Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76369
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Мосіюк, Олександр Олександрович | - |
dc.date.accessioned | 2025-08-14T15:47:22Z | - |
dc.date.available | 2025-08-14T15:47:22Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Мосіюк, О. О. Методичні аспекти вивчення текстурування та створення матеріалів для 3D моделей у шкільному курсі інформатики / О. О. Мосіюк // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: О. Бартош (голов. ред.), І. Козубовська, та ін. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2025. –Вип. 1 (56). – С. 145–149. – рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 148 (10 назв) | uk |
dc.identifier.issn | 2524-0609 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76369 | - |
dc.description.abstract | Активне залучення технологій тривимірної графіки у різноманітні сфери підготовки промислового виробництва та створення 3D контенту посприяло внесенню відповідних модулів у навчальні програми основної і старшої школи з інформатики. Проте, варто визнати й той факт, що педагоги, у більшості випадків, були не достатньо готовими до того щоб якісно пояснити учням теми, пов’язані з тривимірним моделювання. Серед причин складнощів варто відзначити обмежену увагу до цього питання з боку методистів, а отже й недоступність якісного методичного забезпечення. Якщо ж аналізувати теми модулів, які безпосередньо пов’язані з тривимірними технологіями, то серед найскладніших варто виділити моделювання, створення матеріалів й текстур та анімацію. Останні майже не висвітлені у вітчизняній методичній літературі. Враховуючи цей момент за мету цієї роботи було обрано розкриття методичних аспектів вивчення текстурування та створення матеріалів для 3D моделей у шкільному курсі інформатики. Серед основних методів наукового пошуку використовувався аналіз, систематизація, порівняння та класифікація інформації з відповідної тематики. В основній частині розглядається значення впливу на візуалізацію навичок коректної побудови полігональної сітки поверхні; розкривається роль і місце процесу дослідження для моделювання оптичних властивостей віртуальних тривимірних предметів, звертається увага на особливостях роботи з редактором матеріалів в програмі Blender. Висновки узагальнюють представлені у роботі напрацювання та окреслюють напрям подальших досліджень. | uk |
dc.description.abstract | The active involvement of 3D graphics technologies in various areas of industrial production and 3D content creation has contributed to the introduction of relevant modules in elementary and secondary school computer science curricula. However, it is also worth recognizing that teachers, in most cases, were not sufficiently prepared to explain topics related to three-dimensional modeling to students. Among the difficulties is the limited attention of methodologists to this issue and, thus, the lack of quality methodological support. If one analyzes the modules' topics directly related to three-dimensional technologies, the most difficult ones include modeling, creating materials and textures, and animation. The latter is hardly covered in the national methodological literature. Considering this, this paper aims to reveal the methodological aspects of studying texturing and creating materials for three-dimensional models in a school computer science course. The main scientific research methods included analysis, systematization, comparison, and information classification on the relevant topic. First, the author focused on identifying the impact of the software studied by students in grades 9 and 11 on this process in the central part of the article. Next, it emphasizes the importance of developing students' skills in correctly constructing a polygonal surface, as this minimizes the impact of poorly created 3D models on texturing and creating realistic materials. The importance of conducting micro-research by secondary school students to understand the behavior of light rays on the surface of modeled materials is also revealed. The article also discusses important aspects of teaching students to work with the Bender material editor and its node concept for constructing realistic materials and pre-generated textures. The author also provides recommendations on the total number of academic hours that should be allocated to studying the topic under consideration. The conclusions finalize the materials presented in the paper and outline directions for further research. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | Вид-во УжНУ "Говерла" | uk |
dc.relation.ispartofseries | Педагогіка. Соціальна робота; | - |
dc.subject | тривимірна графіка | uk |
dc.subject | методика вивчення 3D редакторів | uk |
dc.subject | Blender | uk |
dc.subject | текстурування тривимірних об’єктів | uk |
dc.subject | three-dimensional graphics | uk |
dc.subject | technique for learning 3D editors | uk |
dc.subject | Blender | uk |
dc.subject | texturing of threedimensional objects | uk |
dc.title | Методичні аспекти вивчення текстурування та створення матеріалів для 3D моделей у шкільному курсі інформатики | uk |
dc.title.alternative | Methodical aspects of studying texturing and material creation for 3D models in the school course of computer science | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Appears in Collections: | 2025 / Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Випуск 1(56) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИВЧЕННЯ ТЕКСТУРУВАННЯ.pdf | 344.67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.