Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76205
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДідух, Х. В.-
dc.date.accessioned2025-08-08T05:55:07Z-
dc.date.available2025-08-08T05:55:07Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationДідух Х. В. Цифрові права: український та європейський досвід / Х. В. Дідух // Науковий вісник Ужгородського національного університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2024. – Т. 1. Вип. 85. – С. 59 – 65 – Бібліогр.: 64 – 65 с. (15 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/314940/305855uk
dc.identifier.issn2307-3322-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76205-
dc.description.abstractУ статті розкриваються проблемні аспекти європейського врегулювання новітніх прав, які ще виокремлюють, як «цифрові права». Серед яких: свобода вираження поглядів, право на анонімність, право на забуття, право на справедливу конкурентність і рівний доступ, право на прозорість модерації контенту. Визначено основні акти Європейського Союзу, які регулюють правовідносини, що виникають з таких прав. Також проаналізовано низку рішень Європейського суду з прав людини та Суду Європейського Союзу. Щодо права на свободу вираження поглядів, то законодавство країн повинне закріплювати відповідні норми для регулювання відносин у мережі Інтернет – на цьому наголошує практика Європейського суду з прав людини. У контексті забезпечення права на анонімність встановлено, що спеціальні державні органи мають доступ до персональних даними, які особа використовує при взаємодії з інтернет джерелами. Це спрямовано на складову безпеки у мережі. Що стосується права бути забутим у мережі Інтернет, є рішення Суду Європейського Союзу, де суд зазначив, що будь-яка пошукова система повинна розглядати скарги громадян ЄС для видалення вебсторінок з будь-яких підстав, де безпосередньо зазначені їхні імена та прізвища, однак це право застосовується тільки до держав-учасниць Європейського Союзу. У контексті права на справедливу конкурентність і рівний доступ та право на прозорість модерації контенту проаналізовано нові регламенти Європейського Союзу, а саме Закон про цифрові ринки (Digital Markets Act) і Закон про цифрові послуги (Digital Services Act), які стосуються захисту персональних даних споживачів. У майбутньому вони можуть торкнутися українських компаній, які працюють у Європейському Союзі.Право на справедливу конкурентність і рівний доступ передбачає деякі обмеження для компаній монополістів, які провадять свою діяльність на європейському ринку, серед них: Meta, Apple, Amazon та інші. Так, їм заборонено об’єднувати дані із двох застосунків, які належать одній компанії.Право на прозорість модерації контенту спрямоване на захист користувачів від незаконних діянь та можливість притягати компанії до відповідальності. Тому, вони повинні проводити оцінку системних ризиків і вживати заходи для їх зменшення.uk
dc.description.abstractThe article reveals the problematic aspects of the European regulation of the newest rights, which are also known as “digital rights”. These include freedom of expression, the right to anonymity, the right to be forgotten, the right to fair competition and equal access, and the right to transparency of content moderation. The author identifies the main acts of the European Union that regulate legal relations arising from such rights. The author also analyzes a number of judgments of the European Court of Human Rights and the Court of Justice of the European Union. With regard to the right to freedom of expression, national legislation should enshrine the relevant rules for regulating relations on the Internet, as emphasized by the case law of the European Court of Human Rights. In the context of ensuring the right to anonymity, it has been established that special state bodies have access to personal data that a person uses when interacting with Internet sources. This is aimed at ensuring online security. With regard to the right to be forgotten on the Internet, there is a decision of the Court of Justice of the European Union, where the court noted that any search engine must consider complaints from EU citizens to remove web pages on any grounds where their names and surnames are directly indicated, but this right applies only to the member states of the European Union.In the context of the right to fair competition and equal access and the right to transparency of content moderation, the author analyzes the new EU regulations, namely the Digital Markets Act and the Digital Services Act, which relate to the protection of personal data of consumers. In the future, they may affect Ukrainian companies operating in the European Union.The right to fair competition and equal access provides for some restrictions for monopoly companies operating in the European market, including: Meta, Apple, Amazon and others. Thus, they are prohibited from combining data from two applications owned by the same company.The right to transparency in content moderation is aimed at protecting users from illegal actions and the ability to hold companies accountable. Therefore, they must assess systemic risks and take measures to reduce them.uk
dc.language.isoukuk
dc.relation.ispartofseriesПраво;-
dc.subjectправа людиниuk
dc.subjectмережа Інтернетuk
dc.subjectцифровізаціяuk
dc.subjectцифрові праваuk
dc.subjectзахист приватностіuk
dc.subjecthuman rightsuk
dc.subjectthe Internetuk
dc.subjectdigitalizationuk
dc.subjectdigital rightsuk
dc.subjectprivacy protectionuk
dc.titleЦифрові права: український та європейський досвідuk
dc.title.alternativeDigital rights: Ukrainian and European experienceuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:2024 / Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. Випуск 85. Том 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
314940-Текст статті-729256-1-10-20241111.pdf356.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.