Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75260
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗадорожний, Ю. А.-
dc.date.accessioned2025-07-11T04:04:22Z-
dc.date.available2025-07-11T04:04:22Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationЗадорожний Ю. А. Вплив рецепції римського приватного права на формування вищої юридичної освіти у країнах романо–германської правової сім’ї / Ю. А. Задорожний // Науковий вісник Ужгородського національного університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2024. – Т. 1. Вип. 82. – С. 52 – 58. – Бібліогр.: 58 с. (7 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/303533/295595uk
dc.identifier.issn2307-3322-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75260-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано історичні аспекти виникнення та формування вищої освіти в країнах романо-германської правової сім’ї. З’ясовано, що традиції формування вищої освіти закладені в університеті міста Болонья, який став першим відомим світським науково-освітнім закладом, професори і випускники якого збагатили науку та освіту новими ідеями, завдяки чому сформувався новий гуманістичний світогляд: право має бути мірилом свободи та справедливості у державі і суспільстві. Обґрунтовано, що розвиток освіти має цивілізаційну значимість у державотворчому процесі, проте цивілізаційний «ріст» держави потребує фахового людського капіталу. Важливим джерелом інформації для набуття системи знань у середньовічній Європі стало римське приватне право, яке було універсальним у застосуванні до нових економічних та інших умов, безвідносно до їх складності. Заслуга римських юристів полягає в тому, що вони формалізували звичаєве право і доповнили та розвинули його відповідно до суспільних потреб. Доведено, що римське право було «безпечним» для середньовічних правителів і фактично незамінним для обслуговування різ-ного роду приватно-правових відносин, тому не було причини противитися його впровадженню в освітній процес. Зроблено висновок, що вивчення римського права в середньовічних університетах Європи зумовило уподібнення формування системи права у низці європейських держав і формування романо-германської правової сім’ї, тому що принципи і норми римського права лягли в основу європейських кодифікацій. Важливо, що право римлян використовувалося як діюче і в тих державах, які не мали правового механізму вирішення спірних питань, особливо в міждержавних відносинах, тому що це право насичене класичними зразками вирішення різноманітніших життєвих ситуацій. Звернення до них сприяло розвитку в студента навичок не лише юридичного аналізу та мислення, а й практичного відбору і застосування нормативного матеріалу з метою вирішення життєвих правових проблем.uk
dc.description.abstractThe article analyzes the historical aspects of the emergence and formation of higher education in the countries of the Romano-Germanic legal family. It has been found that the traditions of higher education are laid down in the University of Bologna, which became the first famous secular scientific and educational institution, whose professors and graduates enriched science and education with new ideas, thanks to which a new humanistic worldview was formed: law should be a measure of freedom and justice in the state and society. It is substantiated that the development of education has a civilizational significance in the state-building process, but the civilizational «growth» of the state requires professional human capital. An important source of information for acquiring a system of knowledge in medieval Europe was Roman private law, which was universal in application to new economic and other conditions, regardless of their complexity. The merit of the Roman jurists is that they formalized the customary law and supplemented and developed it according to social needs. It has been proven that Roman law was «safe» for medieval rulers and in fact indispensable for the maintenance of various types of private legal relations, so there was no reason to oppose its introduction into the educational process. It was concluded that the study of Roman law in the medieval universities of Europe led to the assimilation of the formation of the legal system in a number of European states and the formation of the Romano-Germanic legal family, because the principles and norms of Roman law formed the basis of European codifications. It is important that the law of the Romans was used as an active law even in those states that did not have a legal mechanism for solving controversial issues, especially in interstate relations, because this law is saturated with classic examples of solving various life situations. Addressing them contributed to the development of the student’s skills not only in legal analysis and thinking, but also in the practical selection and application of normative material in order to solve life’s legal problems.uk
dc.language.isoukuk
dc.relation.ispartofseriesПраво;-
dc.subjectрецепція римського приватного праваuk
dc.subjectуніверситетuk
dc.subjectюридичний факультетuk
dc.subjectпрофесорuk
dc.subjectюридична освітаuk
dc.subjectправоuk
dc.subjectримське правоuk
dc.subjectглосаториuk
dc.subjectромано-германська правова сім’яuk
dc.subjectюридична (правнича) школаuk
dc.subjectreception of Roman private lawuk
dc.subjectuniversityuk
dc.subjectlaw facultyuk
dc.subjectprofessoruk
dc.subjectlegal educationuk
dc.subjectlawuk
dc.subjectRoman lawuk
dc.subjectglossariesuk
dc.subjectRomano-Germanic legal familyuk
dc.subjectlegal (law) schooluk
dc.titleВплив рецепції римського приватного права на формування вищої юридичної освіти у країнах романо–германської правової сім’їuk
dc.title.alternativeThe influence of the reception of roman private law on the formation of higher legal education in the countries of the romano-germanic legal familyuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:2024 / Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. Випуск 82. Том 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
303533-Текст статті-701187-1-10-20240508.pdf381.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.