503
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Пашинський, А. П. | - |
dc.contributor.author | Бригінець, О. О. | - |
dc.date.accessioned | 2025-06-17T06:51:18Z | - |
dc.date.available | 2025-06-17T06:51:18Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Пашинський А. П. Моніторинг способу життя субʼєктів декларування в умовах воєнного стану / А. П. Пашинський, О. О. Бригінець // Науковий вісник Ужгородського національного університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2024. – Т. 2. Вип. 83. – С. 332 – 338 . – Бібліогр.: 337 – 338 с. (15 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/310130/301492 | uk |
dc.identifier.issn | 2307-3322 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74503 | - |
dc.description.abstract | Моніторинг способу життя субʼєктів декларування є одним із механізмів фінансового контролю, що був запроваджений у 2014 році з набранням чинності Законом України «Про запобігання корупції». Відповідальність за здійснення моніторингу способу субʼєктів декларування була покладена на Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК). До початку повномасштабного вторгнення 24 лютого 2022 року НАЗК завершило лише декілька десятків моніторингів. Втім, після призупинення обовʼязкового е-декларування і повних перевірок е-декларацій у звʼязку з введенням воєнного стану, НАЗК активізувало свою діяльність із моніторингу способу життя. До осені 2023 року НАЗК здійснювало моніторинг на підставі прямих норм ст. 514, 522 Закону України «Про запобігання корупції» і закритих методичних рекомендацій. У жовтні 2023 року Верховна Рада України внесла низку важливих змін до закону щодо процедури моніторингу способу життя. Після цього НАЗК затвердило окремий Порядок здійснення моніторингу способу життя суб’єктів декларування, який пройшов реєстрацію в Міністерстві юстиції України. Новий Порядок надає визначення ключовим термінам, встановлює перелік джерел інформації для моніторингу, визначає спосіб оформлення результатів моніторингу та врегульовує низку інших процедурних питань. Хоча прийняття Порядку є позитивним фактом, документ має певні юридичні вади. Мова йде про відсутність граничних строків для проведення моніторингу, невстановлення процедури авторозподілу моніторингів між працівниками НАЗК, а також суперечливу форму закріплення кінцевих результатів моніторингу. Правозастосовна практика у сфері моніторингу способу життя активно розвивається. Так, лише у 2023 році НАЗК розпочало 621 та завершило 552 моніторинги способу життя. Втім, для гарантування повного дотримання принципів законності, правової визначеності та поваги до приватного і сімейного життя, НАЗК необхідно усунути вищенаведені недоліки Порядку, а також прийняти спеціальні порядки моніторингу способу життя для суддів і суддів Конституційного Суду України відповідно до вимог закону. | uk |
dc.description.abstract | Lifestyle monitoring of declarants is one of the financial control mechanisms introduced in 2014 with the entry into force of the Law of Ukraine “On Prevention of Corruption”. The National Agency on Corruption Prevention (NACP) was designated as an entity responsible for the lifestyle monitoring of declarants.By the beginning of the full-scale invasion on 24 February 2022, the NACP had completed only a few dozen monitorings. However, after the suspension of mandatory e-declaring as well as full audits of e-declarations due to the introduction of martial law, the NACP intensified its activities on lifestyle monitoring. Until the fall of 2023, the NACP had conducted monitoring based on the direct provisions of Articles 514, 522 of the Law of Ukraine “On Prevention of Corruption” and internal methodological recommendations. In October 2023, the Verkhovna Rada of Ukraine introduced several important amendments to the law on lifestyle monitoring. Following this, the NACP approved a separate Procedure for lifestyle monitoring of declarants which was registered with the Ministry of Justice of Ukraine. The new Procedure defines key terms, establishes a list of information sources for monitoring, determines the manner of recording monitoring results and regulates a number of other procedural issues. Although the adoption of the Procedure is a positive development, the document has certain legal flaws. These include the absence of deadlines for the monitoring procedure, failure to establish auto-distribution of monitorings among NACP employees, and a controversial form of envisaging the final results of the monitoring.The law enforcement practice in lifestyle monitoring is actively developing. Only in 2023 the NACP launched 621 and completed 552 lifestyle monitorings. However, to guarantee full compliance with the principles of legality, legal certainty, and respect for private and family life, the NACP should eliminate the above flaws of the Procedure and adopt special lifestyle monitoring procedures for judges and judges of the Constitutional Court of Ukraine in accordance with the requirements of the law. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.relation.ispartofseries | Право; | - |
dc.subject | моніторинг способу життя | uk |
dc.subject | Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) | uk |
dc.subject | незаконне збагачення | uk |
dc.subject | необґрунтовані активи | uk |
dc.subject | декларування | uk |
dc.subject | запобігання корупції | uk |
dc.subject | антикорупційне законодавство | uk |
dc.subject | антикорупційна політика | uk |
dc.subject | корупція | uk |
dc.subject | воєнний стан | uk |
dc.subject | lifestyle monitoring | uk |
dc.subject | National Agency on Corruption Prevention (NACP) | uk |
dc.subject | illicit enrichment | uk |
dc.subject | unjustified assets | uk |
dc.subject | declaring | uk |
dc.subject | corruption prevention | uk |
dc.subject | anticorruption legislation | uk |
dc.subject | anticorruption policy | uk |
dc.subject | corruption | uk |
dc.subject | martial law | uk |
dc.title | Моніторинг способу життя субʼєктів декларування в умовах воєнного стану | uk |
dc.title.alternative | Lifestyle monitoring of declarants in a state of martial law | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Appears in Collections: | Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право Випуск 83. Том 2. - 2024 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
310130-Текст статті-716495-1-10-20240816.pdf | 285.77 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.