Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75944
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Барган, С. С. | - |
dc.date.accessioned | 2025-07-31T04:08:23Z | - |
dc.date.available | 2025-07-31T04:08:23Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Барган С. С. Негласні процесуальні засоби пізнавальної діяльності слідчого / С. С. Барган // Науковий вісник Ужгородського національного університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2024. – Т. 3. Вип. 81. – С. 14 – 18 – Бібліогр.: 18 с. (9 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/300995/293127 | uk |
dc.identifier.issn | 2307-3322 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/75944 | - |
dc.description.abstract | У статті розглянуто проблемні питання нормативного регулювання негласних процесуальних засобів пізнавальної діяльності слідчого. Наголошено, що оперативно-розшукові заходи та негласні слідчі (розшукові) дії мають однакову пізнавальну спрямованість, проте регулюються різними законодавчими актами. Негласні слідчі (розшукові) дії унормовані більш детально, ніж оперативно розшукові заходи, проведення яких відбувається відповідно до Кримінального процесуального кодексу України. Визначено, що попри тотожність негласних засобів пізнання існує гносеологічна суперечність, коли слідчий до початку досудового розслідування не може проводити негласні слідчі (розшукові) дії, які є аналогами оперативно-розшукових заходів, котрі можуть реалізовуватися до внесення відповідних відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань. Крім того, нерідко трапляються випадки, коли негласні слідчі (розшукові) дії слідчий самостійно не проводить, посилаючись на велику завантаженість, що знижує ефективність пізнавальних дій в процесі розкриття і розслідування кримінальних правопорушень. Зазначено й інші проблемні аспекти, що існують в межах положень чинного оперативно-розшукового законодавства, на відміну від кримінального процесуального закону. Найбільшою загрозою недосконалого нормативного регулювання визначено складність подальшого використання матеріалів оперативно-розшукової діяльності під час процесуального доказування. Тому, вбачається раціональним рішення передбачати можливість проводити негласні слідчі (розшукові) дії слідчим до внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань. За результатами дослідження визначено, що для ефективного виконання завдань кримінального провадження, а також для належного дотримання прав, свобод і законних інтересів людини, норми кримінального процесуального закону вбачаються більш сприятливими у розрізі здійснення регулювання негласних засобів пізнавальної діяльності слідчого. | uk |
dc.description.abstract | The article deals with the problematic issues of regulatory framework for covert procedural means of investigator’s cognitive activity. It is emphasized that operative-search activities and covert investigative (search) actions have the same cognitive focus, but are regulated by different legislative acts. Covert investigative (search) actions are regulated in more detail than operational search activities which are carried out in accordance with the Criminal Procedure Code of Ukraine. It was determined that, despite the identity of covert means of knowledge, there is an epistemological contradiction, when the investigator cannot conduct covert investigative (search) actions, which are analogs of operational investigative measures, which can be implemented before entering the relevant information into the Unified Register of Pretrial Investigations, before the start of the pre-trial investigation. In addition, there are often cases when the investigator does not conduct covert investigative (search) actions on his/her own, citing a heavy workload, which reduces the effectiveness of cognitive actions in the process of detection and investigation of criminal offenses. Other problematic aspects that exist within the provisions of the current operational and investigative legislation, as opposed to the criminal procedure law, are also noted. The greatest threat of imperfect regulatory regulation is the difficulty of further use of the materials of operational and investigative activities in the course of procedural proof. Therefore, it is considered a rational decision to provide for the possibility of covert investigative (search) actions by investigators before entering information into the Unified Register of Pretrial Investigations. According to the results of the study, it is noted that for the effective fulfillment of the tasks of criminal proceedings, as well as for the proper observance of human rights, freedoms and legitimate interests, the provisions of the criminal procedure law seem to be more favorable in terms of regulating the covert means of investigator’s cognitive activity. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.relation.ispartofseries | Право; | - |
dc.subject | досудове розслідування | uk |
dc.subject | негласні засоби пізнання | uk |
dc.subject | негласні слідчі (розшукові) дії | uk |
dc.subject | оперативно-розшукові заходи | uk |
dc.subject | слідчий | uk |
dc.subject | pre-trial investigation | uk |
dc.subject | covert means of knowledge | uk |
dc.subject | covert investigative (search) actions | uk |
dc.subject | operative-search activities | uk |
dc.subject | investigator | uk |
dc.title | Негласні процесуальні засоби пізнавальної діяльності слідчого | uk |
dc.title.alternative | Covertprocedural means of investigator`s cognitive activity | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Appears in Collections: | 2024 / Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. Випуск 81. Том 3 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
300995-Текст статті-694382-1-10-20240329.pdf | 351.53 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.