Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75125
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСошников, А. О.-
dc.date.accessioned2025-07-09T04:12:34Z-
dc.date.available2025-07-09T04:12:34Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationСошников А. О. Саморегулювання та соціально відповідальне господарювання: точки дотику / А. О. Сошников // Науковий вісник Ужгородського національного університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2024. – Т. 2. Вип. 85. – С. 45 – 53. – Бібліогр.: 52 – 53 с. (30 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/315185/306053uk
dc.identifier.issn2307-3322-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75125-
dc.description.abstractБізнес-середовище досить швидко змінюється. Практика дотримання засад соціально відповідального господарювання з кожним роком стає все більш розповсюдженою (кількість компаній, що поділяють та реалізують відповідні практики стрімко збільшується). Безумовно, окрім зміни світоглядного сприйняття власниками бізнесу та менеджментом компаній, цьому також сприяють зовнішні фактори, зокрема й окремі надзвичайні події. Бізнес демонструє спроможність до саморегулювання своєї діяльності та необхідність подальшого галузевого об’єднання.Стаття направлена на дослідження взаємозв’язку саморегулювання та соціально відповідального господарювання.Проаналізовано специфіку діяльності саморегулівних організацій, які є класичним проявом саморегулювання.Проаналізовано положення Меморандуму про наміри щодо створення сприятливого середовища, розвитку добросовісної конкуренції на ринку нафтопродуктів України та задоволення потреб споживачів на період карантину та обмежень; Меморандуму про забезпечення стабільної роботи в Україні ланцюга постачання продукції харчування в умовах воєнного стану; Меморандуму щодо банківського кредитування проєктів з відновлення енергетичної інфраструктури. Обґрунтовано, що меморандуми (декларації) учасників ринку є однією з форм саморегулювання, які закріплюють додаткові зобов’язання та/чи нові правила поведінки.Також розглянуто саморегулюючі локальні акти суб’єктів господарювання (декларації доброчесності, правила перевірки контрагентів, етичні кодекси тощо), які також є частиною концепції саморегулювання.Надано класифікацію саморегулювання в контексті соціально відповідального господарювання.Під час дослідження було обґрунтовано, що саморегулювання є одним з принципів соціально відповідального господарювання. Відзначено, що спроможність бізнесу до саморегулювання можуть демонструвати тільки компанії, які дотримуються високих стандартів соціально відповідальної поведінки.Також відзначено, що одним з ключових елементів соціально відповідальної поведінки бізнесу виступає ініціативність.uk
dc.description.abstractThe business environment is changing rapidly. The practice of adhering to the principles of socially responsible business is becoming more widespread every year (the number of companies that share and implement such practices is growing rapidly). Of course, in addition to changes in the worldview of business owners and management, external factors, including certain extraordinary events, also contribute to this. Businesses demonstrate the ability to self-regulate their activities and the need for further sectoral unification.The article aims to study the relationship between self-regulation and socially responsible business.The author analyses the specifics of the activities of self-regulatory organisations, which are a classic manifestation of self-regulation.The article analyses the provisions of the Memorandum of Intent to create a favourable environment, develop fair competition in the Ukrainian petroleum products market and meet consumer needs for the period of quarantine and restrictions; the Memorandum on ensuring stable operation of the food supply chain in Ukraine under martial law; and the Memorandum on bank lending for energy infrastructure rehabilitation projects. It is substantiated that memoranda (declarations) of market participants are one of the forms of self-regulation that set out additional obligations and/or new rules of conduct.The author also considers self-regulatory local acts of business entities (declarations of integrity, rules for verification of counterparties, codes of ethics, etc.), which are also part of the concept of self-regulation.The author provides a classification of self-regulation in the context of socially responsible business.The study proves that self-regulation is one of the principles of socially responsible management. It is noted that only companies that adhere to high standards of socially responsible behaviour can demonstrate the ability of business to self-regulate.It is also noted that initiative is one of the key elements of socially responsible business behaviour.uk
dc.language.isoukuk
dc.relation.ispartofseriesПраво;-
dc.subjectбізнесuk
dc.subjectсуб’єкти господарюванняuk
dc.subjectініціативністьuk
dc.subjectсаморегулюванняuk
dc.subjectсоціально відповідальне господарюванняuk
dc.subjectсаморегулівні організаціїuk
dc.subjectмеморандумuk
dc.subjectналежна обачність (due diligence)uk
dc.subjectкомплаєнсuk
dc.subjectbusinessuk
dc.subjectbusiness entitiesuk
dc.subjectinitiativeuk
dc.subjectself-regulationuk
dc.subjectsocially responsible businessuk
dc.subjectself-regulatory organisationsuk
dc.subjectmemorandumuk
dc.subjectdue diligenceuk
dc.subjectcomplianceuk
dc.titleСаморегулювання та соціально відповідальне господарювання: точки дотикуuk
dc.title.alternativeSelf-regulation and socially responsible business: points of contactuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:2024 / Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. Випуск 85. Том 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
315185-Текст статті-729920-1-10-20241114.pdf397.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.