Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75795
Title: Правові аспекти застосування сил оборони під час воєнного стану
Other Titles: Legal aspects of the application of the defense forces during the state of martial
Authors: Медвідь, Л. П.
Симчукевич, Ю. В.
Keywords: правове регулювання, національна безпека, сили безпеки, оборонно-промисловий комплекс, збройна агресія, держава, legal regulation, national security, security forces, defense industry complex, armed aggression, state
Issue Date: 2024
Citation: Медвідь Л. П. Правові аспекти застосування сил оборони під час воєн-ного стану / Л. П. Медвідь, Ю. В. Симчукевич // Науковий вісник Ужгородського національного університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2024. – Т. 2. Вип. 82. – С. 216 – 221. – Бібліогр.: 220 – 221 с. (12 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/304732/296587
Series/Report no.: Право;
Abstract: У статті розкрито правові аспекти застосування складових сил оборони. Проаналізовано нормативно-правові документи, що визначають завдання та призначення Сил оборони України, зокрема: сили безпеки, сили оборони, оборонно-промислового комплексу; громадян та громадських об’єднань, які добровільно беруть участь у забезпеченні національної безпеки та окреслено їх функції, що відображені в нових стратегічних документах. Доведено, що основні зусилля з розвитку сектору безпеки і оборони зосереджено на відновленні та підтриманні на належному рівні обороноздатності держави. Визначено додаткові повноваження, якими наділяється військове командування в умовах воєнного стану, пов’язані з певними обмеженнями прав та свобод, необхідних для забезпечення можливості здійснення заходів правового режиму воєнного стану. В ході дослідження було проаналізовані суб’єкти, на які покладаються завдання, що пов’язані з реалізацією оборонної функції держави, а саме: Збройні Сили України, Національна гвардія України, Державна прикордонна служба України. З’ясовано, що певну проблему становить відсутність уніфікованого нормативного акту, який регламентував би налагодження взаємодії між інститутами сектору безпеки й оборони в рамках реалізації завдань щодо забезпечення оборони держави. Розглянуті повноваження Національної поліції України в умовах правового режиму воєнного стану. Акцентована увага на правове становище та організацію діяльності підрозділів територіальної оборони. В результаті проведеного аналізу кримінальних норм, з’ясовано, що внесені зміни та доповнен-ня до Кримінального кодексу України стануть підґрунтям задля налагодження конституційного ладу в суспільстві та державі в цілому. Констатовано, що в умовах загострення суспільно-політичної ситуації в Україні, спричиненої активним впливом Російської Федерації на поширення антидержавних та сепаратистських тенденцій та прямим втручанням в усі суспільні процеси України, є потреба докласти зусиль до усіх складових сил безпеки та оборони, з огляду на комплексність загроз, що виникають перед країною. Зазначено, що розділяти питання на окремо безпекові або оборонні можна буде лише після ліквідації загрози з боку Російської Федерації.
This article delves into the legal aspects of employing various defense components. It analyzes regulatory and legal documents that define the tasks and purposes of Ukraine’s Defense Forces, including security forces, defense forces, the defense industry complex, and citizens and public associations that voluntarily participate in ensuring national security. The article outlines their functions, as reflected in new strategic documents. It demonstrates that the primary focus of security and defense sector development is on restoring and maintaining the state’s defense capability at an appropriate level. The paper identifies additional powers granted to military command under martial law, which are associated with certain limitations on rights and freedoms, necessary to ensure the possibility of introducing and implementing martial law measures. The study analyzes the entities entrusted with tasks related to the implementation of the state’s defense function, namely: the Armed Forces of Ukraine, the National Guard of Ukraine, and the State Border Service of Ukraine. It reveals that the lack of a unified normative act regulating the interaction between security and defense sector institutions within the framework of tasks for ensuring the state’s defense poses a certain problem. This item examines the powers of the National Police of Ukraine under martial law and emphasizes the legal status and organization of territorial defense units. An analysis of criminal norms reveals that the amendments and additions to the Criminal Code of Ukraine will become the basis for establishing constitutional order in society and the state as a whole. The article states that in the context of the aggravation of the socio-political situation in Ukraine, caused by the active influence of the Russian Federation on the spread of anti-state and separatist tendencies and direct interference in all social processes of Ukraine, there is a need to unite all components of security and defense, given the complexity of the threats facing the country. It is noted that it will be possible to separate issues into separate security or defense ones only after the elimination of the threat from the Russian Federation.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75795
ISSN: 2307-3322
Appears in Collections:2024 / Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. Випуск 82. Том 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
304732-Текст статті-703970-1-10-20240523.pdf351.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.