Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75534
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШкіль, К. П.-
dc.date.accessioned2025-07-18T05:44:53Z-
dc.date.available2025-07-18T05:44:53Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationШкіль, К. П. Сенсорна концептуалізація емоцій в німецькомовній картині світу (на матеріалі поезії Г. Гейне) / К. П. Шкіль // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2025. – Т. 1, вип. 39. – С. 153–162. – Бібліогр.: с. 162 (23 назви); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/39/part_1/28.pdfuk
dc.identifier.issn2663-4899-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75534-
dc.description.abstractСтаття присвячена питанню про феномен емоційних концептів на прикладі любовної лірики німецького поета Г. Гейне. На думку авторів, дослідження емоційних концептів мови є важливим складником лінгвістичного знання. Це дає можливість розглядати різні сфери емоційного світу людини на глибинному рівні. Лінгвокультурний аналіз емоційних концептів дозволяє класифікувати відмінні компоненти асоціативних рядів, а також розкриває особливості вживання концептів в поетичному мовленні. У контексті дослідження емоційних концептів у поетичних текстах показана лінгвокогнітивна специфіка концептів, обумовлена індивідуально-авторськими та культурно-історичними властивостями аналізованих творів. Аналіз емоційних концептів виконано у лінгвокогнітивній парадигмі. При цьому вивчено специфіку лексико-семантичної та синтаксичної валентності номінантів емоцій у поезії Г. Гейне. У статті на основі опрацювання теоретичних джерел з’ясовано теоретичні засади визначення поняття емоційного концепту. Виявлено й проаналізовано засоби вираження емоційних концептів на прикладі творчості Г. Гейне. Дослідження проведено на фонетичному, морфологічному, лексичному та синтаксичному рівнях. Визначено, що на фонетичному рівні емоційні концепти виражаються за допомогою звукового повторення, імітації звуків природи для створення емоційного ефекту, особливих інтонацій, пауз, наголосів, ритмів чи римування, використання графону, емфатичної інтонації та наголосу, багатозначних пауз, потроєного знаку оклику. На лексичному рівні емоційні концепти представлені субстантивними, ад'єктивними, адвербіальними та дієслівними прямими номінаціями. Серед стилістичних засобів можна відзначити метафори, образне порівняння та епітети. На морфологічному рівні емоційні концепти виражаються суфіксами, які сприяють виникненню позитивної чи негативної оцінки, а також такими граматичними дескрипторами як повтори, інверсія.uk
dc.description.abstractThe article is devoted to the question of the phenomenon of emotional concepts on the example of the love lyrics of the German poet G. Heine. According to the authors, the study of emotional concepts of language is an important component of linguistic knowledge. This makes it possible to consider various spheres of the emotional world of a person at a deep level. Linguo-cultural analysis of emotional concepts allows us to classify the distinctive components of associative series, and also reveals the features of the use of concepts in poetic speech. In the context of the study of emotional concepts in poetic texts, the linguo-cognitive specificity of concepts is shown, determined by the individual-authorial and cultural-historical properties of the analyzed works. The analysis of emotional concepts is carried out in the linguo-cognitive paradigm. At the same time, the specificity of the lexical-semantic and syntactic valence of the nominatives of emotions in the poetry of G. Heine is studied. The article, based on the study of theoretical sources, clarifies the theoretical principles of defining the concept of an emotional concept. The means of expressing emotional concepts are identified and analyzed using the example of the work of G. Heine. The study was conducted at the phonetic, morphological, lexical and syntactic levels. It was determined that at the phonetic level, emotional concepts are expressed using sound repetition, imitation of natural sounds to create an emotional effect, special intonations, pauses, stresses, rhythms or rhymes, the use of graphon, emphatic intonation and stress, multi-valued pauses, triple exclamation marks. At the lexical level, emotional concepts are represented by substantive, adjective, adverbial, and verbal direct nominations. Among the stylistic devices, metaphors, figurative comparison, and epithets can be noted. At the morphological level, emotional concepts are expressed using suffixes that contribute to the emergence of a positive or negative assessment, as well as such grammatical descriptors as repetitions, inversion.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk
dc.relation.ispartofseriesЗакарпатські філологічні студії;-
dc.subjectмоваuk
dc.subjectконцептuk
dc.subjectконцептосфераuk
dc.subjectемоціяuk
dc.subjectпоезіяuk
dc.subjectвіршuk
dc.subjectlanguageuk
dc.subjectconceptuk
dc.subjectemotionuk
dc.subjectpoetryuk
dc.subjectpoemuk
dc.titleСенсорна концептуалізація емоцій в німецькомовній картині світу (на матеріалі поезії Г. Гейне)uk
dc.title.alternativeSensory conceptualization of emotions in the German-speaking world picture (based on the poetry of H. Heine)uk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:2025 / Закарпатські філологічні студії. Випуск 39 (Том 1)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
СЕНСОРНА КОНЦЕПТУАЛІЗАЦІЯ ЕМОЦІЙ.pdf561.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.