Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75920
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГнатенко, К. В.-
dc.date.accessioned2025-07-30T12:17:44Z-
dc.date.available2025-07-30T12:17:44Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationГнатенко, К. В. Взаємозв’язок рівня сформованості невербальної компетентності та мовного чинника професійної культури майбутніх фахівців фізичного виховання / К. В. Гнатенко // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2025. – Т. 2, вип. 40. – С. 85–89. – Бібліогр.: с. 88–89 (18 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/40/part_2/17.pdfuk
dc.identifier.issn2663-4899-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75920-
dc.description.abstractУ статті визначається та описується формування невербальної компетенції як невід’ємної частини мовної складової професйної культури майбутніх тренерів під час навчального процесу у закладі вищої освіти. Також висвітлюється взаємозв’язок між рівнем сформованності невербальної компетенції та частини мовної складової професйної культури майбутніх тренерів. Проаналізовано зміст понять «невербальна компетенція», «невербальна поведінка», «невербальні засоби» та «невербальна компетентність тренера». В статті розглянуто останні дослідження, щодо змісту цих понять. Зазначено, що ефективне формування невербальної компетентності потребує інтеграції міждисциплінарних підходів, які поєднують психолого-педагогічні та лінгвістичні засоби. Встановлено, що невербальна компетентність є не лише засобом підтримки комунікативної взаємодії, а й важливим чинником соціокультурної адаптації фахівця у багатонаціональному середовищі. Обґрунтовано доцільність цілеспрямованого розвитку невербальних навичок у процесі професійної мовної підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання як умови підвищення ефективності їх подальшої тренерської діяльності. Ророблено та проведено анкетування для визначення оціночного рівня сформованості невербальної компетентності студентами Харківської академії фізичної культури. Для анкетування та згідно до аналізу існуючих наукових досліджень визначено критерії оцінювання рівня сформованості невербальної компетентності майбутнього тренера. Окреслено відповідність показників визначених критерій до високого та низького рівня сформованості невербальної компетентності та вплив цих рівнів на професійну діяльність тренера. Виокремлено роль невербальної компетентності тренера при роботі на міжнародному рівні під час спілкування іноземною мовою з колегами, спортсменами, суддями, тощо. Проаналізовано статистичні дані отримані через анкетування та виявлено взаємозв’язок з беспосередньо мовною складовою професійної культури. Зроблено висновок, щодо формування невербальної компетентності під час навчального процесу в закладах вищої освіти саме через мовну складову.uk
dc.description.abstractThe article defines and describes the formation of nonverbal competence as an integral part of the language component of the professional culture of future coaches during the educational process in a higher education institution. The relationship between the level of formation of nonverbal competence and part of the language component of the professional culture of future coaches is also highlighted. The content of the concepts “nonverbal competence”, “nonverbal behavior”, “nonverbal means” and “nonverbal competence of the coach” is analyzed. The article considers the latest research on the content of these concepts. A questionnaire was developed and conducted to determine the assessment level of formation of nonverbal competence by students of the Kharkiv Academy of Physical Culture. For the questionnaire and according to the analysis of existing scientific research, criteria for assessing the level of formation of nonverbal competence of a future coach were determined. The correspondence of the indicators of the specified criteria to the high and low level of formation of nonverbal competence and the influence of these levels on the professional activity of the coach are outlined. The role of non-verbal competence of a coach when working at the international level during communication in a foreign language with colleagues, athletes, judges, etc. was highlighted. Statistical data obtained through a questionnaire were analyzed and a relationship was revealed with the direct linguistic component of professional culture. A conclusion was made regarding the formation of non-verbal competence during the educational process in higher education institutions precisely through the linguistic component.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk
dc.relation.ispartofseriesЗакарпатські філологічні студії;-
dc.subjectмовна компетентністьuk
dc.subjectвзаємозв’язокuk
dc.subjectневербальна компетентністьuk
dc.subjectпрофесійна культураuk
dc.subjectневербальні засобиuk
dc.subjectневербальна поведінка тренераuk
dc.subjectlanguage competenceuk
dc.subjectrelationshipuk
dc.subjectnonverbal competenceuk
dc.subjectprofessional cultureuk
dc.subjectnonverbal meansuk
dc.subjectnonverbal behavior of the traineruk
dc.titleВзаємозв’язок рівня сформованості невербальної компетентності та мовного чинника професійної культури майбутніх фахівців фізичного вихованняuk
dc.title.alternativeInterrelationship between the level of formation of nonverbal competence and the language factor of the professional culture of future physical education specialistsuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Розташовується у зібраннях:2025 / Закарпатські філологічні студії. Випуск 40 (Том 2)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК РІВНЯ СФОРМОВАНОСТІ НЕВЕРБАЛЬНОЇ.pdf314.23 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.