Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76066
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Маланій, О. О. | - |
dc.date.accessioned | 2025-08-02T15:59:54Z | - |
dc.date.available | 2025-08-02T15:59:54Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Маланій, О. О. Інтермедіальність поезії Юрія Косача / О. О. Маланій // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2025. – Т. 2, вип. 40. – С. 199–207. – Бібліогр.: с. 207 (28 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/40/part_2/35.pdf | uk |
dc.identifier.issn | 2663-4899 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76066 | - |
dc.description.abstract | У даній статті окреслено світоглядні концепти українського письменника діаспори Юрія Косача на підставі спогадів про нього його сучасників. Констатується факт, що творчість письменника (історична белетристика, новелістика, драматургія) в сучасному літературознавстві досліджувана, а поезія ще залишається поза увагою науковців. Здійснено спробу окреслення основних засад художнього світу Юрія Косача, і, головно, інтерпретації його поезій крізь призму інтермедіальності – проявлення в його поетичному доробку мистецьких концептів музики, живопису, театру, скульптури, архітектури. Аналіз поезій з огляду на проблему синтезу мистецтв здійснено на основі поетичних збірок “Мангаттанські ночі. Балади. Елегії” (1966), “Вибране” (1975) і “Літо над Делавером” (1980), виданих в Україні. Основну увагу зосереджено на інтелектуалізмі його творчості, широкій обізнаності письменника із світом мистецтва різних епох, стилів, напрямів, з’ясовано професійну зацікавленість автора поетичних творів у світових мистецьких процесах, його багатій, “синтаксично небуденній мові”. Інтермедіальність поезії розглядається не лише, як концептуальна взаємодія різних видів мистецтв, літературно-мистецькі кореляції, метод аналізу творчості, естетичний маніфест його лірики, а й як засіб відображення дійсності, внутрішнього стану ліричного героя, вектору ліричних текстів Юрія Косача. Перекодування мистецтв в його поезії реалізується як художній прийом, який виявляє особистісні емоційно-естетичні переживання автора. Наявність екфразису в поезії свідчить про специфіку його творчої манери. Стверджується, що інтермедіальність дозволила виявити індивідуальну манеру письма, специфіку художнього мислення поета, естетичну концепцію його світу. | uk |
dc.description.abstract | The article outlines the worldview concepts of the Ukrainian diaspora writer Yuriy Kosach based on the memoirs of his contemporaries. The fact is stated that the writer’s work (historical prose, short stories, dramaturgy) is studied in modern literary studies, while poetry still remains out of the attention of scholars. An attempt is made to outline the basic principles of Yuriy Kosach’s artistic world, and, mainly, to comprehend his poems through the prism of intermediality – the manifestation in his poetic work of artistic concepts of music, painting, theater, sculpture, architecture. The analysis of the poems from the perspective of the problem of the synthesis of arts is carried out on the basis of the poetry collections published in Ukraine “Manhattan Nights. Ballads. Elegies” (1966), “Selected” (1975) and “Summer over the Delaware” (1980). The main attention is focused on the intellectualism of his work, the writer’s broad awareness of the world of art of different eras, styles, and trends, the professional interest of the author of poetic works in world artistic processes, and his rich, “syntactically unusual language” is clarified. The intermediality of poetry is considered not only as a conceptual interaction of different types of arts, literary and artistic correlations, a method of analyzing creativity, an aesthetic manifesto of his lyrics, but also as a means of reflecting reality, the internal state of the lyrical hero, a vector of Yuri Kosach’s lyrical texts. The recoding of the arts in his poetry is implemented as an artistic technique that reveals the author’s personal emotional and aesthetic experiences. The presence of ekphrasis in poetry testifies to the specificity of his creative manner. It is argued that intermediality allowed us to reveal the individual style of writing, the specificity of the poet’s artistic thinking, and the aesthetic concept of his world. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.relation.ispartofseries | Закарпатські філологічні студії; | - |
dc.subject | інтермедіальність | uk |
dc.subject | мистецтво | uk |
dc.subject | поезія | uk |
dc.subject | інтерпретація | uk |
dc.subject | Юрій Косач | uk |
dc.subject | intermediality | uk |
dc.subject | art | uk |
dc.subject | poetry | uk |
dc.subject | interpretation | uk |
dc.subject | Yuriy Kosach | uk |
dc.title | Інтермедіальність поезії Юрія Косача | uk |
dc.title.alternative | Intermediality of Yuriy Kosach’s poetry | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Appears in Collections: | 2025 / Закарпатські філологічні студії. Випуск 40 (Том 2) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ІНТЕРМЕДІАЛЬНІСТЬ ПОЕЗІЇ ЮРІЯ КОСАЧА.pdf | 505.17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.